Ik merk (eigenlijk sinds het laatste onderhoud) dat onze Berlingo 1.4 (sept. 2007) steeds meer benzine verbruikt. Ik rijd nooit hard, meestal zo’n 100 km/u omdat daarboven het verbruik ineens heel snel omhoogschiet. Maar tegenwoordig verbruik ik op 90 km/u al meer dan een aantal maanden geleden op 100 km/u. Op 90 km/u (5e versnelling) draait de motor zo’n 3750 toeren/minuut. Ik weet niet of dat normaal is en of het ermee te maken heeft. Als ik 120 km/u wil rijden, duurt het eindeloos voor ik die snelheid haal en voelt het alsof ik teveel van de motor vraag.
Kan je een motor moe maken door steeds op lage snelheid te rijden? Kan er bij het laatste onderhoud iets zijn foutgegaan waardoor hij zo zwaar rijdt? Kan het te maken hebben met de kou?
Ik ben bang dat als het een fout van de garage is, ze mij dat niet gaan zeggen. Bovendien willen we de auto in september inruilen en ik wil niet dat ze hem dan kennen als “probleemgeval”.
Heeft iemand raad?
1,4i image
Totaal aantal Berichten: 232
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Als ik het zo lees heb ik het idee dat je koppelingsplaten versleten zijn, 3750 toeren bij 90kmh is erg veel.