Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
BX19trs schreef:Het lijkt tot dusver een fijne auto, ik merk dat de nieuwe accu die de garage erin gezet heeft voor de verkoop net iets te zwak is met starten als het gevroren heeft, ik zal een fijne sterke accu erin zetten deze week.
Wat ik ook vreemd vind is dat de ZX soms bij de eerste keer starten niet gelijk aanslaat, hij slaat aan en dan gelijk weer af, de tweede poging slaat hij gelijk aan en gaat mooi stationair draaien.Iemand ervaring hiermee?
Bougies zijn nieuw, kabels ook oké.
Emiel
Terugslagklepje in de benzineleiding defect waardoor het (soms) meer moeite kost om op tijd voldoende benzine in de buurt van de injector te krijgen ?
Schijt aan originaliteit.
Welk terugslagklepje? is geen diesel hoor
Als je het contact aanzet, dan zet de brandstofaanvoer pomp in de tank, alles onder druk.
Over injector gesproken, bouwjaar 97 toch? deze ZX is volgens mij al een multipoint.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
BX19trs schreef:
Wat ik ook vreemd vind is dat de ZX soms bij de eerste keer starten niet gelijk aanslaat, hij slaat aan en dan gelijk weer af, de tweede poging slaat hij gelijk aan en gaat mooi stationair draaien.
Emiel
Ik had dit ook, nieuwe accu gehaald en hij start direct!
Peteryed schreef:Klopt idd. de ZX break is tussen modeljaar 94 en modeljaar 96 nooit als 1.6 gelevert. vanaf juni 96 dus modeljaar 97 kwam de 1.6 wel. Deze motor kwam later ook in de Xsara en is een multipoint.
Klopt niet helemaal, de 1.6i in de ZX is altijd een XU motor geweest, in de Xsara is het altijd een TU motor geweest. De Xsara kwam in 97 als opvolger van de ZX, toen liep de ZX al op zijn eind en in 98 viel het doek voor de ZX. Voor dat ene jaartje gaan ze geen tijd en geld meer steken om de TU motor ook in de ZX te krijgen.
Het is een 1.6 XU multipoint injectie, oftewel een motor die ook in de xantia ligt.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
ZX1.4i schreef:Peteryed schreef:Klopt idd. de ZX break is tussen modeljaar 94 en modeljaar 96 nooit als 1.6 gelevert. vanaf juni 96 dus modeljaar 97 kwam de 1.6 wel. Deze motor kwam later ook in de Xsara en is een multipoint.
Klopt niet helemaal, de 1.6i in de ZX is altijd een XU motor geweest, in de Xsara is het altijd een TU motor geweest. De Xsara kwam in 97 als opvolger van de ZX, toen liep de ZX al op zijn eind en in 98 viel het doek voor de ZX. Voor dat ene jaartje gaan ze geen tijd en geld meer steken om de TU motor ook in de ZX te krijgen.
Weer wat geleerd.
mooie auto hoor!
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Vandaag een nieuwe accu geplaatst, er zat een veel te zwakke accu in voor deze auto, een 33 ah…
Wat mij steeds meer gaat opvallen is dat de auto linksvoor wat lawaaiig is, je hoort soms de veer kloenken en bij optrekken en afremmen een pok.
Ik heb de wielophanging al gecontroleerd op speling, alles is spelingsvrij; draagarmrubbers, fuseekogel, stuurkogel, stabilisatorstang+stokjes en wiellager, het enige wat overblijft is dus het bovenste veerpootlager.
Ik zal volgende week eens gaan kijken of ik die dingen intern kan bestellen en of ik tijd kan vinden om ze te vervangen.
Verder rijd de ZX prima!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 28-01-2010
- ZX 1.4i Reflex 3-deurs
Mooie ZX. Mijn ZX heeft dezelfde kleur.
Nou heb ik nog steeds geen foto gezien van het mooiste, de machiene kamer
Speciaal voor jou zal ik morgen even wat foto’s schieten van de motorruimte!
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Inderdaad een mooie auto, mocht het wel je veerpootlager zijn, dan heb ik er volgens mij nog een liggen, splinternieuw.
Ik heb een setje gekocht van 2, maar er is toen maar eentje vervangen. ops:
Ja ik weet het, je moet eigenlijk allebijde tegelijk vervangen, maar daar was toen geen tijd meer voor en het is er nooit meer van gekomen.
Mijn break ligt nu op de eeuwige jachtvelden de nieuwe eigenaar heeft haar total loss gereden.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Het is inderdaad een veerpootlager die stuk is LV, hij heeft een half jaartje stilgestaan, dat zal het lager ook niet veel goeds gedaan hebben, wat wil je voor dat lager hebben?
Emiel