Met deze nieuwe C3 toont Citroën toch maar weer mooi aan dat ze met gedurfde en vernieuwende ontwerpen op de markt komen. Zoals vroeger zijn ze nog steeds erg innovatief en juist dat waardeer ik zo enorm aan Citroën. Mooie wagen.
Always Smile
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Whahahaaaaa, qua motoruitvoering nog steeds een 60PK 1100cc motortje in de prijslijsten…(volgens de laatste icône)
Hoeveel zal de nieuwe c3 gaan wegen? Minstens 1000kg denk ik, met de 1100 wordt inhalen knap gevaarlijk!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Vanavond om 17.30h op RTL7 test Allard in Italië de nieuwe Citroën C3.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gelukkig gaat PSA eindelijk voor optische kwaliteit, ook voor de goedkopere klasse. Ook qua design is de nieuwe C3 veel sterker dan de voorgaande C3en. Dit is de eerste PSA auto waarbij rekening gehouden is met het wagengewicht , het zou evenveel moeten wegen als de voorgaande C3. Ik neem aan dat het begint rond de 1000-1050kg?
Nu maar hopen dat er genoeg particulieren zijn die deze C3 kunnen betalen of financieren .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Ik heb dit weekend al eens kunnen plaatsnemen in de nieuwe C3. Qua kwaliteit en gebruikte materialen heeft de nieuwe C3 duidelijk een hele grote sprong voorwaarts gemaakt. De Zenith-voorruit is gewoon fantastisch.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Zag hem net in de plaatselijke krant: leuk, vernieuwend, hier zie je toch wat meer kwaliteit aan af en véél meer “auto” als de huidige.
ZX 1.4 break ‘95
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Autovisie vond de auto niet ruim achterin (ooit achterin een audi a4 gezeten?) Pluspunten waren kwaliteit en styling dashbord. Verder te weinig vernieuwend en de 120 PK vti niet snel genoeg. Wel in 8.9 naar de 100 kmh.
Nou je weer typische Nederlandse automedia. Gelukkig stonden er wel weer heel veel BMW’s in dit excemplaar.
weet er iemand of er op c2 een zweetse lichtmodule zit ik rij graag steeds met de lichte aan maar vind hem mooier zonder glazen dak en dus zou ik voor het rweede uitrusting niveau willen gaan met de lichten steeds aan
alvast bedankt
Brochure staat op de site en de prijzen zijn bekend (linkjes rechtsboven op de pagina).
http://www.c3.citroen.com/nl/
Dealer vertelde me ook iets over een C3 met een uitstoot onder de 95 gram om zo in de 14% bijtellingsklasse te zitten, die zou in de loop van het voorjaar erbij komen.
C4 Grand Picasso 1.6 THP EB6V - augustus 2009
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Volgens Citroën zelf komt er in 2011 een diesel met 90 gr co2 uitstoot of zelfs daar nog iets onder.
In Duitsland staat al een 1.6 HDi (66 kW / 90 pk) in de prijslijsten met een uitstoot van 99 gram CO2.
Terwijl in NL alleen (voorlopig) de versie met 104 gr CO2 te koop is.
Zie ook http://www.citroen.de/Resources/Content/DE/10_pdf/07_preislisten/preisliste_neuer_c3.pdf
Een beter milieu begint bij ........ (wie was het ook al weer ?????)
De nieuwe C3 zal gemiddeld een 150 kg zwaarder zijn dan de huidige C3.
Meneer Citroën is duidelijk niet aan het Sonja Bakkeren geslagen.
En een mega-misser is weer die “starre”-achteras…... grrrrrrrrr !!!
Hoezo Creative Technologie?? Een starre as doe het prima onder een landbouwtrekker, maar het is echt uit de tijd om zo’n hopeloos verouderd ding onder een Franse “voiture” te plakken.
Er hoort gewoon een volledig onafhankelijke achterwielophanging onder volgens goede Franse traditie.
Had gewoon de achteras van een ZX aangepast voor de nieuwe C3, wel is waar is die bijna 20 jaar oud qua ontwerp, maar die achteras staat qua comfort en wegligging op een onge-evenaard hoog niveau !!!
Design en uiterlijk en interieur heeft niks te maken met de onderhuidse techniek, zo was de Sierra in zijn tijd qua design erg vernieuwend maar had onderhuids een heel hoog Taunus gehalte.
Jeroen
P.s. Autovisie heeft een duidelijke voorliefde voor rommel uit Duitsland (BMW, MB, Audi Porsche en VW) en Italie (Alfa, Ferrari, Maserati en Lambo).
Een “normale” auto wordt er zelden getest en de heren redacteurs onder leiding van Ton Roks (IVA-Driebergen en dat zegt genoeg ....) willen blijkbaar alleen met auto’s van 250 pk en meer rijden.
Ik heb mijn abonnement op dit waardeloze blad zo’n 10 jaar geleden al opgezegd en het veel objectievere Citro-Expert genomen
Vandaag in de C3 en DS3 gezeten. Mooie auto van buiten, maar het interieur. Wat een berg plastic zeg !
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Dan moet je het interieur van de vorige C3, C3 Pluriel en C2 eens bekijken, dat was een hele hoop goedkoop plastic . Bij de serie2 versies was het oppervlak al ietsje verbeterd.
De nieuwe C3 en DS3 zijn juist qua materialen van het interieur op vooruit gegaan, dat was immers het kritiekpunt van de voorgaande C3, C3 Pluriel en C2.
Tuurlijk het kan altijd beter, maar concurrenten van dezelfde prijsklasse doen het niet beter juist slechter vind ik. Van de VW Polo verwacht je een hoop als Auto van het jaar 2010, maar de nieuwe C3 is zowel qua exterieur als interieur voor het oog en kwalitatief spraakmakender.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
In de 1e serie C3 mag dan wel voor het oog een berg goedkoop plastic verwerkt zijn, maar het RAMMELT absoluut niet. Ook niet in mijn C3 1.4 HDi met ruim 200.000 km op het klokje.
En dat is nog altijd beter dan een zogenaamd hoogwaardige kwaliteit kunststof dat wel rammelt.
Achter het stuur hoor je je ogen op de weg te houden en hoor je niet naar het plastic om je heen te kijken
En wat dat gedrocht van het jaar 2010 betreft de afkorting van dat merk staat niet voor niks voor Volkomen Waardeloos.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Laten we ervan uitgaan dat de nieuwe C3 en DS3 ook niet rammelt, Citroën wil juist uit die middelmaat kruipen .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
@ Jeroen-2cv;
De nieuwe C3 zal gemiddeld een 150 kg zwaarder zijn dan de huidige C3.
Meneer Citroën is duidelijk niet aan het Sonja Bakkeren geslagen.
Ik heb op autoweek.nl een aantal vergelijkbare varianten van het oude met het nieuwe model vergeleken, en aan grote massaverschillen kom ik niet.
1.6 Exclusive Automaat
Oud 1108 Nieuw 1110
1.1 Ligne Seduction en 1.1 Essentiel
Oud 985 Nieuw 985
1.4i Ligne Business
Oud 989 Nieuw 1005
1.4 HDi Ligne Business
Oud 997 Nieuwe diesels NNB
Dus je verhaal over de gewichtstoename lijkt me onjuist. Van de rest heb ik weinig verstand en ik kan het zo snel niet vinden van die achteras, dus daar laat ik je maar even.