Poll | ||
Hoe stalt u uw CX? | ||
Ik heb een serie 1 en zet m onder een dakje (carport etc.) | 4 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb een serie 1 en zet m in een garage | 15 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb een serie 1 en zet m buiten neer | 9 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb een serie 2 en zet m onder een dakje (carport etc.) | 0 | ![]() ![]() |
Ik heb een serie 2 en zet m in een garage | 12 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb een serie 2 en zet m buiten neer | 10 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Totaal Aantal Stemmen: 50 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Beste mensen,
In verband met een zoektocht naar een CX van mijzelf, vroeg ik me af of de gemiddelde CX rijder zijn CX onder dak zet ja of nee. Vandaar even dit polletje, wellicht ook interessant voor de volgende die overweegt een CX aan te schaffen!
Daarnaast heb ik ooit eens vernomen - correct me if I’m wrong - dat een CX onder dak moet wil je er een oldtimersverzekering op nemen. En dan zou bijvoorbeeld een carport ook genoeg zijn.
Verder is het misschien interessant om te zien of het ook uitmaakt of de wagen een antiroestbehandeling heeft gehad. Misschien zet men de auto dan sneller buiten, i.p.v. binnen?
En tot slot is het misschien wel interessant om te zien dat serie 1 bezitters anders met hun voiture omgaan dan serie 2 bezitters
Let’s see!
Way out in the water, see it swimming.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mijn serie 1 staat buiten, het is mijn dagelijkse auto. Ik heb twee overdekte stallingsplekken voor mijn zomer auto’s. De CX is behandeld met dinitrol. Ik ken geen oldtimerverzekering die een stalling verplicht stelt.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Destijds in Nederland was het voor mijn verzekering niet nodig om de CX ergens onder te stallen voor de oldtimerverzekering. De UK stond dan ook gewoon op straat.
Oh, en mijn serie 1 is natuurlijk ook gewoon mijn dagelijkse auto die ook hier gewoon buiten staat.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nelis Infra schreef:Daarnaast heb ik ooit eens vernomen - correct me if I’m wrong - dat een CX onder dak moet wil je er een oldtimersverzekering op nemen. En dan zou bijvoorbeeld een carport ook genoeg zijn.
Ik weet dat een aantal verzekeraars boven een taxatiewaarde van 50.000 euro een stalling verplicht stellen. Maar een Carport wordt NIET gezien als een stalling. Een stalling is een rondom afgesloten, overdekte ruimte. Geen verzekeraar die een carport als garagebox/stalling zal accepteren. Het gaat die verzekeraar namelijk niet om het in nette staat houden van dat ding maar om het het feit dat ie niet gejat gaat worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Mijn (ex) série 2 stond gewoon buiten, dagelijkse auto. Mijn Limousine (série 1) stond altijd buiten, toen deze nog niet gerestaureerd was, maar als ik deze binnenkort terugheb, gaat ze mooi naar binnen als er niet mee gereden wordt (duh!)...
Voor een standaard oldtimerverzekering zijn er bij mijn weten geen speciale verplichtingen tov stalling en dergelijke.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ook mijn verzekering via de CX-Club stelt geen eisen aan de stallingsplaats. Nu staat hij bij mij wel lekker binnen, maar hierover is met geen letter gerept op de polis of in de polisvoorwaarden.


Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 16-01-2010
- CX Limousine Turbo 2
Mijn serie 2 staat in de garage. Bij taxatie wordt gevraagd hoe ik hem stal. Heb de indruk dat dat voor de waarde uitmaakt. De verzekeraar stelt geen eisen.
cx limousine T2
galant/legnum
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom op het forum Menno.
Het wordt inderdaad ook in het taxatierapport vermeld dat de auto in principe binnen gestald staat.
Nu nog buiten, maar per 1 feb binnen.
Netjes binnen en ze mag alleen in “zoutloze” en liefst droge tijden naar buiten.
Vochtvreter voor- en achterin.


Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 26-09-2009
- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Niet gewoon mee rijden, t’is een auto.
Kan het hebben mits je hem goed wast etc.
Rijd nu 17 jaar cx en heb roest nooit als het grootste probleem gezien.
Mtjf
Tja, met de BX ga ik inderdaad zo om. (afgezien van dat wassen dan )
niet.
De CX is mijn dagelijkse auto; als ze de hele dag bij de baas buiten voor de deur staat, heeft het geen zin om haar ‘s nachts binnen te zetten. (En als ik dan toch wegenbelasting betaal, zal ze 24u per dag op de straat staan ook )
Tot op heden gaat het allemaal goed, al is deze winter wel een zware geweest voor de dame, ontdekte ik toen ik haar gisteren waste ter gelegenheid van de veerbollenparty ...
Nog steeds niets om je ernstig zorgen over te maken, maar wel bewijs dat je het toch echt wel over een oudere auto hebt.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
mijn dame (serie 2 gti) staat elke nacht in een garage waar dan ook nog zeer goede ventilatie in zit. Wordt er teveel vocht binnengelaten dan gaat de ventilatie harder blazen
elke ochtend is de dame weer helemaal droog
overdag staat hij bij mijn werk buiten
GTI 2500, xm V6 3.0, cactus
Mijn CX van 85 en mijn suburban van 72 en mijn motor en de aanhanger en de nieuwe! dagelijkse auto staan allemaal binnen onder het huis.
Behalve dat binnen slapen voor een auto zorgt dat het vervoer langer meegaat, is het ook een stuk veiliger tegen vandalisme en ander ongemak.
jan
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
De CX staat in een goed geventileerde boerderij.
Op bokjes en lekker toegesopt, de 2cv staat erachter.
En wordt weer wakker gemaakt als de temperaturen weer boven de,
nou wat zal het zijn, 18 graden.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94