Start problemen
Dominika
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 19-01-2010

Gepost: 19 januari 2010 06:33 PM

Hallo,
Ik heb na een tijd zoeken jullie forum gevonden,heb namelijk een paar vragen over een Citroen Furio 18 i uit 1992.
Nu had ik laatst tijdens het rijden een flinke benzine geur in me auto,gestopt en het bleek een benzine filter + slang te zijn.                                               
Na deze te hebben vervangen,En de benzine filter is goed geplaats,Flow richting mee——->>>,geeft mijn dashboard opeens een motor storing aan deze wil ook niet meer starten.Startmotor en dergelijke werken allemaal wel, komt ook benzine in fliter.hoor me benzinepomp.
Hoor wel als ik naar de motor luister tikken uit het injectie systeem komen,heb stekker los getrokken leeg gestart,stekker terug,steeds weer dat zeer snel tikkende geluid maar nog steeds geen draaiende motor.
Het lijkt net alsof er toch geen benzine in de injectoren komen.
Wie o wie kan mij helpen met dit probleempje?


Dominika

Profiel  
 
pieper77
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 05-01-2010

Gepost: 19 januari 2010 09:28 PM
  [ # 1 ]

was dat filter zo’n klein doorzichtig filtertje? tussen je benzineslang gemonteerd? die hebben nl één richting… verkeerd gemonteerd laat ie geen brandstof door…. en dan start ‘ie niet. check dat even, vaak staat er een pijltje op afgebeeld…

succes

broken alles is te maken, ook mijn ZX gooi

Profiel  
 
Dominika
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 19-01-2010

Gepost: 19 januari 2010 09:41 PM
  [ # 2 ]

Edit René...quote gewist..quoten op het laatste bericht is onzin
Euh nee geen klein doorzichtig filtertje als op een scooter maar een alu ding voor onder je auto naast je tank.

Profiel  
 
pieper77
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 05-01-2010

Gepost: 19 januari 2010 10:46 PM
  [ # 3 ]

zie dat je je bericht aangepast hebt, wordt het iets duidelijker van. zoals je al geconstateerd hebt, je brandstofpomp werkt, je startmotor draait, je injectoren lijken te werken… je bent op de goede weg, steeds dingen uitsluiten. kan het niet in de ontsteking zitten? krijgen de bougies een vonk?

broken alles is te maken, ook mijn ZX gooi

Profiel  
 
Dominika
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 19-01-2010

Gepost: 20 januari 2010 11:12 AM
  [ # 4 ]

Edit René...quote gewist..quoten op het laatste bericht is onzin

Net terug uit de kou,bougies vonken en toch op de 1 of andere manier kom ik niet verder.Hy blijft die motorstoring aangeven.
Nu wil ik hem misschien laten uitlezen door de Citroen garage,maar ze weten niet hoelang dat kan gaan duren?Lijkt me sterk maar tegen een uurtarief van 52,50 pu excl BTW is het nogal wat.
Ik zag trouwens ook dat mijn draden van het injectiesysteem aardig verweerd zijn,ff afgeplakt maar nog steeds dat gek tikkende geluid.

Ik kom er ff niet meer uit nog enig idee iemand?

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 20 januari 2010 01:28 PM
  [ # 5 ]

Al eens de batterij een uurtje los gehad zodat de computer zich kan resetten? Misschien zo’n simplistisch iets dat je het nog niet geprobeerd hebt Smile .

Voor de rest: komt er wel benzine toe?

Profiel  
 
Dominika
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 19-01-2010

Gepost: 20 januari 2010 11:24 PM
  [ # 6 ]

Hey ,
Helaas geen reactie op de spanning eraf halen,sluit accu weer aan en nog steeds motor managment.
Maar morgen helaas geen tijd om verder te kijken misschien in het weekend weer.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 20 januari 2010 11:33 PM
  [ # 7 ]

Pijl op het filter moet naar de achterkant van de auto wijzen. Dit klinkt onlogisch maar is wel zo. Ik stond ook raar te kijken toen ik het filter er zo af haalde. En bij mij is dat niet alleen zo. Heb al meerdere Zxjes gezien waarbij het zo zit.

Profiel  
 
Loutre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 21 januari 2010 07:39 PM
  [ # 8 ]

Het motorstoringslampje brandt op contact sowieso. Het gaat pas uit als de motor draait. Als het bij draaiende motor aan gaat, dan detecteert ie een storing.

Haal de aanvoerslang van de benzine eens van de injectorrail af en stop ‘m in een pot/fles. Als je dan de motor op contact zet, moet de benzine erin gepompt worden een aantal seconden lang (je hoort de pomp als je ‘m op contact zet ook een aantal seconden draaien). Zo niet, dan moet je de aanvoer nog eens goed gaan onderzoeken.

Profiel  
 
Dominika
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 19-01-2010

Gepost: 24 januari 2010 03:33 PM
  [ # 9 ]

hey,

Vandaag maar weer ff wezen kijken bij de ZX.
Ik heb zoals jullie mij hebben verteld nog ff het filter gecheckt ...flow richting is goed,aanvoerslang eraf gehaald,krijgt benzine in blok,althans daar ga ik nu vanuit.Ik hoorde de pomp hiervoor ookal draaien en of zuigen,hoe je het ook noemen wil.
Nu ondertussen accu leeggestart,staat nu te laden.
Morgen weer wienig tijd helaas maar misschien als iemand nog een idee heeft .....ik mis me ZX…:(

Profiel  
 
Dominika
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 19-01-2010

Gepost: 30 januari 2010 12:07 PM
  [ # 10 ]

Hey,

Eindelijk vandaag in de zeeuwse sneeuw mijn ZX draaiende kunnen krijgen.
Ik had ff een goede accu erin gezet,start pilot in de luchtkamer gespoten en gewoon lekker doorgestart.
In eerste instantie wou de ZX niet echt maar de ZX stond natuurlijk al een tijd stil.
En opeens het lekkere motor geluid van de 18i.

Dus deze topic kan gesloten worden.
Ik wil iedereen nog ff bedanken voor het meedenken.

Dominika

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook