Fotos staan erbij!!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Zoals ik al eerder zei, met je laatste 400 euro een Sport kopen…. één klein mankementje (en dat gebeurt altijd) en je kunt ‘m weer wegdoen
Ziet er nog goed uit he.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Nou even een udate… Naast het feit dat ie natuurlijk lekker stilstaat (zo blijf ik wel onder de 5000 km van de oldtimerverzekering ) heb ik de auto eens flink gewassen…. Wat was die vies zeg! Ik heb nog nooit zoveel insecten gezien! Spinnen, oorwurmen… wat is er gebeurd met die auto? Waarschijnlijk is het omdat hij in een boomgaard stond
Van buiten ziet ie er best goed uit, hier en daar een krasje, maar verder oke. Genoeg hobbywerk in ieder geval! Van binnen is hij ook nog mooi. Ik zag alleen wel dat de gordel gerafeld is en dat ie niet meer uit zichzelf intrekt… moet dus even vervangen worden. Er is 1 schakelaar afgebroken (ruitenwisser) maar werkt nog wel, alleen ruitenwisser achter werkt dus weer niet (motortjevast geroest of defect?). Linkerknipperlichten werkte niet, zekering vervangen en toen deed ie het weer. Claxon werkt ook niet (nog niet gekeken naar de stekkertjes, volgens mij werkt schakelaar wel). Groot licht knop links onder (handmatig schijnen) doet het ook niet, maar daarvan is de schakelaar volgens mij kapot (klikt niet meer). Kilometerteller is dol (staat ineens op 7 ton!!). Wat mij verbaasde is dat de ruiten goed werken, is volgens mij een typische Sportkwaal dat de ruiten uit de rails lopen en dan niet goed meer sluiten, bij deze werkt het zowaar!
Heb het hele interieur uitgezogen en plastic afgesopt. Dat scheelt een hele hoop! Nu is ie weer spik en span. Ik heb de rubbers van de deuren schoongemaakt en de deursponningen en sponning van achterklep ontdaan van stof, modder en blaadjes.
Met andere woorden… hij is flink vertroeteld!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Nog gefeliciteerd met je aankoop! Bij mij loopt ook de km teller mee en staat ondertussen op 9 ton Claxon en grootlichtschakleaar werkte bij mij ook niet meer maar na een goed schoonmaakbeurt en het weer iets terugbuigen van de metalenstripjes in de schakelaars maake ze weer contact en werken ze weer perfect! Succes
9 ton?? Ik dacht dat ik al de recordhouder kon zijn met deze foto! Ik heb het nog niet eerder zien staan op een teller!
En nog even om te kwijlen…..
Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
BXsport1986 schreef:9 ton?? Ik dacht dat ik al de recordhouder kon zijn met deze foto! Ik heb het nog niet eerder zien staan op een teller!
En nog even om te kwijlen…..
Kerel, geen dooie vliegen??? Minimeeting hè? Gezellieeeee, biertje d’r bij en knutselen.
See, buy, fly C5 V6
Mooie BX!
Mooie uitlaat ook, staat mooi bij het design van de bumper.
Vreemd, op een BX Sport vind ik Gris Renard wél mooi staan, en op mijn BX 19 Digit(s) niet…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Het is inderdaad een mooie BX zeg!!! En de kleur is inderdaad een kleur die goed staat op een sport, hoewel ik deze kleur op jou digit ook echt niet lelijk vind hoor!!!
voge schreef:Het is inderdaad een mooie BX zeg!!! En de kleur is inderdaad een kleur die goed staat op een sport, hoewel ik deze kleur op jou digit ook echt niet lelijk vind hoor!!!
Ik wil de Digit zsm overspuiten…
Ami 8 Club (1970)
: :neenee :
Ik vind Gris Renard een grauwe, saaie kleur.
Maar om de een of andere reden vind ik deze kleur toch wel passen bij de BX Sport, om nog maar ff on-topic te blijven.
Ami 8 Club (1970)
BXsport1986 schreef:Wat mij verbaasde is dat de ruiten goed werken, is volgens mij een typische Sportkwaal dat de ruiten uit de rails lopen en dan niet goed meer sluiten, bij deze werkt het zowaar!
Dat is niet typisch een Sport-kwaaltje hoor, daar hebben alle oude Bixjes last van
Bij de Digit moet ik het linker voorraam met de hand weer naar achteren drukken, nadat ik ‘m heb dichtgedaan. Anders blijft er een kleine kier open, waar windgeruis en regen door naar binnen komt…
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:voge schreef:Het is inderdaad een mooie BX zeg!!! En de kleur is inderdaad een kleur die goed staat op een sport, hoewel ik deze kleur op jou digit ook echt niet lelijk vind hoor!!!
Ik wil de Digit zsm overspuiten…
Dank Wouter! Heeft wel betekenis als een BX kenner zoals jij dat zegt , maar ik moet zeggen dat ik het op een Digit ook heel mooi vind. Door het ontbreken van de spoilers en dergelijke heeft het een totaal andere uitwerking op de auto, maar zeker heel mooi! Niet overspuiten!!!!
En Voge, ook bedankt!
Dat is niet typisch een Sport-kwaaltje hoor, daar hebben alle oude Bixjes last van
Bij de Digit moet ik het linker voorraam met de hand weer naar achteren drukken, nadat ik ‘m heb dichtgedaan. Anders blijft er een kleine kier open, waar windgeruis en regen door naar binnen komt…
Zo moest het bij de rode Sport ook! Is inderdaad wel logisch dat het een bix kwaaltje is! Net als de kilometerteller, de springende naald van de snelheidsmeter….. en het eindeloze comfort (ook al is dat geen kwaal)
Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Eindeloos comfort???...vergeet de DS, CX en XM niet hè....
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6