3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Toch weer de CX….
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 22 januari 2010 12:20 AM
  [ # 31 ]

Toen ik mijn eerste CX kocht werd er niet naar gevraagd maar wel gezegd dat ik nog wel lid moest worden, want dat was ik toen nog niet.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 22 januari 2010 12:44 AM
  [ # 32 ]

Ik heb bij D&F wel een lidmaatschapsnummer door moeten geven.
Verder zijn ze daar heel behulpzaam. Ik heb een dekking voor 15k per jaar, daar moest ik natuurlijk wel wat meer voor betalen.  cool grin

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 22 januari 2010 10:08 AM
  [ # 33 ]

15k per jaar, hoebedoelu? Krijg jij 15k uitgekeerd bij total loss ongeacht het taxatierapport?

On topic: Herman Heffener (http://www.europe-expertise.nl) is goed bekend met CX-en en heeft ook al menig CX van forummers getaxeerd.
Ik ben zelf ook via de CX-Clubverzekering van D&F verzekerd (bij Allianz), strikt genomen zou je, gelet op de naam, wel een lidmaatschapsnummer moeten doorgeven. Of dat ook altijd wordt gecontroleerd, geen idee. Gewoon lid worden, die 45 euro per jaar kost je de kop niet en de evenementen die je ervoor terugkrijgt zijn altijd de moeite waard. Clubblad trouwens ook. Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 22 januari 2010 10:14 AM
  [ # 34 ]

Behulpzaam zijn ze inderdaad.
Ik heb de CX all risk verzekerd, Dat gaat echter gewoon o.b.v. een redelijk recent taxatierapport.
Ik neem toch aan dat je je niet boven de taxatiewaarde kunt verzekeren?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 22 januari 2010 10:15 AM
  [ # 35 ]

Taxatierapport mag maximaal 2 jaar oud zijn. Daar zijn ze overigens wel strikt op. En terecht.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 22 januari 2010 10:42 AM
  [ # 36 ]

Ik bedoel 15k kilometers….. Normaal is 7500 per jaar namelijk.  long face

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 22 januari 2010 10:51 AM
  [ # 37 ]

Ah… Wink
Hoeveel meer laten ze je eigenlijk betalen voor die kilometers? Normaal is het geloof ik EUR 65 voor WA plus een percentage van de taxatiewaarde. Gaat het percentage dan omhoog?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 januari 2010 11:30 AM
  [ # 38 ]

overzichtje van Citroklassiek mbt kilometrage en premies.
ik weet niet hoe D&F en Emerpark zich houden hierin.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 23 januari 2010 03:26 PM
  [ # 39 ]

Zoals ik zei, de prestige ziet er perfect uit. Is geloof ik in 2008 ingevoerd vanuit Frankrijk.
Ik weet niet hoe de vorige eigenaar er het laatste jaar mee gereden heeft, maar voor mij wordt het een auto voor alle dagen.
Nou staan deze autos bekend om hun roestproblemen, maar ik vraag me af wanneer de eerste roestproblemen komen wanneer ik er ook ‘s winters mee rijdt.  Auto wordt ook altijd buiten gestald.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 januari 2010 06:41 PM
  [ # 40 ]

Geen zinnig woord over te zeggen en ook afhankelijk van de mate van roestpreventie.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 23 januari 2010 06:52 PM
  [ # 41 ]

Mijn ervaring is, dat je met dagelijks gebruik toch moet rekenen op regelmatig een rondje plaatwerker. Vorige winter is mijn auto helemaal strak gemaakt. Er zijn toen geen nieuwe stukken ingelast op de roestplekken, wel in de roestgaten. De roestplekken werden behandeld en overgespoten. Nu dus weer een rondje plaatwerker. Nu met uitslijpen van de roestplekken en inlassen van nieuwe stukken. Lang leve de Pallas met sierstrip. Daar kun je fijn onder blijven….

Ik ga er nu van uit, dat ik elke winter de blaasjes van het jaar zal moeten laten weghalen, zeker als ik veel met de CX zal blijven rijden.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 23 januari 2010 08:11 PM
  [ # 42 ]

Met zeer grondige roestpreventie kan het meevallen, maar ik heb hier bewust niet voor gekozen. Ik kan het niet aanzien dat de roestduivel steeds meer vat op je troetelkindje krijgt. En dat gaat zeker gebeuren zoals Robin al opmerkt, ook bij een antiroestbehandeling. En de carosserie kan je aardig blijven oplappen (alhoewel dat aardig in de papieren kan lopen), maar er zijn plaatsen in het dragende gedeelte waarbij roest je bezit ernstig kan aantasten tot het punt waarbij je je afvraagt of reparatie de moeite waard is. En dat zijn juist de plaatsen die vrijwel niet opvallen, waardoor het al gauw te laat is.
Mijn advies zou zijn: koop er nog een pekelauto bij voor de slechte weersomstandigheden. Zo heb ik vorige week nog een volvo 440 verkocht voor 800,- die gewoon in een heel goede staat verkeerde. En zo zijn er meer auto’s die heel slecht in de markt liggen zodat je voor een paar honderd euro zorgeloos kan rijden als je je CX wilt ontzien.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 januari 2010 08:16 PM
  [ # 43 ]

Heel simpel gesteld, als de auto dus buiten staat, wil dat voor mij min of meer zeggen, dat er ook eventueel buiten gesleuteld moet worden. Dat doe je niet al te snel op de stoep en dat stel je uit.
Roestpreventie is in dat geval toch erg belangrijk. Want als het gaat, dan gaat het best hard en kan je het echt niet een jaartje uitstellen.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 23 januari 2010 08:53 PM
  [ # 44 ]

Als het klopt dat de auto pas in 2008 is ingevoerd uit Frankrijk kan het zomaar zijn dat ze kei-hard is. Maar nog nooit een vorm van roest-preventie heeft gehad. Dan zou ik op dit bedrag die 1000,= euro voor een dintrol behandeling zeker uit gaan geven.

Wel al op korte termijn kijken wat de staat is onder de kunstof dorpels en bv aan de binnenkant van de wielschermen in de kofferruimte. De Prestige is verlengd op basis van de normale berline. Juist daar is een Prestige gevoeliger.

Mooie voiture in iedergeval!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 23 januari 2010 10:55 PM
  [ # 45 ]
cx25gtit2 schreef:

overzichtje van Citroklassiek mbt kilometrage en premies.
ik weet niet hoe D&F en Emerpark zich houden hierin.

Ik heb bij Emerpark geen max. kilometrage. Is maar goed ook want het wordt wel 20k als ik zo door ga.

Fraaie dame, gefeliciteerd!

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook