ik heb gisteren mijn distributie-waterpomp en termostaat laten vervangen door een monteur die dit al 10 jaar doet volgens zijn zeggen.
nu heb ik de auto weer terug en nu zit er een tik in de motor.ik kan niet precies zeggen waar het zit maar je hoort het goed.
hij start wel goed en loopt ook goed stationair.deze monteur heeft de auto thuis gehaald en gebracht.
ik durf er nu niet mee te rijden en vraag me af of hij de distributie er wel goed opgelegd.
volgens hem liep ie na vervanging op 3 cilinders maar dat was volgens hem een kleinigheid.
hij heeft er ook nieuwe bougies ingedaan.
wat kan dat tikken zijn?
Wat voor een auto en motor?
sorry gaat over een citroen evasion 2.0 ct turbo
Ik weet niet veel van motoren, maar genoeg om te weten dat op 3 cilinders lopen geen kleinigheid is.
Tenminste, als je motor 4 of meer cilinders heeft
Wim,
Disciplus Simplex
Ik zou het zeker niet accepteren. Laat die monteur maar zorgen dat het voor elkaar komt.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Nog een schepje er boven op: een monteur die zichzelf serieus neemt zou ‘m uberhauptitair niet zo afleveren. Zeker niet met zo’n flut excuus.
En je zegt nieuwe bougies? Weet je dat zeker? Ik heb je verhaal nog ‘ns zitten lezen en ergens in m’n achterhoofd doemen de woorden Beun de Haas op. En Jacobse & van Es, voor de oudere jongeren onder ons
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
kna uiteraad ook de krukukas polie wezen, als het rubber hier van slecht is en hij is er afgeweest is er een zgn zpanning afweest hier door kan hij ook gaan tikken.
Lolz, op 3 pitten lopen een kleinigheid ?....
Knippert je MIL (storings lampje ook? )
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
nee geen lampje.
hij heeft de auto weer opgehaald en brengt deze terug als deze goed is.
ik hoop dat alles goed gaat.laat dit nog weten
alvast bedankt voor de reacties
Kan er compleet naast zitten maar nieuwe bougies en vervolgens een tik, zitten er wel de juiste bougies in?
Bougies lijken me toch niet de tik te veroorzaken?
ZX 1.4 break ‘95
gisteren heeft hij gebeld en inderdaad,volgens hem is het de krukaspoelie.
hij gaat daar een nieuwe opzetten en dan moet het goed zijn.
ben benieuwd.
Dan staat ook je db riem verkeerd, en dat verklaard wel het tikken. Dan moet ie dus niet alleen ff een andere poelie erop drukken maar ook de riem er opnieuw opleggen.
Hoop voor je dat er verder niks beschadigd is.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
het word allemaal netjes opgelost en komt maandag terug.
ik heb de auto sinds donderdag eindelijk terug.hij is dik 3 weken weggeweest.
nieuwe poelie is er opgekomen maar tikt nog wel.het tikken gaat sneller als je gas geeft
heb zelf een vermoeden dat het de kleppen zijn.
auto start goed koud of warm en rijd ook goed
volgens hem zijn de kleppen wel gesteld?????
de poelie heb ik wel zelf gehaald want zijn leverancier had deze na 9 dagen nog niet opgestuurd??????
na al die weken en veel beloftes nog niks verder.
ben naar de citroendealer geweest en auto na laten kijken,maar alles moet er nieuw op.
volgens de dealer is de riem te strak gespannen.
nu aankomende week compressie laten meten of de kleppen krom zijn.
zoniet dan weer een nieuwe waterpomp en distributie bestellen.
monteur had beloofd om het geld terug te storten maar het zijn allemaal loze beloftes.
het was ondanks zijn 10 jaar 1e monteur ervaring een prutser.ik hoop dat het allemaal meevalt.
ben nu ongeveer 5 weken bezig.
Dikke kans dat je nu licht kromme kleppen hebt aangezien de de poulie niet meer op tijd heeft gestaan.
Ouwe mopperkont