Het beste is toch ‘gewoon’ de voorboel demonteren.
Lijkt mij nagenoeg onmogelijk de boel er via de onderkant uit te krijgen.
een 2.5TD is echt vol gebouwd.
Succes.
Gelukkig is de voorkant bij een XM vrij makkelijk te demonteren, als deze er uit is, dan heb je veel meer ruimte. Post ook effe wat foto’s als je ermee aan de slag gaat, ben wel benieuwd hoe e.e.a. er onderhuids uitziet. Of stuur me effe een PB als je hulp wil, lijkt me wel leuk om eens aan een 2.5TD te sleutelen
Ik heb je net een berichtje gestuurd. Ik zou het fijn vinden om hier wat hulp te krijgen.
Groeten
De volgepakte 2.5 td exclusive
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
En ?? Is het al gelukt??
Ja. Ik had de radiateur gekocht bij Bart Ebben in Malden voor 75 euro en hem toch maar laten inbouwen. Het is gewoon bijzonder veel werk bij een 2.5 TD en al helemaal in dit weer op het grindpad buiten. Het GAM in Cuijk heeft het ingebouwd. Ze zijn vrij goedkoop en vakkundig.Ik koop in ieder gevaal geen liters koelvloeistof meer:-)
Bedankt voor het navragen en bedankt voor het delen van de kennis.
Groetzz
Frank
Nog even dit: De auto die ik rijd, de 2.5 TD Exclusive heet hier in Duitsland de 2.5 TD Pallas:-) De exclusive is hier nooit onder die naam uitgegeven maar wel onder Pallas.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Uitrusting niveau’s zijn hetzelfde wat ik ervan weet.
Fijn dat het gelukt is. En ja , het is met dit weer geen pretje om buiten te sleutelen.
Ja klopt het is helemaal dezelfde auto en waarom ze het in nederland uitgaven als exclusive en in duitsland als pallas is voor mij een biet. Persoonlijk vind ik pallas wel mooier klinken omdat dit door de jaren heen altijd gebruikt is door citroen
ZX1.4i schreef:Gelukkig is de voorkant bij een XM vrij makkelijk te demonteren, als deze er uit is, dan heb je veel meer ruimte. Post ook effe wat foto’s als je ermee aan de slag gaat, ben wel benieuwd hoe e.e.a. er onderhuids uitziet.
Demonteren van de voorkant is zoals bij elke XM. De rest is simpel en volgd zichzelf.
Daar heb jij zeker geen moeite mee.