Vorige week maandag heb ik problemen met de bx gehad. Hij ging wat rot lopen en ik was van plan een te stoppen bij de pomp maar dat haalde ik al niet meer. Een harde knal in het motorblok en alleen de startmotor deed het nog.
Na een beetje zoeken het probleem gevonden. Koelslang afgebroken die naast de verdelerkap zat. Dus ja dan wil ie wel rot lopen.
ANWB laten komen, heb dat pasje ten slotte niet voor niks En die heeft de slang er weer opgezet en de verdelerkap droog gemaakt.
Vervolgens het koelvloeistof bijgevuld en daarbij ontlucht aan de andere kant van de radiateur.
Nou vertelt Karel in het topic van Thijs dat je op een andere manier moet ontluchten. Buiten dat ik me nog een voorstelling moet maken van hoe ik dat precies in de praktijk ga brengen vraag ik me af:
Kunnen de problemen die bixie nu heeft daardoor komen?
Hij loopt min of meer op 3 pitten, en dat wordt erger naar mate de motor warmer wordt. Hij is super traag en ik rij ongeveer 50 in z’n 4 omdat ik anders niet vooruit kom. Misschien had ik niet door moeten rijden, maar ik moest nog maar 5 minuten.
Met de visa had ik problemen met de ontsteking maar daarbij ging het juist beter naar mate hij warmer (en droger) werd.
Wat voor een BX is het :
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
lijkt op ontsteking of benzine toevoer.
kan omdat ie TE warm is geworden neit de bougies verkoolt zijn?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
eh… 1.6 tgi break op lpg (geloof ik )
*Gaat nummer bord even bekijken*
Bij een echt zware lekkage heb je ook nog kans dat er water in de bougiegaten zit, dus onder de bougiedoppen (been there, done that….). Dat verdampt niet doordat die doppen erop zitten.
Trek dus maar eens een bougiedop los en kijk of ‘t eronder vochtig is.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
En dan even de haar fohn van je slaapkamer pakken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Das natuurlijk op zich wel een idee ja. Werkt hetzelfde als bij een visa neem ik aan?
Maarruh… geeft dat die problemen met hoe warmer hoe rotter?
ik had het trouwens goed onthouden: BX 16 TGI BREAK U9
een Ik zit alleen een beetje met die knal, gesprongen koelslangen knallen meestal niet zo. Backfires wel ...
Maar kijk eerst maar eens onder de bougiedoppen, water in de gaten is niet handig
Re: N.A.V. dubbel pech
Caroline81 schreef:
Vervolgens het koelvloeistof bijgevuld en daarbij ontlucht aan de andere kant van de radiateur.
Je moet op 3 plekken ontluchten, links op de radiateur, achterop het motorblok en nog ergens bij het thermostaathuis dacht ik. Die laatste weet ik even niet helemaal zeker, ik heb ook al een tijdje geen 16 TGI meer.
Maar zorg dat je achterop het blok ( imbusboutje ) wat losdraait en dichtdraait wanneer alle lucht eruit is. Deze is hol van binnen en halverwege de schroefdraad zit er een gaatje waar de lucht dan uitkan.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Hij heeft wel vaker last van backfires in de uitlaat, als je in z’n 5 flink toeren maakt. Dat houdt je wakker…
Maar die komen dan duidelijk van onder de auto. Dit kwam van voren. Schrok me de pleuris zoals je begrijpt.
Een inbus… dan moet ik ff wachten want die heb ik niet ops:
Wat bij mijn 16 TGI LPG altijd misging was dat de luchtinlaat bij een backfire van de carburateur lossprong en daardoor ging deze valse lucht aanzuigen en enorm beroerd lopen. Maar dat is echt niet te missen onder de motorkap als deze los licht.
Inbus dus, en ik maar denken dat het imbus is.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
kweenie hoor of het inbus of imbus is, ik ben al blij dat ik tegenwoordig weet wat het boutje en het moertje is
Beide woorden in google intypen, dan weet je het (naar aantal resultaten kijken).
Schijt aan originaliteit.
inbus: 13.400
imbus: 613
Kan ook zo zijn dat iedereen het fout schrijft
Maar we dwalen een beetje af.
Dus: Bougiekabels los halen en droog fohnen. Bougies zelf wilde ik maar niet aan komen (heb daar ook geen gereedschap voor denk ik)
En verder een inbus ergens scoren om ergens achterop iets te ontluchten (kan iemand dat iets duidelijker uitleggen, ben nogal onervaren namelijk)
Caroline81 schreef:inbus: 13.400
imbus: 613
Kan ook zo zijn dat iedereen het fout schrijftMaar we dwalen een beetje af.
Dus: Bougiekabels los halen en droog fohnen. Bougies zelf wilde ik maar niet aan komen (heb daar ook geen gereedschap voor denk ik)
En verder een inbus ergens scoren om ergens achterop iets te ontluchten (kan iemand dat iets duidelijker uitleggen, ben nogal onervaren namelijk)
Ik heb dit gedoe met mijn 1400 ooit een keer gehad. Bleek dat een klein straaltje uit een slang onder de carb precies 1 bougieschacht volspoot.
Ontluchten is iets wat toch lastig gaat bij 1400’s; er blijft al snel lucht achter.
Ich bin ein Breaker
Was toch alle ventieltjes open, vullen en het ventieltje waar water uit komt dicht draaien, verder bijvullen, ventieltje waar dan water uit komt dicht draaien enzovoorts ?
Schijt aan originaliteit.