













































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In geen enkel injectiesysteem blijft een hele nacht druk staan. Hooguit een uur of 2/3.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jelte Feenstra schreef:Niet slecht!
Niet !? Mag ik het wel lelijk vinden ?
Wat een gedoe allemaal over de banden en velgen. Ik rij gewoon met de standaard wielen en standaard banden. Het rijdt prima en met meer dan voldoende grip. De complete bandenwissel bij in gebruikname anderhalf jaar terug vond ik bovendien prima te dragen ten opzichte van mijn Volvo.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
waterman schreef:In geen enkel injectiesysteem blijft een hele nacht druk staan. Hooguit een uur of 2/3.
Ik kan mij eens herinneren dat ik het benzinefilter losmaakte van zijn slangen en dat een fraaie straal benzine over het motorblok vloog, ook al had de motor in geen dagen gedraaid.
En dat was zo erg nog niet, ware het niet dat ik een halogeenstraler onder motorblok had liggen om de zaak een beetje bij te lichten. De vernevelde benzine vatte zeer makkelijk vlam…..
.... geschroeide wenkbrauwen, verbrande arm en gesmolten plastiek retourleidingen en zeer grote schrik waren mijn deelgenood.
Sindsdien ben ik erg voorzichtig met het werken aan het hoge druk gedeelte van het brandstofsysteem!!
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op zich is dat vreemd: een injectiesysteem heeft geen drukvoorraad of bv een drukbol die de boel onder druk kan houden. Ook in de pomp is geen terugslagklepje gemonteerd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Robin Visser schreef:De complete bandenwissel bij in gebruikname anderhalf jaar terug vond ik bovendien prima te dragen ten opzichte van mijn Volvo.
Ik neem aan dat je niet 4 nieuwe TRXen hebt aangeschaft?
Als je voor die keuze staat moet je kiezen:
- 4X360 euro voor Mexicaanse Michelin banden met onbekende eigenschappen, maar verouderde technologie;
- 4 maal 14” CX velgen kopen en daar (relatief dure) banden bij kopen;
- 4 maar 15” alfa velgen kopen en daar veel courantere banden bij kopen.
De laatste heeft ook nog eens als voordeel dat 15” dichter bij de TRX maat van 15,3” zit. Zo ben ik dus ook op 15” uitgekomen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
360 euro is te duur voor TRXen!
Volgens mij moeten Michelins normaal gesproken nieuw net onder de 300 euro blijven. Maatje 220 breed gaat er soms net iets boven. Tenminste deze prijzen ben ik tegen gekomen.
Volgens mij heeft Robin ook geen TRXen eronder, maar dat weet hij denk ik beter dan ik.
Robin heeft gelukkig geen auto om TRX-en eronder te hebben ! Wel Michelinnetjes, maar dan wat smallere voor de Pallas. En dan zit er verschil tussen voor en achter, maar heb ik zowel voor als achter de breedste die eigenlijk alleen voor erop horen te liggen en slechts een vrolijke 9 tientjes ‘t stuk of zo doen. Zou vandeweek effe moeten kijken naar de maat. Woensdag komt de auto weer terug van de plaatwerker.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vermoed dat je 195ers heb als je de breedste heb die eronder passen.
Ik zou ook altijd voor 4 dezelfde maten gaan, dan kan je tenmiste ook je achterbanden naar voren verplaatsen en achterop weer nieuw plaatsen. Anders slijt achter helemaal niet.
Overigens staan TRXen (GTi versie) wel erg mooi onder een Pallas
90 euro is goed te doen, ik ben voor mijn Xsara al meer kwijt…













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Heb deze zomer toch bewust gekozen voor smaller achter op mijn 2400ie:
- dure MXV-P 185HR14 voor
- véél goedkopere Energy XT1 175TR14 achter (ook verkrijgbaar als XH1 met 175HR14 bleek later)
Scheelde 250-300 euro dacht ik, uit het hoofd. Dan maar niet voor-achter vervangen
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Ik wil er vanaf zijn of het 9 tientjes was of net boven de 100, maar ik weet nog wel, dat het ongeveer de helft was van wat ik kwijt was voor de Volvo.
Misschien moet ik deze maar op voorraad gaan leggen als het mooi staat: http://www.leboncoin.fr/vi/79099041.htm?ca=12_s
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Leuk hoe een paar wieldoppen weer een hele discussie over banden oplevert met alle verschillende maten en prijzen. Of je nu wilt of niet, het leeft.
Ik heb me laten overtuigen dat TRX-en bij slecht weer matig presteren. Vandaar een setje 15” velgen, 65 euro met nog te verpatsen banden, voor GY UG7+ winterbanden voor ongeveer 70 euro/stuk. Maar om nu met van de zwarte kale velgen te gaan rondrijden, tsja. Iedereen mag ze lelijk vinden maar in ieder geval heb ik iets toonbaars (opinie), zonder te vervallen in schreeuwerige moderne spaakwielen.
Nog een paar maanden om te bepalen of ik ‘s zomers m’n TRX-en ga op rijden, of ook dan met 15” banden ga rijden. In alle gevallen is het TRX verhaal eindig. Ik ben niet van plan 5x zo dure banden aan te schaffen alleen omdat dat historisch verantwoord is.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
Het is wat mij betreft niet de vraag of het historisch verantwoord is. Ik vind het gewoon lelijk. En 14 inch aluminium velgen met net zulke banden als er bij mij op liggen, goedkoop en mooi. Niet zo mooi als TRX-en, maar wat mij betreft toch ruim ok. En alleen als je net als ik ook met met sneeuw en ijs niet schroomt de CX te pakken, hebben winterbanden echt toegevoegde waarde. Ik bespeur met de CX in dat soort omstandigheden met zomerbanden een betere grip dan met de Volvo met winterbanden. Dus wat mij betreft mogen er andere wielen op de Bleu Romantique in de winter.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Robin Visser schreef:Ik wil er vanaf zijn of het 9 tientjes was of net boven de 100, maar ik weet nog wel, dat het ongeveer de helft was van wat ik kwijt was voor de Volvo.
Misschien moet ik deze maar op voorraad gaan leggen als het mooi staat: http://www.leboncoin.fr/vi/79099041.htm?ca=12_s
Als banden niet uitdrogen en het hadden 220ers geweest dan had ik ze voor die prijs gekocht
180ers lijkt me wel weer wat smal..
Verder zijn het 380-ers en heeft een GTI 390 wielen.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
Voor de goede orde, ik zou ook het liefst moderne zomer/winter banden om standaard CX velgen leggen.
Maar de 390/TRX is weinig courant en oude voorraden banden geven geen garantie op kwaliteit. De 14” band is ook minder courant aan het worden en niet voor niets door Citroen destijds al vervangen door een 15+ maat.
Verder vind ik winterbanden inderdaad toch wel belangrijk, zeker als TRX als droogweer zomerbanden te boek staan.
Ieder z’n afwegingen en voorkeuren.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl