Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 21-01-2010
- C3 1.4i Difference
Tijdens het rijden is mijn C3 inmiddels 2 maal in een tijdelijke storing gevallen. De auto rijdt dan verder op de stand ‘veilig naar huis’. Na een paar keer starten en toch zachtjes verder rijden, vervalt het probleem en kan ik weer normaal rijden. Het oranje lampje gaat na verloop van tijd vanzelf weer uit.
De auto is 2x aan de computer geweest en geeft dan aan dat het om een tijdelijke storing aan de gasklep gaat. Het probleem is daarmee opgelost en men adviseert mij om gewoon door te rijden. Aangezien het wat onzeker rijden is mijn vraag: Kent iemand dit probleem en wat is een oplossing hiervoor?
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Volgens mij heb ik gister hetzelfde probleem gehad.
De auto houd in en lijkt op 3 poten te lopen en begint in te houden, het oranje lampje van het motormanagement begint te branden. Bij mij ging na een paar keer starten het lampje niet uit en viel de motor uit bij stationair toerental.
Natuurlijk liep de motor direct goed toen de wegenwacht er was. Dit was na ongeveer 20 minuten stilstaan. Hij verdacht de injectierail. Jammergenoeg kom hij met zijn apparatuur de storing niet uitlezen.
Ik ga morgen naar de dealer, misschien dat zij de storing wel kunnen achterhalen.
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 21-01-2010
- C3 1.4i Difference
Robert,
Ik hoor graag wat de dealer morgen aangeeft…..
Lisette
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Lisette,
Ik ben ook benieuwd. Ik begrijp dat jou klachten dezelfde zijn als ik beschrijf, afslaan bijstationair, lopen op 3 cilinders en inhouden(bokkig rijgedrag)
Ik hou je op de hoogte.
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006
- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Iets dergelijks heb ik gehad met mijn C4 afgelopen zomer. De gasklep gaf bij een melding dat hij de minimale stand niet meer kende. Uiteindelijk 2 nieuwe gaskleppen en een nieuw gaspedaal en een nieuwe stekker verder is bij mij het probleem gelukkig verdwenen.
Let op dat ze niet met stekker vet aan de slag gaan. Dit maakt naar mijn mening meer kapot als goed.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Robbert een schokkende motor of een motor die sclecht loopt is zeer slecht voor je katalysator! Deze kan hier door kapot gaan, en die dingen zijn nou niet goedkoop. Op 3 poten lopen wijst meestal, of op een defecte bobine gallerij of een defecte injector. Ik ga voor de injector bij de C3, deze gaat namelijk defect door dat de slang aansluiting van de ruintesproeier lekt. Hier door komt ruitensproeier vloeistof op je injector en gaat deze defect!
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Zo, de C3 is gerepareerd.
Na het uitlezen van de storing bleek dat de 3e injector problemen gaf en dat de bobine niet meer goed was.
Gister zijn deze vervangen.
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Is de ruitensproeier ook gemodificeert? Anders komt het probleem onherroepelijk terug!
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Volgens de garage hebben de modellen vanaf 2003 een andere plaats voor de aansluiting van de ruitensproeier. Iets meer naar links, niet meer boven de injector.
Mijn probleem was bij de 3e injector, en niet bij de 4e, wat vaak veroorzaakt wordt door de ruitensproeier.
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
oooh, heb vaak zat de 4de injector vervangen. de modificatie kun je zien aan de stekker op de injector is oranje ipv zwart,
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Jammergenoeg blijft het probleem bestaan.
Gister zijn de pakkingen van de andere 3 injectors vervangen, deze waren een beetje aan het zweten. De lichte benzinelucht bij het stilstaan is verdwenen.
Maar….. gisteravond kwam de storing weer terug. Inhouden, bonken, afslaan bij stilstaan en geen vermogen.
Voor komende maandag maar weer een afspraak gemaakt. Word er nu wel een beetje flauw van.
Wie heeft er nog een idee wat het probleem kan zijn?
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Knippert het storings lampje ook ?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Het lampje van het motormanagement knipperde.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Bobine gallerij zeer waarschijnlijk defect. Niet meer mee rijden, kans op schade aan de katalysator!
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
De bobinegallerij is de 1e keer vervangen, samen met de 3e injector.
De kans lijkt mij klein dat deze nieuwe ook kapot is.
Morgen gaat de C3 opnieuw naar de garage. Het zal mij benieuwen wat nu de mogelijke oorzaak is.
Ik hou jullie op de hoogte.
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
bougies ook?
Eerst weer storing uitlezen, als er weer een P0300,P0301,P0302,P0303 of P0304 in zit dan gaan ze denk ik de bedrading gaan door meten… meschien dat de eindtrap van de bobine er uit ligt in de motor EBE…
vraag even als ze willen kijken als er een Electricfill (Elektrofil) of sagem bobine in zit (staat er op gedrukt als het goed is). Bij een Sagem gaat de eindtrap van de motor EBE nog wel eens aan ...
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl