ja maar ze zijn chroooooom bling bling geweest!
Citroen Bx Deauville 1993
Moet je ff aan Deur63 vragen hiero, die is Velgendokter geworden…
Of issie nou velgendoktertje aan het spelen
That’s meeeee… Ik ben ook maar een leerling hoor, ik heb het weer van Marten geleerd. He’s the king
SAMBXSPORT schreef:deebeep schreef:By the way, VORTEX, 18” onder een bx, dat mag je bij mij eens komen proberen Greetz
Sja landgenoot, toch rijdt er in Denemarken iemand rond met 18inch velgen onder z’n BX 16v, mooi is anders en comfortabel ook denk ik. Ben wel benieuwd hoe die OZ’s onder je TRD staan, foto’s zijn welkom
Groets Sam
Idd, heb die ook al gezien, en het resultaat is echt prachtig, toch met de oz-z, gek zeg ik, jammer genoeg is de diesel waar ik nu mee rijd wel een beetje een ratje;p; de velgen zouden op een van de gti-s moeten komen, het liefst op men 16v, maar ik vraag me af, de wielkast is vrij krap bij de gti vind ik, en naast de wielkast waar het wiel inzit dus zit er og een “wielkast” ,maar dan van de spatbordverbredingen (achteraan he), ik hoop dat ze erop passen… ook had ik gelezen dat je onder een 16v maar max 195 kan leggen, toch bewijst de deen het tegendeel met zen 18inchers, ik hoop dat het lukt, ben ermee bezig en alles op zen tijd. kan iemand me vertellen hoe ik ook in godsnaam hier fotos kan bijzetten, ant met die links..ik heb nergens een site waar men bx opstaat zenne. greetzz
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
ok, nou ik met een stomme vraag:
ik wil stalen velgen voor de winter onder de gti, maar passen 185 banden om een standaard chic velg? die hebben 165 banden.
ik gok van wel, maar wil het toch effe checken
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
dank je, mark!
precies, kunnen die velgen gti bandjes hebben?
(ga nu toch even m’n mail checken)
Anders neem je toch nieuwe stalen velgen erbij, dat kost nauwelijks extra.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Anders neem je toch nieuwe stalen velgen erbij, dat kost nauwelijks extra.
Je hebt gelijk, en aangezien Heleen in Amsterdam woont, en ik in Hoensbroek.. ik denk dat de rit hiernaartoe evenveel kost als 4 nieuwe velgen.
‘t kan wel, maar het is wel erg breed voor 5J velgen. Beetje ballon/zwemband effect
En het zijn winterbanden? Waarom dan zo breed?
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Of je schroeft even 4 stalen velgen met 165 onder je auto
Hoe kleiner oppervlak in hoe minder snel je gaat glijden
(met nat weer)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
web schreef:‘t kan wel, maar het is wel erg breed voor 5J velgen. Beetje ballon/zwemband effect
En het zijn winterbanden? Waarom dan zo breed?
‘k vind dat ballon effect wel mooi ops: heb ik bij mij nu ook, met m’n GTi velgen
even over dat amsterdam-hoensbroek, dat is geen probleem. ik ben eind van de maand, begin oktober ergens bij maastricht en ik moet ook nog een tacker ophalen in belfeld (ben ik op een schip vergeten, en die dingen verplaatsen) .
het enige is dus of het kan.
het idee van 165 banden is natuurlijk ook interessant, had ik nog niet bedacht.
maar wel weer heel mooi dat jullie meedenken
‘k vind dat ballon effect wel mooi heb ik bij mij nu ook, met m’n GTi velgen
Balloneffect? met 185-banden op gti-velgen heb je dat niet echt toch? Ik heb dezelfde combinatie en ik vind niet dat ze een ballon-effect hebben. Deze velgen zijn ook bedoeld voor 185 trouwens
Nou, laat ik het zo zeggen.. het is ONMOGELIJK om met de velg de stoeprand te raken, want de band steekt toch wel een centimeter uit (aan de bovenzijde van de velg).