Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zeker heb ik ze (digitaal) gezien ! meende me een diesel turbo. gti turbo moglijk ook, maar weet ik niet zeker meer.
GSM ?? help ons eens !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
freek schreef:Als deze prestige technisch en qua carosserie in goede staat verkeert (net als de foto’s doen vermoeden) dan lijkt mij een onderhandelbare prijs van 8500,- zeer zeer redelijk. Echt goede en zeldzame CX’ en zijn niet crisis gevoelig en zullen hun waarde behouden (en besparen de gelukkige eigenaar een hoop kosten achteraf).
Echt helemaal waar, weet ik uit ervaring met zelfs een redelijk harde basis !
En dan nog onderhoudshistorie en originele lak zonder enige schade. Waar wacht je nog op ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Evan schreef:Het Vin van mijn limousine uit 1979 of 1980(Dat is niet helemaal duidelijk. Volgens mij stond op de duuitse papaieren 1979 maar op de nederlandse staat 1980.)begint met MA….. niks geen VF7 (en ook geen chevrons met rondje erom als open of sluittekens).
EN blijkbaar zit er een specifiek duits typeplaatje in…..
Evan en Jim,
Mijn Prestige heeft als chassis nummer XX MAML XXXXXX
En inderdaad met de chevron-tekentjes ervoor en erachter.
ML staat dan voor prestige injectie dacht ik.
Geen VF wel nog een metalen plaatje waarop ook het chassisnummer staat gestanst en dit plaatje is onder de motorkap op de wielkast met pompnagels vastgezet.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
cx25gtit2 schreef:zeker heb ik ze (digitaal) gezien ! meende me een diesel turbo. gti turbo moglijk ook, maar weet ik niet zeker meer.
GSM ?? help ons eens !!
Geen idee. Ik ben helemaal een leek op gebied van de diverse soorten CX-en en waar ze mee uitgevoerd zijn of juist niet. Ik heb wat boeken waar ik, indien nodig, wat SPAM uit kan halen maar ik ben op CX-gebied geen nerd.

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Iig TRD Turbo en GTi Turbo serie 1 hadden in modeljaren ‘84 - ‘85 abs als optie, Prestige dan toch ook wel, lijkt me, al heb ik er nooit 1 mee gezien.
Deze is vast al voorbijgekomen, zo niet: werkende airco, dit leer erin en klaar!
[Dat leer komt volgens mij trouwens uit een Vert Cali prestige maar dat terzijde]

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die is erg gaaf, in die kleur !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Deze ziet er goed uit maar helaas verder geen info. De moeite waard om een telefoontje aan te wagen!

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
deze lijkt erg mooi! 1e jaar breedspoor. als dit een 5-bak is, gok ik dat deze waarschijnlijk hydraulisch ondersteund is.
de enige toevoeging is de rechter buitenspiegel, die er in Fr meestal niet op zit. maar dat vindt Nelis vast net erg
redelijk stevige vraagprijs, maar zij ziet er wel heel netjes uit !! als zij echt mooi is, zeker te overwegen ! er staat ook bij dat de gegevens vanaf aflevering er bij zitten, dus dat geeft iets aan over zo’n auto (niet alles).

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ja inderdaad, en als ik het goed begrijp dus ook al 28 jaar lang bij de eerste eigenaar.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
er staat “28 jaar oud”.
en veel info beschikbaar vanaf levering.
maar er staat niet “premier main” (maar zou wel kunnen).
Het is een poging tot leuk schrijven, waarbij is vemeld, dat de auto 28 jaar oud is en dat de volledige onderhoudshistorie vanaf de ‘geboorte’ beschikbaar is. Er staat niet, dat de auto van de eerste eigenaar is. Het is simpelweg niet vermeld. Wel is vermeld, dat de auto volgens velen erg mooi is.

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Tijd voor een spoedcursus frans
Nou, ik heb er als klein manneke ook gewoon 2 jaar over gedaan voordat het ergens op leek en in totaal 4,5 jaar om ook de woordenschat een beetje op peil te krijgen. Maar het komt best van pas, al was het maar om de Nielsen van deze wereld te helpen met het vertalen van advertenties voor de zoektocht naar een serie 1 prestige…

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ziet er mooi uit inderdaad. Maar waarom mensen een CX in een advertentie toch zo vaak in de hoogste stand menen te moeten afbeelden…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bonetone schreef:Tijd voor een spoedcursus frans