Twee vragen maarliefst m.b.t. tot mijn RE uit 1986.
1. Ik zoek mooie hemelstof. Weet iemand wat geschikt is? Het liefst zou ik lavendelkleurige stof plaatsen (lijkt me mooi in een Blue-celeste). Ga ik zelf doen.
2. Omdat ik de Visa deze winter een paar keer heb moeten gebruiken, is er dus door de pekel gereden. foei!
Nu vroeg ik mij af: als de wintertoestand voorbij is, hoe maak je de auto dan echt schoon? Wasstraat? Zelf borstelen overal in en onder? Of moet je zover gaan dat je plaatdelen los gaat halen om die te cleanen?
Mijn Visa is nu nog vrijwel roestvrij. Wil ik graag zo houden ...
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
ambruins schreef:Mijn Visa is nu nog vrijwel roestvrij. Wil ik graag zo houden ...
Dan had je ‘m beter eerst een antiroestbehandeling kunnen geven en dan met het ding gaan rijden.
Zoek het forum maar eens door, daar is al echt heel erg veel over geschreven.
De boel goed met de tuinslang afspoelen, vooral alle randen in de wielkasten.
De tuinslang heb ik vandaag ter hand genomen. Zo ook de tandenborstel, ten einde goed de randjes te kunnen schonen. Eén klein nieuw roestpuntje ontdekt, op de voorkap.
Dit jaar inderdaad een anti-roestbehandeling voor de winter, of slapen in de garage (want die heb ik, maar daar staat nu een Mercedes W115 kapot te wezen.)
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Mocht je nog eens in de gelegenheid zijn om een hogedrukreinigertje aan te schaffen, gelijk doen, die bewijst zijn nut.
De onderkant van de auto is met een hogedrukreiniger beter schoon te maken, en dan vooral de rare hoekjes.
En ben je die vreselijke “Teutoon” nog niet kwijt…
De hemel is een lastig punt bij de visa`s, het beste is een stof te kiezen die goed in hoeken te vormen is zonder te gaan kreukelen.
Misschien is een grijze stof/moquette handig waar de “jeugd” subwoofers mee bekleedt??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ha Maurice,
Zo’n hogedrukreiniger kan ik lenen, dank voor de tip.
Qua hemel: ik heb het idee dat de plaat eraf kan. Weet je wat ik bedoel? Waar de oude stof opgeplakt zit. Weet jij of dat inderdaad kan? Dat maakt het erop plakken van nieuwe stof een stuk makkelijker.
Ja, die stomme MB heb ik nog; heeft geen remdruk meer. Komt een nieuwe HRC op. weer 170 euro kwijt. De Celeste is laatst voor 150 eurootjes (alleen nieuwe dynamo) weer door de keuring gekomen.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Wees blij dat een visa een vijfdeurs karretje is, heel erg makkelijk:
-handgrepen aan de dakrand demonteren
-binnenverlichting demonteren
-zwarte dop boven binnenspiegel demonteren
-voorzichtig lostrekken en door de achterklep eruit trekken.
Pas op, forceer niks want de dakplaat kan breken en dan is ie niet meer strak in te bouwen
Wees ook voorzichtig met je binnenverlichtingskapje, deze zijn breekbaar vanwege verdroogd plastic.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Goeie tips!
Ja, bedankt Maurice. Ik laat t.z.t. wel even weten hoe het afloopt.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Is dat lampje niet hetzelfde als van de C15?
Daar heb ik nog een stuk of tig van liggen
Mijn hemeltje heb ik gewoon zwart gespoten, het voetplaatje van het lampje ook.
Dat is volgens mij inderdaad hetzelfde lampje.
Overspuiten was nog niet bij me opgekomen. Dan wordt de hemel dus wel hard. En gaat de auto dan niet een beetje hol o.i.d. klinken van binnen
Ik vergat er bij te zeggen dat de hemelstof nu zo oud is dat die er helemaal af gaat/moet. Dus dan blijft er een plaat met een laagje erop kunststof over. Heb jij daaroverheen geverfd?
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
zo’n zelfde lampje zit er ook in mijn LNA
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
De hemel van een C15 heeft een soort vezellaag als toplaag, de Visa heeft inderdaad een stoffen afwerklaag. In dat opzicht zijn de hemeltjes dus wel verschillend.
Het gaat zeker niet hol klinken. Eerder het tegendeel, je voegt zo immers massa toe. Ik heb mijn auto ook van boven tot onder volgeplakt met bitumen dempingsmatjes. Dat scheelt een hoop herrie.
Als je toch je hemeltje er uit hebt kun je gelijk mooi je dakplaat beplakken met van die dingen.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Michiel van Ginkel schreef:zo’n zelfde lampje zit er ook in mijn LNA
En in de CX met schuifdak, in de c35 en vast nog heel veel meer psa spul.
@AM, jouw hemeltje is al jaren reddeloos verloren…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
oorspronkelijk komt het geloof ik uit een ak400 of 350 vandaan
Bedankt. Ik heb inmiddels bitumen matjes besteld bij http://www.akoestiekwinkel.nl
Elders op internet nog even nagezocht, goede dingen over gelezen. Ze schijnen m.b.v. een föhn goed aan te brengen te zijn.
Ik heb ook gelezen dat sommigen die matjes onder de motorklep plakken. Ik weet dat niet zo: het motorgeluid van een kleine Citro, dat hoort zo. Je wilt ook goed kunnen horen of ie goed loopt, qua choken alleen al.
Het is wel zo dat als je 120 rijdt in een Visa, je tuitende oren oploopt. Oplossing daarvoor is 100 rijden. Kom je d’er ook. twee minuten later.