Arjan treintjes jeugd, Robin racebaanjeugd, nu beide CX eeuwige jeugd ! Robin van de dubbele claxon, Arjan binnenkort ook weer
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Robin Visser schreef:Slotcars, Fleischmann racebaanautootjes. Je had vroeger een racebaanjeugd, of een treintjesjeugd, niet alletwee!
Prutsers. ik bouwde gewoon een eigen “auto” toen ik 8 was
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
trapauto’s ? de appel valt niet ver van de boom ! Ook met claxon, ja, ja ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
had jij ook zo’n instelbaar interval wisser relais gemonteerd in jouw voiture ?
en je claxon, doet ie nu weer wat ? wat is de truc ?? toch iets van speciale olie ??
die dubbele hoorn doe ‘t zo lekker, wil je niet missen
heb jij alleen die dubbele hoorn of ook nog een ouderwetse/basic er naast zitten ergens ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, ik heb een origineel ruitenwisserrelais.
Zover ik weet is mijn CX standaard geleverd met een dubbele luchthoorn. Ik denk dat in een Turbo nooit een normale toeter geplaatst is. Dat zat toch alleen op bepaalde basis versies?
Dus nudat deze het even niet doet heb ik niets. Misschien als het morgen een beetje droog is eens kijken wat het probleem is.
ik heb overigens last van wat gare stekkertjes bij de claxon. Misschien heb jij dat ook wel.
Dus soms doet hij het niet (mn als ik gesleuteld heb en er tegen aan gestoten heb) en dan moet ik even pielen en dan is hij weer gefixt. In die 10 jaar heb ik hem nooit gemeerd.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hij wordt wel aangestuurd, want ik hoor wel wat.
Ik kan ook zien dat er flink wat stroom wordt verbruikt, die display’s worden dan iets minder fel
Maar wat stekkers inspuiten kan idd ook geen kwaad. Hoewel ik dat dacht ik van de zomer nog had gedaan in die hoek.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik heb de luchthoorn voorzien v/e relais, direct op de accu (met zekering).
zo VEEEEEEEL decibellen.
heb je al geprobeerd of ie ‘t doet als je die direct op de accu polen zet ?
dat je verlichting mindert, vindt ik apart…. is bij zeker niet !
ik heb em nog nooit gesmeerd.
op mijn ‘81 prestige zag ik opeens een ouderwetse claxon zitten voor de radiator, grappig he ?
ik dacht niet dat ie wat doet. daarnaast zit er de dubbele luchthoorn, doet ‘t prima.
op mijn T2 zit die nostalgische claxon er ook niet dacht ik. maar wellicht een handige backup.
ik zou eerst het electrische deel controleren !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De mijne zit ook via een relais direct op de accu.
Dat die display’s minder gaan branden is wel als de motor af staat
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ik herinner me van vroeger dat mijn vader’s auto standaard zo’n gewone claxon en een dubbele luchthoorn had (2400 super). Als je de knop half indrukte ging de claxon, als je doordrukt de luchthoorn.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké er zijn wellicht wat verschillen geweest.
Maar ik heb nog maar weinig serie 2 GTi’s of Turbo’s gezien zonder een luchthoorn onder de kap.
Ze hebben overigens wel weer verschillende kleuren…
Ik weet wel dat er serie 1 modellen zijn geweest die weer helemaal geen luchthoorn hadden.
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Op mijn TRS had ik een dubbele gewone toeter, geen dubbele luchthoorn ...
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik weet wel dat er serie 1 modellen zijn geweest die weer helemaal geen luchthoorn hadden.
De basisversie serie 1 had geen luchthoorns. Als je de luxere dus de Supers en de Pallassen hebt die hebben luchthoorns en een claxon en het is idd zo als je de toeter knop half indrukt hoor je alleen de claxon en als je hem helemaal indrukt de luchthoorn. ik heb verder geen idee hoe dat bij de serie 2 zat.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De slang was van de motor af
Hij doet het wel weer, maar ik vind hem nog niet 100% zuiver klinken.
Dat rode kapje bij het motortje om te hem te smeren zag ik in elk geval niet.
Geen idee hoe dat dan moet, de motor lijkt helemaal van metaal te zijn en de onderkant waar de pinnen voor voeding zitten van kunstof (ook grijs). Het metaal zit hier omheen gevouwen.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Is die slang niet verstopt? Ik weet niet of dat kan gebeuren. Maar het zou kunnen dat de slang door de druk van de compressor los geblazen is als ie verstopt is. En dan zou het ook kunnen dat het niet zo lekker klinkt nu.