Ik heb een Saxo uit ‘96. Tot vandaag deed hij het perfect, als een zonnetje zeg maar.
Nu stap ik net in mijn auto om naar huis te rijden, druk de koppeling in en start de auto en toen dacht ik… is dit wel mijn auto?
De koppeling voelde niet zoals normaal. Normaal kon ik deze soepel indrukken en kwam hij soepel terug omhoog.
Als ik hem nu indruk voel ik eigenlijk niet echt dat ik hem indruk, en op het einde is het net alsof je op je rempedaal drukt als de auto uit staat.
Ik kan wel gewoon schakelen, maar als ik bv. in de 2de versnelling zit en ik rijdt zo’n 25000 toeren en dan druk ik het gas in, dan “hapert” hij even en gaat dan gewoon verder zoals normaal.
Met haperen bedoel ik dat je dan dus even toeren maakt zonder harder te gaan rijden, zoals je normaal ook krijgt als je het gas indrukt als je de koppeling in hebt gedrukt. Dit is trouwens in alle versnellingen zo en niet alleen in de 2de.
Vreemd want vanochtend deed alles het nog goed?
Wat zou dit kunnen zijn?
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Edit mod: Quoten uit het vorige bericht is overbodig.
Even een grapje:P : Zit er een dikke vette airplain motor in jou saxo ofzo die 25000 toeren maakt :) haha…
Ik denk maar zoveel vestand heb ik daar niet van dat de pedalen (ontkoppeling in de motor) niet goed meer vast zit.
gewoon een VTR hè.... Veel Toeren Racer!
druklager door de vingers van je koppellings
plaat gedrukt
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen
Enig idee wat het kost om dit te laten maken? Of hoe lang iemand daarmee bezig zal zijn?
De vorige keer was mijn radiateur kapot en toen vroeg de garage geloof ik 600 euro om deze te laten vervangen… toen heb ik deze, als complete leek, zelf vervangen in 2 uur…. dus vandaar even de vraag
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De vingers van de koppelingsplaat? Euh…
Maar als je de vingers van de drukgroep voor ogen hebt, dit gaat hevig ratelen als je de koppeling intrapt.
Dan kun je ook niet meer schakelen en het ratelt dan inderdaad behoorlijk.
Even van uitgaande dat je de koppelingskabel en hevel op de bak al heb gecontroleerd, zit er niet iets tussen en kan het geheel vrij bewegen?
Een drukgroep die lam word of een hard punt heeft, gaat geleidelijk, niet opeens.
Ik vermoed dat er iets met het druklager of de geleidebus aan de hand is, heb een vergelijkbaar probleempje met mijn Xantia.