Pech met stilstaande bx, word opknapbeurt
ReneP
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117

- Xsara break ligne prestige
Gepost: 22 januari 2010 09:08 AM

Hallo mede forummers,

Het gaat eindelijk gebeuren wat ik al lang van plan was met mijn bx. Binnenkort start ik aan de revisie van mijn bx. Vorig jaar al het blok vervangen, 2 hd leidingen vervangen. Nu, sinds 20 december staat hij maar wat zielig naast het huis. Begon allemaal met een kapot contactslot, die ik door omstandigheden nog steeds niet heb kunnen vervangen.

Loop ik deze week even langs de bx, kijk en loop er even om heen zie ik tot mijn schrik onder de voorbumper (bijrijders kant) een groene smurrie liggen. Ai… nee, niet weer he… motorkap open, kijken….. er onder gekropen voor zover dat je het kunt zien als je bx in de laagste stand staat. Het is niet echt goed te zien, maar het lijkt toch echt weer op een leiding die komt vanaf de hd pomp. Word dus de 3e leiding inmiddels vervangen. Even denken, is dat verstandig, nah, doe het anders. De bx komt voorlopig niet meer de straat op. Wil hem eerst goed bekijken, alle hydraulische leidingen vervangen, veerbollen vervangen, poten gangbaar maken en het koetswerk onderwerpen aan een grondige inspectie. Wielkast stuurkant voor zit een gat, wielkast links achter ook en de bekende kofferbakhoekjes zijn ook verrot.

De hele binnenkant van de bx zal ik gaan strippen om ook te kijken hoe het er uit ziet op de plekken die je zo niet kunt zien. Hoe dan ook, de bx zal de straat weer op en goed en veilig zijn! Ook een homokineet begint tegengas te geven, beide kanten ook maar gelijk vervangen. Hopelijk word het snel wat droger en warmer buiten want sta er mee buiten, misschien kan ik wel gebruik maken van mijn buurmans garagebox, maar eens overleggen. Al met al een behoorlijk klusje voor mij die ik moet uitstrijken over enkele maanden, maar dat is het me zeker waard!!

Alle tips en ideeen waar eventueel op te letten en/of te kijken zijn natuurlijk welkom!
Binnenkort zal ik een paar foto’s plaatsen van de bx

Citroen C4
03-TN-GB

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 januari 2010 05:32 PM
  [ # 1 ]

Nou, hulde voor je plannen, vooral ook omdat het een BX Toulouse betreft.

Je noemt zelf de meest urgente zaken al op. Leidingen zou ik nu inderdaad allemaal gaan vervangen voor Unifix (gaat nooit meer kapot). Koets nalopen met gestript interieur is ook niet onverstandig, laat ook het subframe achter niet onbespied (onder de achterbank vind je, bij de dorpels, aan beide zijden een strip plakband. Haal die eraf en bekijk de staat van het plaatwerk eronder). Haal ook de bumpers eraf en bekijk de staat van de balken daarachter. En vooral: veel succes! Cool

Profiel  

eduardrekker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

- Xsara Picasso 1.6 16v hdi
Gepost: 27 juli 2010 10:18 PM
  [ # 2 ]

@Hilko16TZI Wat is er mis met de Toulouse uitvoering?

Heeft: Citroën Picasso HDI 1.6 16v 110pk ‘05
Had: Citroën BX 16 TGI Progress ‘91, BMW 530D touring executive automaat, Mitsubishi Carisma, Citroën AX, Seat Marbella, Nissan Micra

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C1 1.0 Collection
Gepost: 27 juli 2010 10:22 PM
  [ # 3 ]

Daar is niets mis mee, maar het is een basis-model met zo goed als geen extra’s. De meeste mensen gaan de moeite, zoals TS beschrijft, voor zo’n simpele uitvoering niet doen, vandaar de complimenten.

Speaking of: hoe zou het met deze auto zijn..?

Profiel  

eduardrekker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

- Xsara Picasso 1.6 16v hdi
Gepost: 27 juli 2010 10:27 PM
  [ # 4 ]

Wat denk je hiervan dan?

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1269755/

Heeft: Citroën Picasso HDI 1.6 16v 110pk ‘05
Had: Citroën BX 16 TGI Progress ‘91, BMW 530D touring executive automaat, Mitsubishi Carisma, Citroën AX, Seat Marbella, Nissan Micra

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 27 juli 2010 10:31 PM
  [ # 5 ]

Ze te zien een aardige Deauville. Meer kan je op basis van wat foto’s niet zeggen.

Maarrem, we vervuilen een topic zo… Laughing

Profiel  

ReneP
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117

- Xsara break ligne prestige
Gepost: 27 juli 2010 11:14 PM
  [ # 6 ]

Zie deze link:  http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205022/

De BX is op 15 april naar de sloop gebracht, het verhaal staat op bovengenoemde link.

ReneP.

Citroen C4
03-TN-GB

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook