Hallo
Ik over weeg een saxo 1.6 VTS aan te schaffen met 245000km, heeft er iemand tip waar op te letten bij deze auto.
De auto is van 1999
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 527
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Andre,
Standaard dingen;
Distributie - 120.000 en 240.000 dus 2 keer.
Motorisch kans op dat hij al aardig versleten is maar dat blijft een gok. (ivm rijstijl vorige bestuurders)
Verder carro en wielophanging etc weet ik niet veel van.
Succes!
M’n broertje kan je alles vertellen over -vriendelijk gezegd- verkeerd behandelde Saxo’s kopen. Met die kilometerstand zou ik er erg op letten of je achterwielen wel recht onder de auto staan, koste bij broer z’n Sax een nieuwe achteras. Verder kijken of er geen rare geluiden komen vanuit de voorwielophanging (kloenk geluiden etc.) kan duiden op versleten draagarmen etc. Controleer of stuur recht staat, of auto recht uit gaat, of motor lekker klinkt en trekt, geen rooksingnalen uitstoot en, heel belangrijk, of het blok netjes droog is, zowel boven als onder, voor en achter. Zorg in ieder geval dat je een goed stukkie kan/mag rijden met de auto, en dan niet alleen snelweg, maar ook binnendoor, rotondes, drempels etc. En als laatste: stoelen willen nog wel eens een beetje uitgezeten zijn. Geen ramp, want makkelijk te vervangen en interieurs zijn op zich goed te vinden voor niet te veel geld. Succes!
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-