Vandaag een proefritje mogen maken in de Saxo 1.4 VTS van een collega. Sjonge wat is dat geinig zeg. Vreselijk rap en een dijk van een wegligging. Erg bekeuringsgevoelig zeg maar Met mijn 1.93 pastte ik nog goed achter het stuur ook maar dan is er achter mij geen ruimte meer over. Qua vering was ie wel erg stug,maar ja. Ik ben mijn HP BX gewend en het is me al vaker opgevallen dat elke niet HP geveerde auto dan wat tegen valt. HP is verslavend Kortom: Leuk gooi en smijtbakkie.
Wel wat stug (sportief) geveerd,maar dat hoort bij de VTS uitvoering denk ik. Ik ga toch meer voor het comfort en vermogen van mijn GTi automatic.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Zit je vader niet zo te pesten joh!
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
renz schreef:misschien krijg je wel een reactie van Bram binnenkort :schater
Als het hier mag van Tinus ?
Ja…ben vandaag weer eens naar Friesland geweest (blijkbaar HET Mekka voor Citrofielen).....voor de Saxo 1.5 D, kleur zwart, 5 deurs, airco (die het ook goed deed).....en ben er mee wezen rijden.
I.t.t. wat sommigen in een ander draadje suggereerden, was ik zeker NIET ontevreden over de wegligging en vering !!
En de zit viel me ook reuze mee, wel een piepklein dashbordkastje.
ALLEEN…...hij trok voor geen meter op….het dieseltje liep bij de koude start meteen mooi rond, maar toen ik er mee ging proefrijden leek het net of ik de handrem vergeten was.
Bij VOL gas liep hij wel naar de 4000 rpm….maar ik vertrouwde het dus niet.
Daarna even door naar Volendam, waar een P-106 stond (zelfde optie’s) die trok de straatstenen er bij wijze van spreken uit…..maar DAT was WEL een hobbelbak en erg lawaaierig !!
Zou er nu zoveel verschil zijn tussen deze 2 PSA modellen, waarvan ik toch dacht dat ze op exact hetzelfde chassis staan en dezelfde 1.5 motor. :
Dus ik zal het nog maar eens even aanzien.
Het is wel erg off-topic, maar misschien is het handig om even met een andere saxo 1.5d te gaan rijden zonder airco. Dan kan je iig kijken of het aan de saxo in het algemeen ligt of aan die saxo specifiek.
On topic:
Idd erg leuke auto’s die saxo vts’jes. Ben er zelf ook naar wezen kijken toen ik mn rijbewijs net had.
Xsara_Coupe