1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Uitlaat V6: origineel of imitatie?
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 januari 2010 10:12 PM

Ik heb onder mijn V6 een middendemper van het merk Walker zitten. Deze is nog best wel in goede staat, dus daarvoor hoef ik hem (nog) niet te vervangen. Zijn er behalve levensduur nog meer voordelen van een originele middendemper boven een imitatie (van Walker)?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 24 januari 2010 10:22 PM
  [ # 1 ]

Ik heb gelezen dat de originele uitlaatdemper een grotere diameter heeft, en dat daardoor de motor beter ademt. En dus ook lekkerder loopt.
Ik heb nog geen ervaring met XM-sleuteln, dus bevestiging van een ervaringsdeskundige zou fijn zijn.  Smile

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 24 januari 2010 10:39 PM
  [ # 2 ]

Er gaat niks boven originele uitlaten voor de XM Wink. Naast minder geluid, levensduur en origineel koppel/vermogen afgifte(door grotere diameter) en de pasvorm van originele uitlaten zijn ze veel beter very good dan bv een Walker. Origineel is een stuk duurder maar echt veel beter.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 24 januari 2010 10:39 PM
  [ # 3 ]

En ik heb gelezen dat bij een imitatie de tegendruk onjuist kan zijn en dit is kennelijk wel belangrijk
voor het goed functioneren/presteren van de motor (ploffen, inhouden en andere ellende)

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 januari 2010 10:41 PM
  [ # 4 ]
Citrophile schreef:

Er gaat niks boven originele uitlaten voor de XM Wink. Naast minder geluid, levensduur en origineel koppel/vermogen afgifte(door grotere diameter) en de pasvorm van originele uitlaten zijn ze veel beter very good dan bv een Walker. Origineel is een stuk duurder maar echt veel beter.

Zoveel beter dat het de moeite waard is een goede imitatie er onder uit te halen?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 24 januari 2010 10:42 PM
  [ # 5 ]

Over de tegendruk klopt, PSA uitlaten zijn heel goed doorberekend qua flow. Alleen met deze originele uitlaten presteren de PSA motoren het best.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 24 januari 2010 10:44 PM
  [ # 6 ]

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar je zou de Walker eerst op kunnen rijden Wink. Maar het verschil in motorprestatie zal je wel merken met de originele uitlaat.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 januari 2010 11:03 PM
  [ # 7 ]

Lucas Unger heeft nog een nieuwe middendemper liggen, die ik wel zou willen overnemen. Wachten tot de walker op is, gaat niet werken, want dan zal Lucas hem wel niet meer hebben. Ik zit alleen nog met een paar puntjes:
Merk ik het verschil? (Ja dus)
Heb ik zin om dat ding op straat te gaan vervangen?
Waar laat ik tot die tijd dat ding? Zo heel veel opslagruimte heb ik ook weer niet.
Hoe ga ik dit thuis nu weer uitleggen: Dat ik geld en tijd stop in een uitlaat terwijl de oude het nog doet.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 januari 2010 11:10 PM
  [ # 8 ]
Brian schreef:

Heb ik zin om dat ding op straat te gaan vervangen?

Nu nog even niet lijkt me. Ookal staat de auto droog maar als het koud is dan is het niet fijn werken aan auto’s.

Hoe lang is zo’n uitlaatdeel eigenlijk. Tot die tijd kan hij misschien in de kofferbak liggen? Ik doe eens een voorstel.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 24 januari 2010 11:31 PM
  [ # 9 ]

Nou zo`n middendemper is best een groot en zwaar uitlaatdeel. Heb je nog ruimte in je schuur of zo? Het demperdeel doe je op de vloer en de pijp in de lucht als je weinig ruimte hebt.

Het monteren van de middendemper moet je op een brug doen Wink.
Gebruik ook Firegum van Holz (witte pasta dat uithard) bijv om de aansluitingen goed af te kunnen dichten en originele uitlaatklemmen die de aansluiting helemaal omklemmen. Is je einddemper trouwens nog goed?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 januari 2010 11:45 PM
  [ # 10 ]

Een brug heb ik dus niet Sad
Einddemper is nog redelijk geloof ik. Ziet er minder nieuw uit dan de middendemper, maar er staat niet levensgroot Walker op dus die is misschien wel origineel, en daarmee zou die nog best wel een tijdje mee kunnen gaan.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 24 januari 2010 11:56 PM
  [ # 11 ]

Anders ga je toch een keer naar een Doe Het Zelf garage bij jou in de buurt Wink.

Als er PSA op de einddemper staat, dan is die origineel.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 januari 2010 12:00 AM
  [ # 12 ]

Je bent nu neem ik aan tevreden over hoe de motor draait? De uitlaat die er nu onder zit is nog goed? waarom zou je het dan doen. Dan kan je naar mijn idee het geld, de moeite van plaatsen en de discussie thuis besparen en doorrijden tot de uitlaat echt kapot is. Dan is er misschien ook wel een orginele te koop en die kan je dan in de zomer plaatsen.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 25 januari 2010 12:06 AM
  [ # 13 ]

Ik begrijp de drang om het perfect voor elkaar te krijgen wel hoor! cheese

Net een nieuwe XM, en een heel bijzondere, ik zou hem eronder hangen! Vaderdag is toch volgende week zondag, of ben IK nu abuis… Laughing

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 25 januari 2010 12:14 AM
  [ # 14 ]

Ik ben er ook zo een die de XM gelijk goed wil hebben yes .

Nieuwe uitlaatdelen van een PRV V6 zijn aardig aan de prijs en je ziet ze bijna niet gloednieuw te koop staan voor een weggeefprijs. Al helemaal niet voor een PRV 24v….....anders had ik dat vorig jaar wel gedaan.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 januari 2010 01:10 AM
  [ # 15 ]

staat er op boncoin niet ene compleet v6-24 uitlaat verhaal te koop ? OBv de foto lijkt het me een set dat nog wel ff mee kan.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook