16 van de 22
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

Rekening rijden?
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 485

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 22 januari 2010 06:13 PM
  [ # 226 ]

In Duitsland bedraagt de wegenbelasting voor een gewone middenklasser ongeveer een kwart van wat we hier betalen. Althans in 2000 was dat nog zo.
Overigens wordt de Strassensteuer berekend naar vermogen van het voertuig. Net zoiets als in Frankrijk en België waar men met fiscale vermogensgroepen werkt. Ook in Frankrijk en België is de wegenbelasting een stuk lager dan in NL. In F betaal je ook in stukje in de benzineprijs, hoewel deze niet veel hoger ligt als in NL, en je hebt er natuurlijk erg veel tolwegen. Nagenoeg alle autosnelwegen zijn tolwegen. Daartegenover is de staat van de wegen in België uiterst belabberd. In Luxemburg is het allemaal nog minder.

Wij betalen een belachelijk hoge accijns op de brandstof benzine die helemaal niet voor het wegennet of overige infrastructuur wordt gebruikt, althans niet aanwijsbaar. Deze accijns wordt gewoon op een hoop geveegd met alle andere inkomsten van de staat en verdwijnt zo in de algehele begroting.

Inderdaad betaalt de automobilist in NL veel meer voor het bezit/gebruik van een auto dan omringende landen. Ik weet niet hoe het in de Scandinavische landen geregeld is en wat het daar kost. Heb wel horen verluiden dat het daar ook niet goedkoop is maar echt weten doe ik het niet. Wie?

Als we de vergelijking dan doortrekken naar andere belastingen kan ik mij helaas alleen maar richten op Duitsland omdat ik daar ervaring mee heb. BTW gelijk, inkomstenbelasting ongeveer gelijk (minieme verschillen in trappen en percentages), OG belasting is daar ook lager dan hier. Maar let op! Als in Dld de weg, waaraan je eigen woning gelegen is, moet worden opgeknapt krijg je daarvoor een rekening gepresenteerd. En die kan aardig oplopen als je enkele strekkende meters hebt langs die weg.

Kortom, waarom wij hier zoveel meer voor een auto moeten betalen is mij niet helemaal duidelijk. En dat maakt het er niet beter op.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 22 januari 2010 06:40 PM
  [ # 227 ]

Wij kunnen weer de rente aftrekken.
Denk dat het per saldo niet zoveel uitmaakt waar je woont.

Er is dus nog hoop voor de tegenstanders van rekeningrijden.
Laat als ANWB-lid je stem dus horen, ook las je voor bent.

Jeroen

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 22 januari 2010 09:12 PM
  [ # 228 ]

Het is toch verbazingwekkend, Camiel zegt: als de ANWB tegen is gaat het gewoon niet door. Waarmee hij in feite zegt dat hij dan jaren voor Jan met de korte achternaam bezig is geweest en je zou kunnen denken dat hij maar wat aangerommeld heeft. Maar we doen hier geen politiek.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8165

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 22 januari 2010 09:33 PM
  [ # 229 ]

Opvallende move van de minister. Hij is dus echt op zoek naar draagvlak, is dat niet heel mooi? Of zit er meer achter? Je weet het niet.
In ieder geval heb je de mogelijkheid om je stem te laten horen. Maar denk dan wel goed na over de plannen zoals ze er liggen. Gewoon tegen stemmen, want we betalan al teveel is veel te simpel. Het zeer hoge voorzieningenniveau in ons land wordt deels betaald uit inkomsten van accijnsen ed. Wil je dat niveau zomaar opgeven?

Terug naar de auto: als je klein rijdt en zuinig dan kan je aardig wat kilometers maken voor je het omslagpunt behaalt. Rijdt je groot en onzuinig dan kan je minder kilometers maken, maar nog steeds geldt voor veel automobilisten het wordt goedkoper! De gemiddelde automobilist op een forum heeft daar geen oog voor, want die willen rijden en het liefst zo goedkoop mogelijk.

Maar volg het advies van Jeroen, laat je stem horen. Maar denk er wel goed over na.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 23 januari 2010 12:46 AM
  [ # 230 ]

En als het je hobby is word je genaaid.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Han S
> 4000 berichten

Gepost: 23 januari 2010 01:32 AM
  [ # 231 ]

Hoe bedoel je?

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 23 januari 2010 01:34 AM
  [ # 232 ]

Ja, ik snap hem ook niet….

Ik ben niet de enige.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 januari 2010 02:23 AM
  [ # 233 ]

Als autorijden (al daar niet in grote auto’s zoals bijvoorbeeld de XM) je hobby is word je met die kilometerheffing genaaid. Het is welliswaar een beetje ver gezocht, maar als je postzegels verzamelt betaal je ook geen accijnzen en/of belastingen.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 23 januari 2010 08:31 AM
  [ # 234 ]

Haha, Eurlings zoekt draagvlak bij de ANWB en raakt zijn draagvlak in het hele kabinet kwijt.
.................
........
Volgende !

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 23 januari 2010 08:34 AM
  [ # 235 ]
Lelijke Eend schreef:

Als autorijden (al daar niet in grote auto’s zoals bijvoorbeeld de XM) je hobby is word je met die kilometerheffing genaaid. Het is welliswaar een beetje ver gezocht, maar als je postzegels verzamelt betaal je ook geen accijnzen en/of belastingen.

Ik mocht graag mijn vullis verbranden in de achtertuin, maar dat mag ook niet meer.
Bepaalde vrijheden worden je zomaar afgepakt Elmer, en da’s al een tijdje gaande….....

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami Super
Gepost: 23 januari 2010 10:50 AM
  [ # 236 ]

Elmer, je verhaal slaat als een tang op een varken. Als je XM je hobby is en je rijdt er alleen hobby kilometers mee dan ga je minder betalen, maar dat dringt kennelijk niet door. Autorijden kost geld, wie veel rijdt betaalt meer. Wie graag meer auto’s op het pad wil hebben en daar weinig mee rijdt wordt ook niet meer belast voor het houden van die auto’s!

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Han S
> 4000 berichten

Gepost: 23 januari 2010 10:56 AM
  [ # 237 ]
Lelijke Eend schreef:

Postzegels maken geen gebruik van het openbare wegennet, stoten geen stikstofoxide en CO2 uit en nemen veel minder ruimte in beslag. Er kunnen heel veel postzegels in een XM. Very Happy

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 januari 2010 11:53 AM
  [ # 238 ]
hogervp schreef:

Wie graag meer auto’s op het pad wil hebben en daar weinig mee rijdt wordt ook niet meer belast voor het houden van die auto’s!

Dat vind ik eigenlijk nog steeds vreemd.

Stel dat je nu 25.000 km per jaar rijdt, dan maakt dat toch niet uit of je dat in 1 of 4 auto’s doet?
De wegen slijten er niet sneller van, en de milieu uitstoot maakt het ook niet uit.

Je zou dan wel moeten betalen voor de zwaarste auto’s in dit geval.

Goed het probleem zal wel zijn dat als jij meerdere auto’s heb dat je ze ook kan uitlenen e.d….

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 23 januari 2010 12:26 PM
  [ # 239 ]

Nu ik mijn redevoering teruglees vind ik het ook al een tang op een varken slaan Surprisedops:

Maar ik ben en blijf tegen dat hele rekeningrijden !

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
Gepost: 23 januari 2010 01:09 PM
  [ # 240 ]

heb je voor jezelf al uitgerekend wat je zou kunnen besparen?

Iemand nog doneren?

Profiel  

16 van de 22
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook