ZX1.4i schreef:Wat is het bouwjaar en km-stand van de auto?
Het klinkt allemaal als een versleten koppeling, maar dat het pedaal langzaam omhoog komt is vreemd?
Wellicht is er iets aan de hand met de koppelingskabel, deze is zelfstellend bij een Xsara.
Een binnenkabel en een vrij stugge buitenhuls, dit kun je niet uitelkaar nemen.
bouwjaar 8-1999
km stand 177.777
Hmmm? c.a. 17K per jaar, redelijk wat stadskilometers neem ik aan.
Een versleten koppeling is mogelijk.
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Hoe is het met dit probleem afgelopen?
Mijn Saar met 260k begint de laatste week heel stroef in de koppeling te komen, intrappen lijkt wel tegen een dood punt aan te zitten, toch is er van de verdere verslijtverschijnselen (slippen) geen sprake. Ook met het opkomen zit er in de slag een zwaar punt en lijkt van onderuit net alsof de eeste cm de pedaal blijft hangen. Mijn verdacht is de koppelingskabel, maar ik zoek eerst de oplossing van dit probleem en daarna tips/kosten over het vervangen van de kabel.
Ja, de koppeling was bij mij dus wel helemaal op.
Heb alles laten vervangen voor 450 euro en hij rijdt weer als een zonnetje!
pfffff, net koppeling compleet laten vervangen, nu hoor ik weer een vreemd geluid bij een van de achterwielen, soort gerammel en als ik een scherpe bocht naar links ga piept er iets.
Lijkt of er dan iets aanloopt.
Wat is dit nou weer???
Iemand enig idee?
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
JKER schreef:Hoe is het met dit probleem afgelopen?
Mijn Saar met 260k begint de laatste week heel stroef in de koppeling te komen, intrappen lijkt wel tegen een dood punt aan te zitten, toch is er van de verdere verslijtverschijnselen (slippen) geen sprake. Ook met het opkomen zit er in de slag een zwaar punt en lijkt van onderuit net alsof de eeste cm de pedaal blijft hangen. Mijn verdacht is de koppelingskabel, maar ik zoek eerst de oplossing van dit probleem en daarna tips/kosten over het vervangen van de kabel.
Heb uiteindelijk toch maar complete koppeling laten vervangen. Er kwamen wat onheilspellende geluiden uit het koppelingshuis als ik onder de motorkap met de hand op de hendel duwde. De kabel was het zeker niet. Maar om verdere schade te voorkomen zogezegd (heb ooit op een vakantie voor Fl1700 schade aan een bak gehad toen de koppeling brak).
de schade: EUR 600. Wel bij een bovagbedrijf, hier in dorp. ‘t Zijn net die 6 uur die het duur maakt, en dat kan ik toch nergens zelf. De laatste koppeling die ik zelf vervangen heb, is meer dan 25 jaar geleden geweest, van een Kadett B…
Hoe dan ook: hij kan er voorlopig weer even tegen. op naar de 300k.