Qua onderdelen zit je tussen de 100-140 euro stuk goedkoper dan driekwart jaar terug(zie een SKF riemset ex korting en ex btw voor 107 op Hbase :S). 150 voor arbeid gedeeld door een goedkoop werkplaats tarief van 40,- Kom je op bijna 4 uur schroeven. Het is theoretisch te doen dus.
Als je het zo bekijkt, dan is het in theorie te doen, maar dan moet je wel snel en lomp te werk gaan. Voorbeelden genoeg hier op het forum van D-riem wissels die de laatste tijd niet goed zijn gegaan.
Bij Hegru kost het voor mijn 1.6 ZX: 250 inclusief waterpomp, alleen is dat een beetje ver weg. Bij een citroenspecialist in duiven kost het 180 (distr.riem+rollen) + 137(waterpomp)ex.btw= 377 incl. btw
Haha, en toen ik hem voorstelde om de waterpomp zelf mee te brengen…. toen begon die over dat je ook geen meel mee gaat nemen om de bakker brood te laten bakken… Tja, ik vond het nog niet zo’n slecht idee, maarja daar denkt dus niet iedereen hetzelfde over!
Dus Hegru is beste tip tot nu toe! Als iemand nog een ander goed adres weet, graag!
zelf je onderdelen meebrengen naar een garage om erop te laten zetten is ook heel erg not done en 9 van de 10 keer kun je dan ook wegblijven volgens mij.
Ik heb het zelf wel een keer laten doen maar dat was op voorstel van de dealer, yep dealer, zelf.
Die heeft toen gele koni’s en speciale remschijven eronder geschroeft die ik zelf had gekocht. Dat was overigens dan wel naast een mega lijst van andere zaken.
David01 schreef:+ 137(waterpomp)ex.btw= 377 incl. btw
Duur pompje, kost bij de dealer c.a. 80 euro, bij de automaterialenzaak goedkoper.
En het is nog geen 10 min. werk om de pomp te vervangen als alles toch open ligt.
Of je word genaaid voor 10 a 15 euro per liter koelvloeistof ?
Als ik jouw was zou ik toch maar een Haynes aanschaffen en het zelf doen