Ik wil in mijn Nemo de orginele bluetooth carkit laten inbouwen.
op de website van citroen.nl staat dat dat alleen mogelijk is wanneer een standaard radio met mp3 functie in de auto aanwezig is.
Deze radio heb ik en dus zou het mogelijk zijn.
Ik ben eergisteren even bij de dealer geweest in Almelo en daar werd mij verteld dat het niet mogelijk is achteraf de carkit in te laten bouwen. Ik heb hier mijn twijfels over. Weet iemand hier meer over want het zal jammer zijn wanneer ik een Parrot heb en dat ik later hoor dat het toch mogelijk is.
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Je zou toch denken dat dat kan. Als ik jou was zou ik eens bij een (paar) andere dealer(s) informeren.
Als je dan toch aan de universele carkits moet: persoonlijk vind ik een Nokia carkit stukken eenvoudiger en fijner te bedienen dan een Parrot
Ik zou als je een Papegaai moet kiezen dan gaan voor een 9100. Daar kan je ook je I-pod, usb-stick of mp-3speler op aansluiten. En muziek luisteren via blauwtand
Ik heb bij Citroen Belgiƫ navraag gedaan, en ook zij zeggen dat het niet mogelijk is om de originele carkit in te bouwen. Ik was aan het kijken om een Parrot 3100 in te bouwen. Men zegt op de website van Parrot, dat de autoradio ISO stekkers moet hebben, anders moet je een verloopstekker nemen. Voor de Nemo is dit nogal onduidelijk. Weet iemand of de originele autoradio in de Nemo ISO stekkers heeft?
Heeft er al iemand een Parrot carkit ingebouwd, of laten inbouwen?
Ik geloof niet dat het onmogenlijk is .. dat zeiden ze bij mijn vorige auto ook (bmw) totdat ik een kabelboom in handen kreeg en het slechts om 1 enkel draadje bleek te gaan die er ook nogeens gemakkelijk in te maken was.
mischien ergens een schema te pakken zien te krijgen van het systeem bij de citroen .. Heb mijn nemo pas 1 dag maar denk dat ik het ook ga proberen .. moet gewoon te doen zijn
een parrot inbouwen is zo gebeurt, althans door degenen die weten welk kabeltje waaraan moet.
Wat het type papagaai betreft, die 9200 kan ik je iig afraden. Barst van de optie idd en ja het geluid dat erdoor komt is echt goed wat betreft de audio. je kunt je bliken trommel geluid van een eenvoudige radio er prima mee upgraden.
Het ding heeft echter wel wat nadelen kan ik uit ervaring melden. De bedieninsunit heeft erg zwakke knoppen die ook nog eens vaag reageren. Dan weer wel, dan weer niet. Soms is er geen land mee te bezeilen en kun je eigelijk enkel de problemen oplossen doro de software er weer opnieuw in te zetten.
De 3100/3200 is eenvoudig en redelijk hufter proof.
paas-haas schreef:Ik wil in mijn Nemo de orginele bluetooth carkit laten inbouwen.
op de website van citroen.nl staat dat dat alleen mogelijk is wanneer een standaard radio met mp3 functie in de auto aanwezig is.
Deze radio heb ik en dus zou het mogelijk zijn.Ik ben eergisteren even bij de dealer geweest in Almelo en daar werd mij verteld dat het niet mogelijk is achteraf de carkit in te laten bouwen. Ik heb hier mijn twijfels over. Weet iemand hier meer over want het zal jammer zijn wanneer ik een Parrot heb en dat ik later hoor dat het toch mogelijk is.
Gisteren mijn Nemo opgehaald ( 02-09-2010) en Parrot 3100 ingebouwd, echter zonder resultaat.
Enig onderzoek leerde mij dat de Nemo geen “ignition ader” op de ISO stekker heeft zitten, die moet je dus zelf ff
uit het zekeringenkastje erbij trekken en op de oranje gezekerde aansluiting van de Parrot verbinden.
Ook dien je de vaste 12v -rood met oranje te wisselen, bij de Nemo radiostekker is nl oranje continu 12v ipv rood.
Daarna werkt alles zoals het zou moeten.