1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Valse start met de TJ-GZ-64: De tweede ronde (volgende opknapbeurt)
RueCitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 17-02-2007

Gepost: 22 januari 2010 11:16 PM

Beste Citroën-vrienden,

Sinds afgelopen maandag mag ik bij de eigenaar noemen van een zwarte 2.1 Turbo D Automaat uit 1998, met inmiddels bijna 4 ton op de teller.

Hoewel ik wist dat er wat zaken qua onderhoud zaten aan de komen, bleek bij een grondige check donderdagavond dat deze voiture wat meer achterstallig onderhoud heeft dan ik op basis van de proefrit had ingeschat en door de vorige eigenaar is vermeld Sad Een rondje veerbollen, herstel van de cruise control en een beurtje had ik al ingecalculeerd. Nu blijken ook de kachel (wordt niet lekker warm) en de climate control (heeft een airco beurtje nodig) aandacht te vragen. Ook liep de wagen de eerste minuten ‘s morgens vroeg in de kou niet lekker en was er een piepende multiriem. Verder een nog verder uit te zoeken LHM-lekkage (stuurhuis?) en een diesel-lekkage. Het al eerder gememoreerde startprobleem ligt mogelijk aan de startmotor zelf…

Vanmorgen heeft de wagen mij laten staan in Rotterdam: eerst liet zij alle koelwater lopen en bij inspectie hiervan bleek ook de multi-riem redelijk aan flarden te zijn. Eerst de Wegenwacht erbij en vervolgens de auto laten afslepen. Maandag wordt ze weer afgeleverd en kan het herstel beginnen.

Hoewel ik blij ben met m’n Wegenwachtlidmaatschap inclusief vervangende auto is de leen-T****a een verschikkelijke wagen. Heb deze maar om de hoek geparkeerd Smile Weet weer meteen waar om ik Citroën rij Smile

Wordt vervolgd ....

Groet,
Wijnand

Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 januari 2010 01:01 AM
  [ # 1 ]

Vooral die diesellekkage baart me zorgen. Gezien je bouwjaar heb je denk ik een Lucas EPIC diesel en die pompen zijn na een tijdje op. Dan gaan ze lekken en aan een goede vervangende is moeilijk te komen. 4 ton op de teller past wel in de categorie ‘een tijdje’. Ik hoop voor je dat de lekkage ergens anders zit.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 23 januari 2010 01:29 AM
  [ # 2 ]

Dat ‘eerste minuten ‘s ochtends niet lekker lopen’ doet mij ook denken a/d pomp… Succes!!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 januari 2010 03:47 AM
  [ # 3 ]

Ik wil niet negatief doen over je nieuwste aanwinst. maar als ik je lijstje zo zie dan ben je misschien voordeliger uit met een andere… het zijn nu niet de goedkoopste dingen die je noemt. De diesel pomp is een kostbare grap, als die het is en dan de rest nog.

Wel balen voor je.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 23 januari 2010 10:28 AM
  [ # 4 ]

Tja, normaal gesproken zou ik je ook feliciteren. Maar dat komt wat wrang over als ik je probleemlijstje zie confused
Hoewel ik zelf geen dieselervaring heb, zou ik je adviseren als eerste achter de diesellekkage aan te gaan. Misschien valt het mee en zijn er slangen poreus. Ligt het aan de pomp dan kun je voor wat kosten betreft beter op zoek gaan naar een andere XM.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 23 januari 2010 10:33 AM
  [ # 5 ]

Zo! dat is even mooi k***e! Klinkt als een nare waslijst die je daar hebt.. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de vorige eigenaar hier echt niets van wist maar goed daar heb je niet zo veel aan nu.
Eerst maar eens inventariseren wat er grote haast heeft.
Succes in ieder geval!

Profiel  
 
RueCitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 17-02-2007

Gepost: 23 januari 2010 03:34 PM
  [ # 6 ]

We gaan er volop mee aan het werk. De basis van de wagen is goed en ik ben Citroën-gek genoeg om deze XM een kans te geven. Mijn laatste BX is ook veel in geïnvesteerd en hierna heb ik een hele tijd probleemloos gereden. Voorlopig zie ik het maar als even “door de zure appel heenbijten”. Zal jullie op de hoogte houden!

Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 januari 2010 03:57 PM
  [ # 7 ]

Nah, je bent iig een dapper mens Smile

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 23 januari 2010 04:35 PM
  [ # 8 ]

Helemaal mee eens. Als er meer van dat soort ‘jongens van de Wit’ zouden zijn, reed er nu veel meer moois op de weg.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 23 januari 2010 04:43 PM
  [ # 9 ]

Een moedig besluit om de XM op te knappen very good , veel succes ermee Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
RueCitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 17-02-2007

Gepost: 23 januari 2010 05:41 PM
  [ # 10 ]

Tsja, misschien ook wel een beetje dwaas Smile

Heb zo’n 10 jaar geleden veel geïnvesteerd in een hele mooie DS waar ik tot op heden veel plezier van heb. Deze dame geniet nu van een winterslaap. Had ook plannen met mijn BX Gti 16V (10 jaar in bezit gehad), maar een vangrail heeft die plannen begin december ‘09 gedwarsboomd Sad

En eerlijk is eerlijk: als de XM weer haar kilometers gaat draaien dan levert dit een mooi plaatje op met mijn DS: beiden zwart met zwart leer. Foto’s volgen als het zout van de wegen is verdwenen en de temperaturen weer wat aangenamer zijn!

Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 23 januari 2010 06:13 PM
  [ # 11 ]

Zwart - Zwartleder is inderdaad een combi om te koesteren. Maar het moet wel redelijk blijven toch?

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
RueCitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 17-02-2007

Gepost: 23 januari 2010 08:08 PM
  [ # 12 ]

Kijkend naar de prijs die ik heb betaald is het niet onredelijk om de komende maanden wat eurootjes aan de wagen te verspijkeren. Het is inderdaad te hopen dat ik er niet op leeg loop ...

Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 23 januari 2010 08:16 PM
  [ # 13 ]

Die piepende multiriem kan ook de oorzaak van het slechte lopen van je motor zijn geweest ; staat de dieselpomp daar ook niet op?(Dat zou mooi zijn hè? )
En de rest is ook wel te verhelpen met een beetje geduld .
Kop op kaerel ! very good bye FU think salut police bye

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 23 januari 2010 08:41 PM
  [ # 14 ]

Dieselpomp zit op de d-riem, het moeilijke lopen in de ochtend duidt op lucht. Vervelend kwaaltje van de EPIC pomp.
Je vindt ze bijna niet 2e hands. Doorgaans gaan ze ergens tussen de 3 en 4 ton een keer lekken. T begint met beetje lucht en druppels totdat je niet meer kan starten en hele vervelende geluiden en wolken krijgt tijdens t rijden.
Geen leuke klus, geen goedkope klus, maar ja, XM he Very Happy

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 23 januari 2010 08:49 PM
  [ # 15 ]

Nou , eerst maar die slippende multiriem vervangen en kijken wat die pomp doet.
Wie weet heb je geluk.
Zag dat ze bij Bart (H)Ebben maar liefst € 660,- kosten!
Geluk,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook