3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

De 14RE van Maurice (verkocht)
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 19 november 2009 08:45 PM
  [ # 31 ]

maare de bx14re gaat wel weer bijna terug naar de roots in brabant!(oss uden ligt 10km van elkaar af)

de citroen-liefhebber

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 november 2009 01:33 PM
  [ # 32 ]

Sinds ik de BX heb verdenk ik het ding al van slechte Adals, het lijkt me ook wel goed dat ik volgende weeek even door een kenner laat beoordelen of de adals inderdaad uitgelubberd zijn.

De BX blijft aan de achterkant gewoon omhoog staan terwijl de druk er na een paar dagen echt wel af is.
Als je dan instapt of de achterkant indrukt hoor je een hartverscheurende knal en zakt de BX naar de grond, duidelijk gevalletje ADALS wisselen?

Ook kraakt hij ietsjes als je over vreemde hobbels glijdt, hij voelt overigens niet stug aan achter.

(als de aldals worden vervangen kan ik ook mooi even de hoogteregelaar schoonmaken,staat ook op de to-do-lijst)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 23 november 2009 01:42 AM
  [ # 33 ]
Maurice van Mourik schreef:

Sinds ik de BX heb verdenk ik het ding al van slechte Adals, het lijkt me ook wel goed dat ik volgende weeek even door een kenner laat beoordelen of de adals inderdaad uitgelubberd zijn.

De BX blijft aan de achterkant gewoon omhoog staan terwijl de druk er na een paar dagen echt wel af is.
Als je dan instapt of de achterkant indrukt hoor je een hartverscheurende knal en zakt de BX naar de grond, duidelijk gevalletje ADALS wisselen?

Ook kraakt hij ietsjes als je over vreemde hobbels glijdt, hij voelt overigens niet stug aan achter.

(als de aldals worden vervangen kan ik ook mooi even de hoogteregelaar schoonmaken,staat ook op de to-do-lijst)

Ja, ik had het toen gehoord, toen je de deuren kwam halen. Het vreemde is dat de wielen niet scheef staan. De hoogteregelaar achter schoonmaken is goed te doen, een goede methode om te testen of ze vast zit is door met je vinger op de plunjer te drukken. Dat kan als ie nog op zijn plek zit. Je moet er een beetje beweging in kunnen krijgen. Als dat niet lukt zit ie goed vast. De handle van de hoogteregeling in de auto moest ik op een tijd met 2 handen bedienen. Kun je nagaan hoe vast alles zat. De regelaar voor had ik al schoongemaakt (pokkewerk).  Dat scheelde enorm. Ik hoorde dat gekraak vaker niet dan wel, dus ik kon er geen pijl op trekken.

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 23 november 2009 06:19 PM
  [ # 34 ]

De hamvraag blijft:  Hoe scheef is scheef, het is in ieder geval niet zo goed te zien als bij een visa of c15.

Laten we de experts maar mooi even bekijken hoe erg het is.

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 24 januari 2010 05:40 PM
  [ # 35 ]

Nu net even mijn eigen topic weer doorgelezen te hebben viel het op dat ik wel erg lang niks meer gepost heb, tijd voor een flinke schop:

Op de technische dag kwam inderdaad aan het licht dat de ADALS op zijn zeker rechtsachter, waar het dus vreselijk kraakte.
Nadat de auto drukloos was gemaakt en met de slofjes in de lucht bungelde werd er eens nader gekeken, de draagarm zwabberde in de restanten van de lagers! vermoedelijk compleet verse draagarmen eronder te klussen eerdaags!

De lagerset is in bestelling tezamen met onderdelen die de visa weer apk klaar maken.

Vandaag de BX maar weer eens gewassen, maar dan op een -voor mij- compleet nieuwe manier met behulp van mijn geliefde en uiterst waardevolle minibrugjes:
-auto erop
-hoogste stand
-hogedrukreiniger
-oude afwasborstel voor kieren en naden\van bodem en dorpels
-vuilfrees op de hogedrukreiniger voor de wielkasten en om slechte bitac te kunnen lokaliseren.

Het project is zeer geslaagd, alle pekel en rubber/sneeuwderrie vloog eraf met als gevolg een gitzwarte oprit met regenboogvlekken!!

Profiel  

Ari74
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

Gepost: 24 januari 2010 06:07 PM
  [ # 36 ]

Minibrugjes? Vertel ‘ns Maurice. Wat zijn dat dan voor dingen? Heb je zelf iets in elkaar geknutseld? Ik ben namelijk zelf wel op zoek naar iets ‘‘mobiels’‘.

Grt.

Ari

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 24 januari 2010 06:24 PM
  [ # 37 ]

Precies deze, uiterst waardevolle investering!!

Die van ons zijn al 30 jaar in de familie!

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 24 januari 2010 06:28 PM
  [ # 38 ]

En zijn ook leuk als je onder de motorkap moet werken. Ten eerste geeft het een veilig gevoel en je hebt toch net wat meer plaats Smile

Alleen vies om de auto er op te rijden (vraag altijd dat iemand even wil kijken Smile )

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 24 januari 2010 06:52 PM
  [ # 39 ]

Brugjes tegen de band aanzetten, instappen, raampje opendraaien, naar buiten hangen en erop rijden (met beleid).

Niks engs aan, heb het al tientallen keren gedaan, zelfs met de 2 ton zware c35…

Je kan lekker rechtop staan als je onder de motorkap moet zijn!

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 24 januari 2010 08:00 PM
  [ # 40 ]

werkt best goed inderdaad! Ik heb ze ook:

Hier staat de Bx in de laagste stand om de Octo te vervangen.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

oops
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Gepost: 24 januari 2010 09:55 PM
  [ # 41 ]

inderdaad erg handig die mini brugjes….....

Vooral bij een uitlaatspruitstukje vervangen…. ofniet Maurice?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 januari 2010 03:48 AM
  [ # 42 ]

Dat is wel een héél klein ding zeg, dan kan je je wagen nog beter op een paar bakstenen rijden.

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 25 januari 2010 07:59 AM
  [ # 43 ]
oops schreef:

inderdaad erg handig die mini brugjes….....

Vooral bij een uitlaatspruitstukje vervangen…. ofniet Maurice?

downer

Handiger dan een schaarbrug is het zeker niet hoor….

Profiel  

Ari74
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

Gepost: 25 januari 2010 09:03 AM
  [ # 44 ]

argh . . . die schaarbrug is echt super . . . om jaloers op te worden . . . jammer alleen dat die iets minder mobiel is Smile

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 26 mei 2010 09:16 PM
  [ # 45 ]

Eerdaags wil ik eens aan een beurtje beginnen bij de BX, onder andere de koelvloeistof verversen, nu heb ik (waarschijnlijk) een domme fout gemaakt en heb G12 vloeistof gekocht waarvan meerdere “techneuten” zeggen dat het roze goedje speciaal bedoeld is voor VW’s en Fords en nog wat andere moderne vierwielers.

Is er iemand die met zekerheid kan zeggen of mijn 150A motor daar tegen kan zonder dat de pakkingen en slangen oplossen?

Het is dus die felroze KVS

Profiel  

3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook