3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
waslijst problemen
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 03 januari 2010 03:33 AM
  [ # 31 ]

Lijkt mij inderdaad een motorophanging die niet helemaal lekker is.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 januari 2010 01:43 PM
  [ # 32 ]

Als je het in de schakelpook voelt moet je toch echt eens die onderste steun (laten) controleren. ik neem aan dat hij niet zo beroert als deze xm aanslaat….... huh http://www.youtube.com/watch?v=MIZegjGPr20

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 03 januari 2010 04:03 PM
  [ # 33 ]

Ik ga morgen nog maar eens zelf alle steunen kontroleren misch. heeft die van de garage iets over het hoofd gezien.
nee die van mij was vandaag bij -3 na 2 slagen vertrokken,wel leuk filmpje

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 19 januari 2010 09:00 PM
  [ # 34 ]

hoi,

Ik ga dit weekend eindelijk terug wat tijd hebben om die motorsteunen eens te vervangen.
Iemand een idee hoe ik de onderste het snelst vervang.
De oude steun eruit halen lijkt mij niet zo moeilijk even met ijzerzaag de stalen ring wat inzagen en dan bijtel werk.maar die nieuwe erin persen???? iemand oplossing?

Profiel  
 
mcwezel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 20 januari 2010 06:06 PM
  [ # 35 ]

Ik heb wel eens gehoord: met de bankschroef. En van tevoren even insmeren met groene zeep voor de smering. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik weet niet zeker of het verhaal klopt…

Groet, Michiel

XM 2.0 16V 1999 Bleu Mauritius. 56000KM.
Ex XM 2.1TD VSX 1996
Ex BX 19TZD 1992

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3249
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 20 januari 2010 09:02 PM
  [ # 36 ]

Ik heb een aantal keer gelezen dat de doe het zelluvurt het zo doet: Het rubber een nacht in de vriezer. Het oude rubber er uit peuteren/bijtelen. De aluminium ring met een verfbrander verhitten. En dan schijnt het gekrompen rubber precies in het uitgezette aluminium te drukken te zijn.

Warning: Don’t blame the messenger. I’m just the messenger Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 21 januari 2010 10:29 AM
  [ # 37 ]

En zorg dat die precies in dezelfde stand er terug in komt, als ie maar ene paar graden scheef zit gaat je hele dashboard mee genieten Sad

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3249
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 21 januari 2010 06:32 PM
  [ # 38 ]

Mijn voorzichtige conclusie is dat je dit beter door een garage kunt laten doen. Dus..

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 24 januari 2010 11:02 PM
  [ # 39 ]

Hoi,
heb net de onderste motorsteun vervangen.
Ik heb 2 ijzeren plaatjes ong. 4 mm dik,15cm lang, 8cm breed gemaakt. in het midden heb een gat geboord.eerst heb ik de oude eruit gebeiteld ging vlot dan heb ik de nieuwe er een beetje ingeklopt. vervolgens 1 plaatje achter de houder gezet en 1 plaatje tegen de nieuwe motorsteun dan een stalen schroef met fijne draad door de plaatjes en door de motorsteun en dan de schroef aan draaien en zo heb ik de motorsteun erin gedraaid. was een leuk werkje maar de trillingen zijn nog niet voorbij de steun staat nochtans op de juiste positie. Ik zal nu maar eens de injectoren kontroleren of daar iets fout zit . groetjes bart

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3249
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 25 januari 2010 08:22 AM
  [ # 40 ]

Maar zijn de trillingen wel minder geworden?
Ik zit te denken: Bij mij heeft de garage zowel de motorsteun als de uitlaat gedaan. Kijk ‘ns of je uitlaat goed uitgelijnd en vast zit.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook