Lijkt mij inderdaad een motorophanging die niet helemaal lekker is.
Als je het in de schakelpook voelt moet je toch echt eens die onderste steun (laten) controleren. ik neem aan dat hij niet zo beroert als deze xm aanslaat….... http://www.youtube.com/watch?v=MIZegjGPr20
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009
- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Ik ga morgen nog maar eens zelf alle steunen kontroleren misch. heeft die van de garage iets over het hoofd gezien.
nee die van mij was vandaag bij -3 na 2 slagen vertrokken,wel leuk filmpje
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009
- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
hoi,
Ik ga dit weekend eindelijk terug wat tijd hebben om die motorsteunen eens te vervangen.
Iemand een idee hoe ik de onderste het snelst vervang.
De oude steun eruit halen lijkt mij niet zo moeilijk even met ijzerzaag de stalen ring wat inzagen en dan bijtel werk.maar die nieuwe erin persen???? iemand oplossing?
Ik heb wel eens gehoord: met de bankschroef. En van tevoren even insmeren met groene zeep voor de smering. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik weet niet zeker of het verhaal klopt…
Groet, Michiel
XM 2.0 16V 1999 Bleu Mauritius. 56000KM.
Ex XM 2.1TD VSX 1996
Ex BX 19TZD 1992
Ik heb een aantal keer gelezen dat de doe het zelluvurt het zo doet: Het rubber een nacht in de vriezer. Het oude rubber er uit peuteren/bijtelen. De aluminium ring met een verfbrander verhitten. En dan schijnt het gekrompen rubber precies in het uitgezette aluminium te drukken te zijn.
Warning: Don’t blame the messenger. I’m just the messenger
Wim,
Disciplus Simplex
En zorg dat die precies in dezelfde stand er terug in komt, als ie maar ene paar graden scheef zit gaat je hele dashboard mee genieten
Ouwe mopperkont
Mijn voorzichtige conclusie is dat je dit beter door een garage kunt laten doen. Dus..
Wim,
Disciplus Simplex
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009
- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Hoi,
heb net de onderste motorsteun vervangen.
Ik heb 2 ijzeren plaatjes ong. 4 mm dik,15cm lang, 8cm breed gemaakt. in het midden heb een gat geboord.eerst heb ik de oude eruit gebeiteld ging vlot dan heb ik de nieuwe er een beetje ingeklopt. vervolgens 1 plaatje achter de houder gezet en 1 plaatje tegen de nieuwe motorsteun dan een stalen schroef met fijne draad door de plaatjes en door de motorsteun en dan de schroef aan draaien en zo heb ik de motorsteun erin gedraaid. was een leuk werkje maar de trillingen zijn nog niet voorbij de steun staat nochtans op de juiste positie. Ik zal nu maar eens de injectoren kontroleren of daar iets fout zit . groetjes bart
Maar zijn de trillingen wel minder geworden?
Ik zit te denken: Bij mij heeft de garage zowel de motorsteun als de uitlaat gedaan. Kijk ‘ns of je uitlaat goed uitgelijnd en vast zit.
Wim,
Disciplus Simplex