Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
mafkeessss schreef:Haha ik kan nou al niet wachten tot het zover is nog iets meer dan 2 maanden w8en;)
of in feb. naar de citrosport meeting komen. weet er nog niks precies over maar die is al begin feb.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Kan niet wachten
Ik heb nu gezien wat ie kan in een notendop, maar dat vraagt gewoon om meer
En ja, ik ben nu echt jaloers…
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ben ik dan de enige die niet overdreven overtuigd ben van het vermogen?
Het is wel voldoende en snel zat (1.6 16v voldoet ook al prima).
Maar echt helemaal onder de indruk ben ik niet. Ik vind het veelste lang duren voordat je vermogen heb. Dat probleem heb ik ook al met de 1.6 16v, en bij zo’n VTS ligt het vermogen nog hoger in de toeren.
Overigens vind ik dat een XM en C5 V6.24 hetzelfde probleem hebben. Pas nog even in een C5 V6 handbak gereden en rijdt ook wel door maar niet echt onder de indruk (prestaties zouden vergelijkbaar moeten zijn met de VTS).
Goed ik ben misschien verwend met veel koppel in bruikbare toeren ipv veel pk’s in hoge toeren.
Het geluid blijft wel prachtig, vooral zo rond de 5000 rpm dacht ik
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Inderdaad, bij de 5000 klinkt hij gewoon geweldig, zekker met de sebering eind demper.
En ik denk inderdaad dat je de enige bent. Het toch een heerlijk gevoel, al die toeren, de pk`s die dan los komen en gewoon het idee dat je 167pk hebt uit een 2.0 zonder turbo of iets. er zijn niet veel auto`s die dat kunnen zeggen.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De C4 heeft er 180 hé
Maar idd, de meeste blijven zo rond de 140 a 150 hangen.
Tegenwoordig gaan ze allemaal terug naar kleine 1.6jes met een Turbo, dat leverd dan wel weer dik 150 pk uit een 1.6.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die 1.6T in de C4 rijdt
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Update: cruse control
Vandaag de set binnnen gekregen. Werd beetje bang toen ik de doos open deed, zat best veel in.
Bij het plaatsen van de control ontstond het eerste probleem. Waar moet ik dat ding kwijt?
De 2.0 is zo groot met al zijn onderdelen er om heen dat er nergens meer plaats was, ik heb hem dus gemaakt aan de buiten kant van het frame, tussen de bumper en het frame in. Wiel eraf en dan via de wielkast kon ik erbij. Schroeven van de luchtfilter zaten bijna perfect dus daar kon ik de control kwijt. Vandaaruit alle kabels naar boven en de gaskabel na beetje gepuzel bij het gaskleppen huis eruit gekregen. Deze dan ook direct aan gesloten.
Ziet er beetje simpel uit maar werkt perfect.
nu het volgende probleem, welke hendel ga ik gebruiken?
Die rechts boven valt zoizo al af, is gewoon te lomp. dan blijven er nog 2 over, die links boven is de orginele, ik nijg dus toch wel redelijk naar die, die moet dan wel ingekort worden.
morgen eens even bellen naar de dealer, kijken hoe het zit met de pulzen per km.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Arjan Verkade schreef:De C4 heeft er 180 hé
Maar idd, de meeste blijven zo rond de 140 a 150 hangen.
Tegenwoordig gaan ze allemaal terug naar kleine 1.6jes met een Turbo, dat leverd dan wel weer dik 150 pk uit een 1.6.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die 1.6T in de C4 rijdt
Ik moet zeggen dat de nieuwe C4 met de 1.6i met 120 pk echt heerlijk rijd. Heeft genoeg vermogen of gewoon lekker mee door te kunnen zijn. en ontzettend zuinig, 1 op 16 is gewoon geen uitdaging
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vind die rechts onder het meeste op de bestaande hendels in de Xsara lijken.
Dat staat misschien wat beter?
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
j-wvb schreef:Ik moet zeggen dat de nieuwe C4 met de 1.6i met 120 pk echt heerlijk rijd. Heeft genoeg vermogen of gewoon lekker mee door te kunnen zijn. en ontzettend zuinig, 1 op 16 is gewoon geen uitdaging
Oké want die oude 1.6 16v die ik ook in mijn Xsara heb vind ik helemaal niks in de C4, dat ding is daar veelste zwaar voor. Misschien dat die extra 10 dan helpen.
Maar de 1.6T (150 pk) lijkt me nog wat beter
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Heb je dan misschien een foto voor mij? ook kwa positie, hoef ik dat zelf niet uit te vinden.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Arjan Verkade schreef:j-wvb schreef:Ik moet zeggen dat de nieuwe C4 met de 1.6i met 120 pk echt heerlijk rijd. Heeft genoeg vermogen of gewoon lekker mee door te kunnen zijn. en ontzettend zuinig, 1 op 16 is gewoon geen uitdaging
Oké want die oude 1.6 16v die ik ook in mijn Xsara heb vind ik helemaal niks in de C4, dat ding is daar veelste zwaar voor. Misschien dat die extra 10 dan helpen.
Maar de 1.6T (150 pk) lijkt me nog wat beter
Inderdaad, lijkt me wel een leuk ding om mee te rijden, de 1.6T komt trouwens ook in de c5 te liggen, plaats vervanger van de 2.0 met 136pk
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hier zie je de CC hendel onder de knipperlicht hendel.
Het is een korte dikke hendel.
Hier van voren zie je hem door het stuur.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
j-wvb schreef:Inderdaad, lijkt me wel een leuk ding om mee te rijden, de 1.6T komt trouwens ook in de c5 te liggen, plaats vervanger van de 2.0 met 136pk
Alleen die schijnt weer niet met automaat leverbaar te zijn, dan krijg je weer de 2.0…
De 1.6T zal beter rijden dan de 2.0 door een gunstiger koppel, zeker in zo’n zware auto.
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Arjan Verkade schreef:j-wvb schreef:Inderdaad, lijkt me wel een leuk ding om mee te rijden, de 1.6T komt trouwens ook in de c5 te liggen, plaats vervanger van de 2.0 met 136pk
Alleen die schijnt weer niet met automaat leverbaar te zijn, dan krijg je weer de 2.0…
De 1.6T zal beter rijden dan de 2.0 door een gunstiger koppel, zeker in zo’n zware auto.
Toevallig ook dat filmpje gezien van autoweek of zo?? vanaf 2000tpm al het volle koppel
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja die heb ik ook gezien.
Maar koppel in een zware auto heeft de voorkeur, dat wist ik al.