6 van de 26
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Mark’s CX… en het luchtfilter
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 08 december 2009 09:42 PM
  [ # 76 ]

Ja: sluit hem eerst aan op de pomp, giet hem vol met LHM en sluit de slang dan pas aan op het vat.
Een drooglopende pomp gaat snel stuk en hij moet wat geholpen worden om de rest aan te zuigen.
Vergeet niet even te ‘gymnastieken’ en te ontluchten.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 08 december 2009 11:28 PM
  [ # 77 ]

Wat bedoel je precies met “hij moet wat geholpen worden”. Is dit het een aantal keren van hoog naar laag gaan?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 december 2009 12:28 AM
  [ # 78 ]

Als je de aanzuigslang niet vol giet, heeft de pomp het veel moeilijker om LHM aan te zuigen.

Citroen!

Profiel  
 
Renko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 09 december 2009 09:59 AM
  [ # 79 ]

en niet vergeten de ontlastschroef open te zetten als je weer de pomp zijn werk laat doen om te veel belasting eventjes te voorkomen

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 12 december 2009 01:16 PM
  [ # 80 ]

Hoera, alles werkt weer haar kontje en de rest komt weer omhoog. Natuurlijk te weinig olie ingeslagen er was meer uitgelopen dan verwacht 2 1/2 liter bijgevult, maar dan staat het dobbertje tenminste weer in het midden in de hoogste stand. Nog ff laten gymnastieken en dan moet alle lucht er wel uit zijn, kunnen we vanmiddag nog ff rijden.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 22 januari 2010 10:04 PM
  [ # 81 ]

Gisteren en vandaag toch even gereden met de CX ondanks de winter , maarja de sneeuw is weg en de straat schoon hier en ooooh wat rijd dat toch lekker. Er vallen me echter een paar dingen op.

1. Hoe controleer ik het koelvloeistofpeil ? waar zit het min/max streepje op het expansievat ? FF gecontroleerd bij een koude motor en er was toen geen koelvloeistof te bekennen in het vat Er komt namelijk niet echt veel warmte uit de verwarminng en ik hoor mensen wel eens klagen dat het zomers bloedheet is door een niet afsluitbare waterstroom door de kachel.

2. Wat is de wagenhoogte in de normale rijdstand, ik heb namelijk het idee dat ze wel erg hoog staat vooral achter.

3. Gisteren ook ff gereden heen alles ok en terug problemen. Stationair afslaan en ik moest de choke aan laken ook was er geen vermogen met de choke uit in de hogere toerentallen. Vandaag ging het beter maar niet geweldig starten is ook knudde, terwijl ik dit nu goed onder de knie had gewoon in 1 keer aan. Lijkt wel of er iets met de carbarateur is gebeurd dat er iets blijft hangen oid. Iemand heir ervaring mee?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 22 januari 2010 10:57 PM
  [ # 82 ]

Dat KVSpeil lijkt me geen goed teken. Het vat moet in ruste toch wel ongeveer halfvol zitten. Met enig zoeken moet je 2 ribbels in het plastic kunnen vinden.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 januari 2010 11:28 PM
  [ # 83 ]

In het kvsvat zit een rood staafje, halverwege de bol ongeveer. Horizontaal. Dat is je niveau bij koude motor.

Afslaan kan verschillende oorzaken hebben. Vuil in de carb. of valse lucht, om maar wat te noemen.
Wat komt er uit de uitlaat tijdens dat afslaan? Zie dat er een beetje normaal uit? Dus niet overdreven zwart ofzo?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 januari 2010 09:02 AM
  [ # 84 ]

In het kvsvat zit een rood staafje, halverwege de bol ongeveer. Horizontaal. Dat is je niveau bij koude motor.

leek me al raar dat dit vat helemaal leeg is en ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld, ik heb gisteren aan de buitenkant van het vat iets roods zien zitten. zo dadelijk maar ff wat koelvloeistof gaan scoren.

Of en wat voor rook eruit komt tijdens afslaan ? Geen idee zal er eens op proberen te letten.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 23 januari 2010 01:30 PM
  [ # 85 ]

Je moet met je neus echt zo’n beetje in het vat gaan hangen om het ‘peilstokje’ te zien. En wel doen, want anders draait de boel in de soep en krijg je witte rook uit de pijp. En geloof me, dat wil je niet.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 januari 2010 02:23 PM
  [ # 86 ]
Robin Visser schreef:

Je moet met je neus echt zo’n beetje in het vat gaan hangen om het ‘peilstokje’ te zien. En wel doen, want anders draait de boel in de soep en krijg je witte rook uit de pijp. En geloof me, dat wil je niet.

Het ‘peilstokje’ is dat dat ding wat je in het vat ziet hangen wat van een zijde uit naar het midden loopt ongeveer 1 cm breed ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 januari 2010 03:10 PM
  [ # 87 ]

Ja.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 januari 2010 09:24 PM
  [ # 88 ]

Morgen nog maar eens ff kijken naar de koevloeistof, vanmiddag een stuk door Noord-Limburg getoert ze reed in tegenstelling tot donderdag echt probleemloos. Verder vandaag nog een paar verbeteringen doorgevoerd.

1. Tochten rechtervoordeur - scharnieren goed afgesteld zodat deze goed sluit. Wat een verschil geen gefluit meer tijdens het rijden, andere deuren ook nog een keer doen kunnen beter maar heeft geen haast.

2. Dashbordlampjes die van de toerenteller en de centrale midden bovenin, kan ik tenminste zien hoeveel toeren ik maak. Hoort er ook een lampje achter de klok? deze is nameljk nog steeds slecht te zien.

Verder nog te doen.

1. Verlichting aansteker (volgens mij is deze verlicht ?

2. raamschakelaars vv zijn de verkeerde zonder chrome randje en bovendien niet verlicht en volgens mij hoort die hier ook in te zitten ? Als iemand ze nog heeft liggen hou ik me aanbevolen.

3. Spiegel rechts vv, nieuwe licht nog steed boven op de plank, na het vervangen heb ik eentje op steel over, als iemand interesse heeft stuur dan maar ff een PB.

4. Zijstuk achterbumper recht vv, rubber die erin zit is vervrongen, waarschijnlijk een keer ergens tegenaangezeten. Wederom een andere goede is welkom.

5. Bakje van de redio vv zit een raar ijzer beugeltje op wat niet hoort en bij verwijderen gaten achterlaat.

Kortom met een CX blijf je bezig.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 23 januari 2010 10:57 PM
  [ # 89 ]

Raamschakelaars van een serie 1 verlicht? Volgens mij niet, maar kan me vergissen…

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 januari 2010 11:06 PM
  [ # 90 ]
par eXeMple! schreef:

Raamschakelaars van een serie 1 verlicht? Volgens mij niet, maar kan me vergissen…

Ik heb ooit wel eens ergens in het forum gelezen dat mensen er spontaan achter kwamen dat de schakelaars verlicht waren na vv van de schakelaar, maar mischien geldt dit alleen voor nieuwe of serie 2 cx-en, maar er vast wel iemand die dit weet.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
6 van de 26
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook