Totaal aantal Berichten: 184
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Weet iemand of de radio type RD4 CD wisselaars ondersteunt groter dan 5 disks?
Klopt het dat deze radio eigenlijk een Siemens VDO is?
ik heb de afgelopen tijd ook veel getwijfeld of ik een USB box op of een ander apparaat op mijn standaard RD4 wilde aansluiten voor vooral de connectie met een een USB stick met MP3’s. Maar aangezien ik een oker-geel dispplay (monochroon) heb, zie ik wanneer ik een USB box ga aansluiten alleen maar track1, track2 enz, en niet de titel van het liedje. Dit vind ik irritant. Dus ik heb na veel neuzen mijn carkit (Parrot CK3100) vervangen door een Parrot MKi9200 carkit. En wat een dijk van een geluid komt er uit de standaard speakers zeg!! Zelfs beter dan mijn orginele radio (RD4). Ik heb het RF-afstandsbedieninkje met dubbelzijdige tape links van mijn versnellingspook geplakt. Kan er goed bij. De externe aansluitmogelijkheden (USB, mini-jack en Ipod connectie) heb ik in mijn linker dashboard kast liggen. Dus de media kan eraan blijven zitten zonder dat het in het zicht ligt. En de spraakherkenning binnen de carkit is perfect!! Je hoeft niets meer in te leren qua stem, zoals bij de CK3100. Het werkt gelijk! Er kan zelfs een SD card in het schermpje voor nog meer muziek. Ik heb nu alleen wel 2 volume regelaars, eentje van de MKi9200 en eentje op het stuur van de auto voor de standaard radio.
En voor de prijs hoef je het niet te laten. De MKi9200 is al te koop voor 150,- euro excl. inbouw (dit gaat zeer goed en is gemakkelijk zolang je maar de ISO2CAR stekkers hebt.
Een echte aanrader!! Ben er zeer tevreden mee!!
Ik heb de radio er uit gehaald het is idd een Siemens VDO (RD4N2M-00)
Kwam echter geen antenneaansluiting maar we deze twee stekkers, is dat antenne?
Zonder radio getest.
Boordcomputer werkt gewoon via stuurbediening.
Bluetooth werkt ook, ik kan zelfs bellen. Echter het geluid werkt natuurlijk niet.
Mijn “oude” radio er in geplaatst en dat stond wel erg mooi. Klepje kon nog gewoon dicht, dat gaat niet meer lukken met een USB stick er in.
Ik ben nog erg aan het twijfelen of ik een module bij mijn oude radio koop of een USB-box welke ik gezien heb (zie eerder post van mij)
Ik heb een USB-box aangeschaft: De Dension Gateway 300
http://www.dension.com/index.php?pageID=31
Mijn eerste ervaringen zijn positief en volgens mij is een verdeling in 6CD-mappen niet aan de orde.
ik was een map vergeten te verwijderen en deze staa volledig in tekst.
een nadeel, om handsfree te kunnen bellen moet eerst terug naar de radiomodus
Totaal aantal Berichten: 2
- Jumpy 2,0 HDI 120pk District Fresh L2H1
Bimbam2 schreef:Ik heb een USB-box aangeschaft: De Dension Gateway 300
http://www.dension.com/index.php?pageID=31Mijn eerste ervaringen zijn positief en volgens mij is een verdeling in 6CD-mappen niet aan de orde.
ik was een map vergeten te verwijderen en deze staa volledig in tekst.
een nadeel, om handsfree te kunnen bellen moet eerst terug naar de radiomodus
Zou deze passen of compatibel zijn met de radio in mijn Jumpy bestelwagen? (bwj 2009)
het ligt niet aan de auto, maar aan de radio die er in zit.
Als het een RD4 is werkt het zeker
overigens om handsfree te bellen hoef je niet terug naar de radiomodus, maar naar het scherm waarin je het totaaloverzicht hebt.
(tid, tempratuur etc)
Even mijn verhaal vertellen: Mijn Parrot handenvrij bellen heeft de geest gegeven en de autoradio die standaard in mijn C4 Grand Picasso zit is niet lief voor mijn cd’s dus dacht ik, nieuwjaarscadeautje : een autoradio met USB, Aux, SD card en Bluetooth aansluiting. HEt is een Akai geworden. 112 euro.
Eerste probleem: een interfacekabel kopen bij de garagehouder. Tweede probleem: er zitten twee antenneaansluitingen maar je kan er maar één aansluiten op de AKai. Blijkt nu dat een van de twee antennes bestemd is voor navigatie.
Volgende probleem: mijn ontvangst is absoluut niet denderend, dit in tegenstelling met de originele radio. Ik heb een C4 GP van de eerste persing : met antennes in de achterruit.
Moet ik nu een uitwendige antenne gaan monteren? Als dat moet, dan moet het maar maar ik vraag me af of ik de antennekabel zou kunnen localiseren die naar de antenne in de achterruit loopt. Dat bespaart me toch al een hoop werk. En kan ik de dakbekleding op een fatsoenlijke manier losmaken zodat je er achteraf niets meer van ziet?
En vooral , ga ik dan eindelijk mijn nieuwe radio optimaal kunnen gebruiken?
Ik heb voor een nieuwe autoradio gekozen omdat ik meende dat goedkoper zou zijn dan in bij Citroen de nodige spullen laten inbouwen om handenvrij te kunnen bellen en naar usbsticks te kunnen luisteren, maar ik ben goed op weg om even duur uit te komen.
De Dension was voor mij € 160
Nou scheelde het dat in mijn Alpine voor € 150 kon verkopen, deze was bijna nieuw.
Ik heb ook de antennes in mijn raam.
Er zijn legio dingen waar je tegen aan loopt als je de standaard radio er uit doet, bv
- geen stuurbediening meer, zonder converters
- geen gegevens meer in je display
- mogelijk problemen met bedienen boordcomputer, ik heb voorbeelden gelezen bij het wisselen van zomer en wintertijd de standaardradio werd geplaatst om de klok te kunnen bedienen.
Bij de Dension Gateway 300 heb je die problemen niet, installatie in no time gedaan. Mogelijk moet je naar de dealer om de radio te laten instellen. Bij mij hoefde dat niet. Misschien had de vorige eigenaar een wisselaar. Of heeft de garage dat gedaan tijdens het inleren van de nieuwe sleutel en men gehoord had wat mijn plannen waren met een USB box.
Je moet de Dension even leren kennen, de bijgevoegde handleiding is summier maar wel in het Nederlands ( een kopie, volgens mij door de leverancier zelf in elkaar geklust)
Tijdens de bestelling moet je kiezen welke auto het is, dan krijg je de juiste kabels erbij. Het meeste werk is de radio uit het dashboard halen, want ik heb die pinnetjes niet. Dus moest de met eigenbouwsels.
Ik heb er een stick van 8 Gig aanhangen en allemaal mappen gemaakt. Daar ben ik mee aan het experimenteren geweest. Je hoeft in ieder geval geen rekening te houden met het aantal CD’s wat de wisselaar zou hebben. Die usb-boxen heb je ook.
Ik heb ‘m nu aardig door. Kan ‘m aanraden
Heb ‘m gekocht bij carmedia in Vriezenveen (online shop)
Ik heb even een paar foto’s gemaakt ter verduidelijking:
De foto met de functie “scan artist” was erg vaag, die heb ik maar weggelaten.
Als je wil bellen moet je terug naar dit scherm, dat kan ook snel met de knop aan de hendel voor de ruitenwissers. Overigens herkent de RD4 de USB stick als CD5.
Knop 1 om binnen het scherm naar het volgende onderdeel te skippen
Knop 2 om naar steeds een ander scherm te scrollen
Op de website van Dension kun je een programmaatje downloaden waarmee je de database welke op de stick kom te staan snel kan bouwen via de pc. Dit kan met een grote stick (of externe HDD) redelijk lang duren en dan is het best handig dat dit al gefixt is voor je op pad gaat.
Tot zover mijn ervaring
Dit is prachtig.
Dan ga ik mij Akai radio verkopen en zo’n apparaat kopen.
Bedankt overigens voor de foto’s.
Had ik dat vooraf geweten ik had het wel geweten.
Dus jij kan ook bellen met dat apparaat?
De Densions worden aangeboden per automerk. Waar zit het verschil dan? In de aansluitkabels of in het toestel zelf?
Eddy B-flat schreef:Dit is prachtig.
Dus jij kan ook bellen met dat apparaat?
Nee, dat is bij mij in de auto ingebouwd—> bij het model was het ingbouwd, ook los van de radio. Ik heb op het stuur daar ook bedieningsknoppen voor.
Eddy B-flat schreef:De Densions worden aangeboden per automerk. Waar zit het verschil dan? In de aansluitkabels of in het toestel zelf?
In de aansluitkabels, vooral de connector naar de radio
Ah ok, want er zijn wel tweedehandstoestellen te koop op het net. Als ik dan gewoon de bijpassende kabels koop heb ik een koopje gedaan (Belgen moeten niet lachen met zuinige Hollanders, wij zoeken ook het goedkoopste haha…., trouwens ik moet nog van m’n Akai radio af dan, dat was echt een verkeerde aankoop.
Eddy
Je moet wel de Gateway 300 hebben, de icelink etc kan geen USB in
Eddy B-flat schreef:De Densions worden aangeboden per automerk. Waar zit het verschil dan? In de aansluitkabels of in het toestel zelf?
In de aansluitkabels, vooral de connector naar de radio
Ik heb vandaag antwoord gekregen van “Deynos” , verdeler van Dension in de Benelux.
Volgens hen ligt het ook aan de software. Ik kan me evenwel niet voorstellen dat elke gateway per merk andere software heeft. Volgens mij ligt het ook aan de kabels.