12 van de 27
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Draakje, de jadegroene GSA
schrijverke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-06-2009

Gepost: 20 januari 2010 06:37 AM
  [ # 166 ]

Als de klauwen er nog op zitten via rempedaal/oliedruk het ene cilindertje eruit persen,cilindertje insmeren met olie en terug frutten, ontluchten en blokkeren, dan de ander..

Als de klauwen er al af liggen de compressor erop, denk aan je vingers als ze eruit schiet Wink

gr,

jeroen.

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 20 januari 2010 09:18 AM
  [ # 167 ]
Midfriesland schreef:

Heeft iemand nog tips om de cylinders er heel uit te krijgen trouwens, behalve met een doekje en een waterpomptang heel hard edoch delicaat te trekken?

Heb je een werkplaatshandboek of nadere informatiebronnen om tot een plan van aanpak te komen?
Een goede voorbereiding is het halve werk.

Robert

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 januari 2010 10:26 AM
  [ # 168 ]

Nooit eruit trekken die remzuigers. Eruit persen met LHM (op de auto), vetspuit of perslucht.
Nieuwe remschijven zijn te koop, verwisselen is ff een klus (naaf moet eraf).

Citroen!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 20 januari 2010 01:21 PM
  [ # 169 ]

Ok. Ik denk dat ik er even mee naar een garage loop, die willen er vast wel even wat druk op zetten… Ik heb zelf geen compressor. Misschien hebben ze daar meteen ook wel een set passende rubbbers liggen voor de revisie. En anders maak ik ze alleen even schoon en gangbaar. Volgen mij mankeert er weinig aan de cylinders en de rubbers. Er zat alleen een remblok flink vastgeroest.

De blokken wil ik zowiezo wel even vervangen.

Deze zien er uit als blokken voor achter: http://link.marktplaats.nl/307020289 Klopt dat?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 januari 2010 01:48 PM
  [ # 170 ]

Remrevisiesetjes kan je gewoon kopen bij Ferwerda in Leeuwarden (ik meen voor een tientje of 6 voor beide kanten). En geloof mij, pluk die klauw nu gewoon uitelkaar en voorzie ze van nieuwe rubbertjes (dit MOET als je ze uitelkaar trekt, zet ze absoluut niet weer inelkaar met oude rubbertjes!) Doe het gewoon goed en niet half.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 20 januari 2010 06:07 PM
  [ # 171 ]
Midfriesland schreef:

Deze zien er uit als blokken voor achter: http://link.marktplaats.nl/307020289 Klopt dat?

Dat zijn remblokken voor een 1015 van het 1e type GS. Gaat dus niet passen.

Profiel  
 
Siert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 20 januari 2010 11:50 PM
  [ # 172 ]

Als de zuigers niet echt belachelijk vast zitten krijg je ze er met een de luchtdruk uit een fietspomp ook uit, het moeilijkste is een goed verloopnippeltje verzinnen van je fietspomp naar je remklauw Wink

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 21 januari 2010 12:04 AM
  [ # 173 ]
patje74 schreef:

Remrevisiesetjes kan je gewoon kopen bij Ferwerda in Leeuwarden (ik meen voor een tientje of 6 voor beide kanten). En geloof mij, pluk die klauw nu gewoon uitelkaar en voorzie ze van nieuwe rubbertjes (dit MOET als je ze uitelkaar trekt, zet ze absoluut niet weer inelkaar met oude rubbertjes!) Doe het gewoon goed en niet half.

Mee eens, die remklauwen heb je er nu af en moeten worden voorzien van een revisiesetje voordat ze er weer op gaan, bezuinig nooit op je remmen!

Na montagen van de remklauwen moet je altijd gaan kijken of er ergens iets lekt en of alles goed (vast) zit!

Emiel

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 21 januari 2010 01:40 PM
  [ # 174 ]

Weet iemand toevallig het onderdeelnummer? Of nog een andere plek waar ze dit spul hebben liggen?
Bij het genoemde bedrijf ligt het niet op voorraad. Als ze een onderdeelnummer en/of de maatvoeringen hebben dan kunnen ze ‘zulk antiek spul’ misschien nog bestellen… Die info heb ik niet zo even bij de hand. Ook geen idee hoe ik daar achter kom.

De GS vereniging heeft het wel maar stuurt het niet op en het magazijn is pas in maart weer open en dat is te laat. De Draak wil ik voor 12 februari klaar hebben want dan verloopt de schorsing.

Ik kan ook overwegen om nu eerst alleen de blokken te vervangen en de cylinders te laten voor wat ze zijn tot na de keuring. Dat is volgens mij altijd nog beter dan ze nu uit elkaar halen en met dezelfde rubbers weer in elkaar zetten.
Het was vooral een vastgeroest remblok dat het klemmen veroorzaakte en niet een cylinder.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
ikdiederik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2008

- XM 3.0 V6 Pallas
Gepost: 21 januari 2010 02:56 PM
  [ # 175 ]

Ken deze jongens niet dus pin me nergens op vast, maar wie weet heb je er wat aan:

http://www.citroenz.biz/gsparts.htm

Voor 12 februari een paar rubbertjes regelen liek mien niet zo’n probleem toch? Als je het toch los hebt gewoon ff geduld en lekker vervangen joh.

Groets Died

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 21 januari 2010 04:37 PM
  [ # 176 ]

Vandaag ff aan het frutten geweest met luchtdruk om te kijken in hoeverre de cylinders nog vrij zaten. Twee goed, twee slecht. Daar moest een vetspuit aan te pas komen om ze los te krijgen… Dus de optie om ze zo terug te zetten is inmiddels komen te vervallen.

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar dat bedrijf van die link in de post hierboven. Kijken hoe de reactie is. Als dat bevalt doe ik meteen ook nieuwe cylindertjes, als ik dan toch bezig ben…

En idd, dat moet voor 12 februari wel lukken. Voor zover ik op dit moment kan overzien is het de laatste klus die nodig is voor de apk.

Daarna zijn er nog genoeg dingetjes te doen maar die zijn relatief onbelangrijk.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 21 januari 2010 07:06 PM
  [ # 177 ]

Heb je al eens bij Citroen-specialisten in de buurt gevraagd?
Duckservice, Blikwerk, Wielinga.
Of bij de dealer, bv. Douma.
Wie weet kunnen zij je een stap verder helpen.

Robert

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 januari 2010 07:11 PM
  [ # 178 ]

Type eerst eens “citroenz.biz review” in op Google…..

Citroen!

Profiel  
 
schrijverke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-06-2009

Gepost: 21 januari 2010 08:35 PM
  [ # 179 ]

Ben sinds een jaar of 8 een zeer tevreden klant bij citroenz.biz. Heb mijn eend opnieuw opgebouwd op een bij hem aangeschaft nieuw chasis, en haal sindsdien al mijn citroen onderdelen bij hem. Woont hier 10 minuutjes vandaan dus heb geen ervaring met het versturen van pakketjes. Kan soms nog wel eens ff duren voor je een reactie krijgt….

gr,

jeroen.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 januari 2010 04:24 AM
  [ # 180 ]

Alle genoemde bedrijven hebben een mailtje van me gehad. Ik ben benieuwd welke wanneer en op welke wijze reageert… even afwachten nu dus.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
12 van de 27
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook