2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Beslagen ruiten
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 02 januari 2010 10:57 AM
  [ # 16 ]

Inderdaad: met dit vorstweer kun je de auto perfect drogen door de verwarming aan te zetten en flink te ventileren.

De buitenlucht kan maar heel weinig vocht bevatten. Door deze op te stoken kan deze veel meer water opnemen. Doordat het er niet in zit, droogt het nu juist heel goed.

Dat was vorige week wel anders…

Profiel  

rooie60
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

Gepost: 02 januari 2010 12:05 PM
  [ # 17 ]

Ik heb nadat ik op het werk was en auto goed warm was alles nagekeken,alles voelde droog,ramen sluiten goed.
Op de vloer gevoeld,onder de matten,niets voelt nat,de achterbak(waar de mat nog niet inligt is droog)
De lekkage van remlicht( spons was nat,is opgelost)is ook droog achterin.
Wij gaan zo weg en dat is een half uur rijden,zal flink stoken en raam open zetten,en onderweg zon pingi vochtvreter halen.

Op citybug forum ook ellende,ik zal doorgeven van die speakers aan de garage,zelfs nieuwe auto’s hebben er last van lees ik.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 januari 2010 12:59 PM
  [ # 18 ]

Ik weet niet exact hoe de opbouw van een C1 is, maar misschien is het water van de lekkage achter (vanuit de achterbak) doorgestroomd naar onder de stoelen. Als daar van die dikke sponsmat ligt…

Denk eraan dat het nu vriest. Als je auto buiten slaapt kan ik me voorstellen dat het nu niet laat merken dat het veel water bevat…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 januari 2010 01:43 PM
  [ # 19 ]

Er zit vocht in de auto, anders beslaat de boel niet zo.

Dat kan 2 dingen betekenen.
- Er zicht nog vocht wat er nog uit moet
- Er komt elke keer vocht in, en bij een warme auto is het weer weg.

Wat kan doen:
Auto eerst weer warm maken zodat alles droog aan voelt.

Daarna de auto wassen en overal goed spuiten.

Dan nogmaals overal voelen en kijken of er ergens nat aan voelt.
Vlak na het wassen zal het vocht nog dicht bij het lek zitten.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 02 januari 2010 02:30 PM
  [ # 20 ]
Arjan Verkade schreef:

Er is al een lekkage geweest, jouw C1 heeft dat waarschijnlijk niet Wink

ok, dat was mij ff niet duidelijk…

Profiel  

rooie60
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 januari 2010 06:11 PM
  [ # 21 ]

Hoop het gevonden te hebben,om 13.00 was de auto droog,na aankomst van half uur kijkt mijn man toch weer achterin,was droog,maar hij gaat met hand linksonder onder het filt (bekleding)en daar zaten kleine ijsstukjes! en onder het wiel een plas water! hij dacht het achterlicht.

Op terugweg pingi gekocht en powertape,zolang maar ff achterlicht afplakken totdat ik naar garage kan,reserveband eruitgehaald,zodat (mocht het dat niet zijn) ik steeds ff droog kan maken.
Collega heeft ook een C1 en heeft ook ijsramen hoorde ik vandaag.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2010 11:38 AM
  [ # 22 ]
Profiel  

rooie60
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 januari 2010 07:15 PM
  [ # 23 ]

Na afplakken achterlicht en pingi (reserve band en alles eruit zaterdag ) in de auto ging het alleen dinsdag avond ff mis 23 uur(flinterdun ijslaagje in midden van voorruit en de rest van ruit beslagen) het is de hele week droog gebleven achterin.

Nu net is C1 opgehaald en ze hebben: achterlichten opnieuw gekit,kofferrubber losnemen/afkitten
Achterbumper demonteren,ventilatieroosters achter de bumper afgekit,rubbers schoongemaakt.

Dus ik ben héél benieuwd Wink  ik laat volgende week vrijdag wel weten hoe het ging.

Profiel  

broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102

Gepost: 08 januari 2010 09:43 PM
  [ # 24 ]

Als alles in orde is, dan hoort het verschijnsel ijskrabben aan de binnenzijde niet bij de C1. Tot op heden heb ik er bij mijn half jaar oude C1 geen last van. Hij staat altijd buiten en de weekenden rijd ik meestal in mijn Volvo en dan staat ie dus het hele weekend stil. Afgelopen koude maandag(en) geen ijs aan de binnenkant. Wel even een beslagen voorruit maar met de blower op volle kracht is dat ook weer snel voorbij.
Dus het lijkt me dat er bij de mensen die dit hebben toch echt iets niet klopt en er dus vocht in de auto binnendringt.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  

rooie60
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 januari 2010 02:55 AM
  [ # 25 ]

Als alles nu in orde is dan lag het toch aan de slecht afgekitte achterlichten en remlicht lijkt me,waarom zou dat geen typische C1 klacht kunnen zijn? de mijne is 2 jaar oud,de jouwe een half jaar.Misschien dat de nieuwere beter gekit worden.
En dat er vocht binnendringt is duidelijk,anders had ik geen ijsramen.

Profiel  

broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102

Gepost: 10 januari 2010 01:21 AM
  [ # 26 ]

ik bedoelde ook niet dat jij die klacht niet hebt, maar dat het niet standaard bij iedere C1 voorkomt. Op dit forum en het citybugforum zijn er een aantal mensen die er last van hebben maar aangezien er duizenden C1’s verkocht worden, zijn de meesten wel goed, ook de oudere types.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  

rooie60
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 januari 2010 01:58 PM
  [ # 27 ]

Vanaf de vrijdag dat C1 in garage was alles goed…...totdat ik woensdag middag voor ik naar werk ging ff keek,klein plasje water rechts onderin (drooggemaakt)
Na 10 a 15 was ik op werk,keek weer en wéér klein plasje,gisteren het zelfde.
Voelde met hand rechtsonderin 10 cm vanaf bodem en voelde dat de stof (die nog aan zijkant zit beetje nat was.
Dus toch nog ergens lekje denk ik? gaat ie weer mooi terug!.

Ging net weg met auto,denk ik kijk weer ff achterin….dikke laag water onder in op bodem.(zondag 17de)
Nu goed weg te halen omdat wiel en bekleding allemaal weg is maar dit hoort niet!!
Ben er helemaal saggo van!!

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 15 januari 2010 02:40 PM
  [ # 28 ]

Daar lijkt het dan inderdaad wel op.

Maar nu zie je het ook: alles uitsluiten, zorgen dat het droog is en dan kun je zien waar het binnenkomt.

Profiel  

rooie60
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 januari 2010 07:28 PM
  [ # 29 ]

Gisteren is de C1 de garage ingegaan (ze wilde hem nu 2 dagen houden) na afgelopen zondag was de maat vol voor mij.

De monteur zei tegen mijn man dat hij het ook heel erg vind dat de auto nu voor de 3de x terugkomt en dat het nog niet opgelost is,ze willen hun klanten graag houden,en dit hóórt niet basta.
De verkoper kwam er ook nog bij en zei dat hij het ook een vervelende(zacht uitgedrukt) situatie vond.

Net is de C1 opgehaald ze hebben het volgens hun gevonden,naad in/bij de bumper,ik krijg een gedetailleerde mail van de monteur met alles wat ze gedaan hebben maandag of dinsdag.
De verkoper zei tegen mijn man,laat je vrouw mij maar bellen als ze wilt dan zal ik het haar wel uitleggen en zeggen dat wij het ook heel erg vinden.
Maar ik wacht de mail wel af,ze hebben na de reparatie de C1 een half uur getest met water en er kwam volgens hun niets meer naar binnen.
Ha! de monteur zei tegen mijn man’je hebt er geen vertrouwen in he?” nee zei mijn man éérst zien.

Maar ik denk dat dit het was,we zullen zien,3 maal is scheepsrecht Wink

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 24 januari 2010 12:26 AM
  [ # 30 ]

vervelend is dat!

let op, soms is de auto ook ontzettend vochtig van binnen, maar moet je de schuif van de de circulatie helemaal naar rechts zetten, dan komt er verse lucht van buiten naar binnen en dat is beter!

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook