2 van de 31
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
J-W`s Xsara coupe 2.0i 16v VTS 167 Project: PH 2.5 Te-koop
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 18 januari 2010 01:02 PM
  [ # 16 ]

Nee, die 16V-badge heeft iemand er achteraf opgeplakt. Vind ik persoonlijk jammer, omdat een Xsara VTS juist een hele stoere wolf in schaapskleren is. Gewoon lekker onopvallend totdat je een keer een stoplichtsprintje trekt en mensen niet weten wat ze overkomt.

Voor wat betreft die verbruiksdiscussie, ik denk dat iedereen daarin zijn eigen afweging moet maken. Als ik voor een benzineversie zou kiezen zou ik denk ik wel voor de tweeliter 136pk gaan. Qua acceleratie doet die niet veel onder voor de 167pk. De top scheelt wel wat maar zo veel heb je daar toch niet aan. Verder loopt de 136pk wat rustiger en scheelt het verbruik ook aanzienlijk.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 18 januari 2010 01:13 PM
  [ # 17 ]

ik dacht het 16v vaker gezien te hebben, maar als het niet orgineel is gaat het er direct vanaf.

Verbruik is gewoon grotendeels wat je zelf doet, als je hard wilt gaan moet je betalen.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 18 januari 2010 01:19 PM
  [ # 18 ]

Eraf halen dus Wink

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 18 januari 2010 01:27 PM
  [ # 19 ]
r1Ch schreef:

Eraf halen dus Wink

Komt goed!! vanavond is hobby avond. Bijna elke maandag en donderdag hebben we een loods waar de auto naar binnen kan om aan te werken. echt ideaal!!

Net in mijn pauze even naar automaterialen zaak geweest om te vragen voor luxe platen.
Ze kosten 17.50 per stuk. Moet ik wel naar een ander filiaal want de platen moeten meteen ingeleverd worden. Nu nog zoeken naar een kentekenplaathouder chrome wat je de plaat in kunt vast klikken en niet hoeft door te boren.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
J. J.
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Gepost: 18 januari 2010 03:38 PM
  [ # 20 ]

Mooie Xsaar zeg!

Die 16v badge hebben we allemaal wel eens gezien, die heeft Gert ook.
Volgens mij zit hij op een C2 VTR of VTS.
Over het verbruik: in mijn papieren staat energielabel C.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 18 januari 2010 03:46 PM
  [ # 21 ]
J. J. schreef:

Mooie Xsaar zeg!

Die 16v badge hebben we allemaal wel eens gezien, die heeft Gert ook.
Volgens mij zit hij op een C2 VTR of VTS.
Over het verbruik: in mijn papieren staat energielabel C.

Dat had je VTR. Energielabels zijn relatief ten opzichte van auto’s in een segment. Wat eerst C-label was (o.a. de 1.6 16V VTR dus) is nu herzien tot D omdat gemiddelde uitstoot en verbruik binnen dit segment verbeterd is door de nieuwe modellen op de markt.

C-label = tussen 0 en 10% zuiniger/minder uitstoot dan gemiddeld voor het segment.
D-label = tussen 0 en 10% meer uitstoot/minder zuiniger dan gemiddeld voor het segment.

(Tenminste, volgens Carbase.)

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 januari 2010 04:09 PM
  [ # 22 ]

huh Jaco, ik heb alleen VTR logo’s van een C2 VTR op de Xsaar zitten. Geen 16V badge.

Profiel  
 
J. J.
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Gepost: 18 januari 2010 05:58 PM
  [ # 23 ]

O sorry. Het stond me bij dat ik bij een Xsara meeting heb gezien dat iemand er een had.

Dat mijn Xsaar dan nu een herzien label D heeft, daar kan ik wel inkomen.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 18 januari 2010 06:19 PM
  [ # 24 ]

Dat hok van mij loopt 1:18 maar is klasse D. Slaat dus werkelijk helemaal nergens op die classificeringen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 18 januari 2010 07:05 PM
  [ # 25 ]

Nounou strakke bak hoor echt gaaf!!!! Ik moet echt moeite doen om niet te kwijlen;) Zou ook heel graag iets snellers willen.K zit er zelf over te denken om een c5 V6 te kopen haha. Nou maar hopen dat je er vele km’s mee mag rijden zonder brokken of dat ie kapot gaat. Heel veel plezier ermee!

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 januari 2010 08:35 PM
  [ # 26 ]

Mooie auto hoor Wink
Wees er zuinig op, en vergeet hem niet altijd netjes warm te rijden. De olietempmeter zou ik altijd tot het midden laten gaan totdat de auto boven de 3000 rpm komt. Tenmiste zo doe ik het nu.

Die 16v logo’s zijn nooit op de Xsara geleverd.
Ze komen van een ZX 16v af. (of ze ook op de Saxo geleverd zijn weet ik niet).
Je ziet ze overigens op van alles. Ik heb ze gezien op een Saab 9000 tot op een kleine Hyundai…

Hoe heb je het verbruik uitgerekend? Via getankte liters of via de boarcomp?
Ik denk dat 1 op 14 a 15 niet zo snel gaat halen.
Reken op een verbruik van 1 op 10 a 11. Meer snelweg kan je de 1 op 12 wel redden.
Ik heb nog weinig mensen zien schrijven dat ze veel zuiniger ermee rijden.

De 137 pk versie is idd een stuk zuiniger, maar niet erg veel langzamer. Wat je dan wel moet missen is het geweldige geluid dat de 167 pk versie maakt Wink

Oh betreft die chromen kentekenhouder….
Zulk soort neptuning kan ik echt niet serieus nemen, die dingen zitten alleen op de meeste foute auto’s.
Gewoon een zwarte Citroën-Forum.nl plaat erop met luxe kentenplaten, dat staat zeker goed.

Veel plezier ermee in elk geval!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 18 januari 2010 10:37 PM
  [ # 27 ]
DigiDaan schreef:

Dat hok van mij loopt 1:18 maar is klasse D. Slaat dus werkelijk helemaal nergens op die classificeringen.

Volgens CarBase:

Energielabel

De overheid hangt aan iedere auto een energielabel, die een indicatie geeft van het verbruik en de CO2-uitstoot van een auto. Daarnaast spelen lengte en breedte een rol bij de bepaling. Het energielabel geeft eigenlijk de vervuiling van de auto aan in relatie tot het formaat van de auto. Een kleine zuinige auto kan daardoor een hoger label hebben dan een grote minder zuinige auto. De grote auto is dan in zijn klasse relatief zuinig, en de kleine auto is dan ten opzichte van directe concurrenten niet zo zuinig.

Betekenis van de [sic] label:
A = meer dan 20% zuiniger en schoner dan het klassegemiddelde
B = tussen de 10% en 20% zuiniger en schoner dan het klassegemiddelde
C = tussen de 0% en 10% zuiniger en schoner dan het klassegemiddelde
D = tussen de 0% en 10% minder zuinig en minder schoon dan het klassegemiddelde
E = tussen de 10% en 20% minder zuinig en minder schoon dan het klassegemiddelde
F = tussen de 20% en 30% minder zuinig en minder schoon dan het klassegemiddelde
G = meer dan 30% minder zuinig en minder schoon dan het klassegemiddelde

Jou “hok” voldoet dus aan het klassegemiddelde. Blijkbaar wordt er dus wel rekening gehouden met het verschil tussen benzine en diesel.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 januari 2010 10:42 PM
  [ # 28 ]

Dat een 1.6 16v nu D is is nog niet lang, pas was het nog C.
Raar dat zoiets kan veranderen eigenlijk…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 18 januari 2010 10:53 PM
  [ # 29 ]
Arjan Verkade schreef:

Dat een 1.6 16v nu D is is nog niet lang, pas was het nog C.
Raar dat zoiets kan veranderen eigenlijk…

Nee, zo vreemd vind ik dat niet. Als, door nieuwe zuiniger modellen op de markt, het klassegemiddelde daalt dan schuif je, relatief gezien, omhoog. Dat is precies wat hier gebeurt. 160 gram CO2 per km, voor een auto van ongeveer 1100 kg, is ondertussen dus (ietsje) slechter dan gemiddeld.

Een hele moderne Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion weegt 1134 kg, dus ongeveer wat een VTR weegt, en heeft een uitstoot van 121 gram CO2 per km. Niet zo vreemd dat zo’n auto dan een A-label draagt. Toen de VTR op de markt kwam was zo’n lage uitstoot nog vrijwel ongehoord in die klasse.

[/off-topic] Sorry red face

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 januari 2010 10:58 PM
  [ # 30 ]

Ik bedoel meer als je een auto koopt met A label (met de nodige maandelijkse kortingen) dat je daar dus mogelijk na een aantal jaar vanaf kan zijn…

Maar het wordt idd een beetje offtopic.

En het laatste bericht quoten we niet.

Profiel  
 
 
2 van de 31
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook