Toen ik mijn eerste CX kocht werd er niet naar gevraagd maar wel gezegd dat ik nog wel lid moest worden, want dat was ik toen nog niet.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ik heb bij D&F wel een lidmaatschapsnummer door moeten geven.
Verder zijn ze daar heel behulpzaam. Ik heb een dekking voor 15k per jaar, daar moest ik natuurlijk wel wat meer voor betalen.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
15k per jaar, hoebedoelu? Krijg jij 15k uitgekeerd bij total loss ongeacht het taxatierapport?
On topic: Herman Heffener (http://www.europe-expertise.nl) is goed bekend met CX-en en heeft ook al menig CX van forummers getaxeerd.
Ik ben zelf ook via de CX-Clubverzekering van D&F verzekerd (bij Allianz), strikt genomen zou je, gelet op de naam, wel een lidmaatschapsnummer moeten doorgeven. Of dat ook altijd wordt gecontroleerd, geen idee. Gewoon lid worden, die 45 euro per jaar kost je de kop niet en de evenementen die je ervoor terugkrijgt zijn altijd de moeite waard. Clubblad trouwens ook.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Behulpzaam zijn ze inderdaad.
Ik heb de CX all risk verzekerd, Dat gaat echter gewoon o.b.v. een redelijk recent taxatierapport.
Ik neem toch aan dat je je niet boven de taxatiewaarde kunt verzekeren?

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Taxatierapport mag maximaal 2 jaar oud zijn. Daar zijn ze overigens wel strikt op. En terecht.
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ik bedoel 15k kilometers….. Normaal is 7500 per jaar namelijk.

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ah…
Hoeveel meer laten ze je eigenlijk betalen voor die kilometers? Normaal is het geloof ik EUR 65 voor WA plus een percentage van de taxatiewaarde. Gaat het percentage dan omhoog?

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
overzichtje van Citroklassiek mbt kilometrage en premies.
ik weet niet hoe D&F en Emerpark zich houden hierin.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Zoals ik zei, de prestige ziet er perfect uit. Is geloof ik in 2008 ingevoerd vanuit Frankrijk.
Ik weet niet hoe de vorige eigenaar er het laatste jaar mee gereden heeft, maar voor mij wordt het een auto voor alle dagen.
Nou staan deze autos bekend om hun roestproblemen, maar ik vraag me af wanneer de eerste roestproblemen komen wanneer ik er ook ‘s winters mee rijdt. Auto wordt ook altijd buiten gestald.

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Geen zinnig woord over te zeggen en ook afhankelijk van de mate van roestpreventie.
Mijn ervaring is, dat je met dagelijks gebruik toch moet rekenen op regelmatig een rondje plaatwerker. Vorige winter is mijn auto helemaal strak gemaakt. Er zijn toen geen nieuwe stukken ingelast op de roestplekken, wel in de roestgaten. De roestplekken werden behandeld en overgespoten. Nu dus weer een rondje plaatwerker. Nu met uitslijpen van de roestplekken en inlassen van nieuwe stukken. Lang leve de Pallas met sierstrip. Daar kun je fijn onder blijven….
Ik ga er nu van uit, dat ik elke winter de blaasjes van het jaar zal moeten laten weghalen, zeker als ik veel met de CX zal blijven rijden.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Met zeer grondige roestpreventie kan het meevallen, maar ik heb hier bewust niet voor gekozen. Ik kan het niet aanzien dat de roestduivel steeds meer vat op je troetelkindje krijgt. En dat gaat zeker gebeuren zoals Robin al opmerkt, ook bij een antiroestbehandeling. En de carosserie kan je aardig blijven oplappen (alhoewel dat aardig in de papieren kan lopen), maar er zijn plaatsen in het dragende gedeelte waarbij roest je bezit ernstig kan aantasten tot het punt waarbij je je afvraagt of reparatie de moeite waard is. En dat zijn juist de plaatsen die vrijwel niet opvallen, waardoor het al gauw te laat is.
Mijn advies zou zijn: koop er nog een pekelauto bij voor de slechte weersomstandigheden. Zo heb ik vorige week nog een volvo 440 verkocht voor 800,- die gewoon in een heel goede staat verkeerde. En zo zijn er meer auto’s die heel slecht in de markt liggen zodat je voor een paar honderd euro zorgeloos kan rijden als je je CX wilt ontzien.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Heel simpel gesteld, als de auto dus buiten staat, wil dat voor mij min of meer zeggen, dat er ook eventueel buiten gesleuteld moet worden. Dat doe je niet al te snel op de stoep en dat stel je uit.
Roestpreventie is in dat geval toch erg belangrijk. Want als het gaat, dan gaat het best hard en kan je het echt niet een jaartje uitstellen.
Als het klopt dat de auto pas in 2008 is ingevoerd uit Frankrijk kan het zomaar zijn dat ze kei-hard is. Maar nog nooit een vorm van roest-preventie heeft gehad. Dan zou ik op dit bedrag die 1000,= euro voor een dintrol behandeling zeker uit gaan geven.
Wel al op korte termijn kijken wat de staat is onder de kunstof dorpels en bv aan de binnenkant van de wielschermen in de kofferruimte. De Prestige is verlengd op basis van de normale berline. Juist daar is een Prestige gevoeliger.
Mooie voiture in iedergeval!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
cx25gtit2 schreef:overzichtje van Citroklassiek mbt kilometrage en premies.
ik weet niet hoe D&F en Emerpark zich houden hierin.
Ik heb bij Emerpark geen max. kilometrage. Is maar goed ook want het wordt wel 20k als ik zo door ga.
Fraaie dame, gefeliciteerd!