Hallo,
Ik ben sinds een paar weken over gestapt van cx naar xm. Tijdens de vorst van de laatste tijd deed mijn stuurbekrachtiging het pas na een tijdje opwarmen en bleef iffie in lange bochten. Het hield er zo nu en dan gewoon mee op en zorgde er voor dat ik een ruk aan mijn stuur moest geven om de auto op de weg te houden. Samen met het gladde weer best zorgelijk.
Nu het weer boven nul is doet alles het weer prima (zoals tijdens de proefrit). Ik heb het lhm niveau gecheckt en op pijl gehouden maar weet verder niet zo goed wat ik kan doen. Komt het vaker voor dat lage temperatuur invloed heeft op het rijgedrag?
Verder een fijne auto. Het is een d12 break uit 94
grt, André
André ten Broeke
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9675.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Waarschijnlijk is de pomp op zijn eind aan het lopen. Dit merk je het eerst bij kou, omdat de LHM wat dikker is. Na een tijdje rijden was het zeker weer goed? Dan is de LHM namelijk opgewarmd en dunner. Aangezien sturen en veren een lagere prioriteit heeft dan remmen zal je dit probleem dus als eerste merken bij het sturen en omhoog komen. Kwam de XM ‘s ochtends ook wat moeizamer omhoog dan bij hogere temperaturen?
Goede gebruikte pomp kost je rond de €100,= er in zetten is niet heel moeilijk, je kan er nl. redelijk goed bij.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Klinkt logisch. Kwam inderdaad minder snel omhoog en slaat ook na de rijstand bereikt te hebben vaak aan, ongeveer om de 15 seconden wat gepaard gaat met een hardere tik dan ik van de cx ken.
André ten Broeke