BunnY schreef:Budget-gewijs kan je denk ik beter een auto kopen die er vanbinnen zo uit ziet dan een auto die volledig opnieuw gespoten moet worden. Want dat is ook niet gratis !! .
PS: ik kom je ook echt overal tegen
Dat heet ‘goeie autosmaak’ .
En inderdaad. Lak is nog prima op de roestplekjes na en die zijn nog zonder al teveel moeite bij te werken. Daarover dadelijk meer (fotootjes!).
Interieurtje moet niet zo moeilijk zijn, blijf ik denken.
Dakbekleding bleef ruizelen, heb ‘m eraf gestofzuigd:
En een beetje poetsen doet ook wonderen:
BX19trs schreef:Je hebt dan inderdaad de ruimte en de tijd, onderdelen zij vast wel te krijgen voor de visa, wellicht via de visaclub, wel even lid worden! http://www.citroenvisaclub.nl
Emiel
Had ‘m al gevonden, maar geen forum dus dan is ‘t een beetje onhandiger.
Zal me evengoed eens gaan melden daar
Maurice van Mourik schreef:Een nieuw contactslot kopen is zeker de moeite waard hoor, maar das persoonlijk. De sloperij zal er ook wel een paar tientjes voor vragen en dan nog is de werking niet gegarandeerd, want wellicht heeft iemand anders de voorkeur gehad voor loodzware sleutelbossen…
Ter plaatse testen dus. Check ;D
Een gaaf netjes stuurtje kun je ook gelijk wel uit de sloop c15/visa halen, die zijn vaak ook nog niet aangevreten
Met wat geluk heb ik een stuurtje te pakken. Niet nieuw, maar wel veel netter dan dit stuurtje. Heb één antwoord op mijn mailtjes gekregen tot dusverre en lijkt erop dat stuur en klokkenbakje erbij zitten. Weet alleen de prijs nog niet…
Ik had zelf ook al eens een zoektocht ondernomen naar frisse lichtblauwe jerseystoelen, tot mijn grote schrik zag ik laatst een clublid rijden met “gloednieuwe” lichtblauwe stoelen, het verhaal: van Henny de onderdelenvogel van de visaclub!
Ze kwamen uit een visa die gloednieuw (1988) in de poeier was gereden, de stoelen hadden al die tijd in het magazijn gelegen!Kun je die stoelhoezen die er nu opzitten niet uitwassen om de zoektocht uit te stellen? Je ouders hebben ook vast nog wel ergens een oude plaid/deken liggen voor over de achterbank.
Ze zijn ook gescheurd, helaas. Dan koop ik liever nieuwe hoesjes. Vrees dat ‘t dat uiteindelijk toch wordt. Al moet ik zeggen: mijn moeder begint er de lol van in te zien en wil graag stof voor ‘t dakje regelen. Ze heeft ‘mooie blauwe’, zegt ze. Kan leuk worden. En dan moeten de stoeltjes ook te doen zijn… Ze heeft al eens Skai stoeltjes voor een Fiat 500 gedaan, dus dit moet ook lukken.
Mocht je tzt nog op zoek zijn naar een uitlaat, kan ik je verder helpen ws.
Die is tot dusverre prima .
Geen idee waarom iedereen ineens naar uitlaatjes zoekt. Voor mij issie i.i.g. niet .
kGa nu even footootjes regelen van de roest en wat ‘algemene’ ploatjes.
Goed, de R-O-E-S-T.
Nooit leuk, maar echt schokkend is ‘t niet.
Bekende plekjes op de motorkap
Gammel dorpeltje
Dat belooft niet veel goeds
En inderdaad, deur RV is verloren
Deuke op de achterklep veroorzaakt roest
Lijkt ernstig, maar is maar een hapje van 1,5cm breed. Verder valt ‘t nog mee, snel bij zijn.
En dan dit deukje.
Verder, gelukkig wel prima, het motorke:
Loopt prima
Niet echt droog, maar ook allemaal niet schokkend.
Leidinkjes mogen wel vervangen, zijn hard en droog. Nog niet gescheurd
En dan nog wat plaatjes van ‘t autootje ‘as is’, maar nu bij daglicht:
Heb wel lelijker Visa’s gezien
En dan hier een paar minuutjes onboard footage:
http://www.youtube.com/watch?v=LF199CoDMoU
Commentaar is in’t Engels omdat ‘t YouTube is.
Lijkt natuurlijk heel wat, maar in feite reed ik vrij rustig.
De aangegeven 80km/h bleken, zo ontdekte ik net toen ik met de TomTom reed, in werkelijkheid ongeveer 68 .
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ik zal je de prijzen van het stuur en de kappen nog even mailen Ja, dat ben ik dus.
Wat een contactslot betreft: zo’n beetje elk contactslot van de PSA-modellen van de afgelopen 20 jaar past er in. Zoals: BX, ZX, Xant, AX, 106, 205 enzovoort. Mag niet al te veel kosten op de sloperij.
Enig probleem kan de stekker zijn, die zijn wel eens anders.
Stekker zit er aan de auto kant i.i.g. niet meer aan.
Vrees dat dat dus even creatief zijn wordt.
Had al het idee dat je dezelfde was, zag wat overlapping tussen de dingen die je hier op de markt aanbood en de dingen die je in je mailtje stuurde.
Hoop dat je er een leuk prijsje van kunt maken.
Heb je overigens ook nog wat van de overige onderdelen die ik in mijn topic zocht? Of heb je alleen wat je op de foto’s hebt staan?
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Ik heb nog veel meer. Mail maar gewoon als je nog meer nodig hebt. Dan houden we het topic schoon.
Die Fuego, gaaf! Wij hadden er vroegah eentje thuis.
C1 Ambiance 2006
C15GrandVolume schreef:Ik heb nog veel meer. Mail maar gewoon als je nog meer nodig hebt. Dan houden we het topic schoon.
Dat had ik al gedaan voor ik dit las. U heeft dus weer mail.
René de Winter schreef:Die Fuego, gaaf! Wij hadden er vroegah eentje thuis.
Waar zag jij die dan? ;D.
Jij schreef toch dat jullie er eentje hebben staan?
C1 Ambiance 2006
Klopt helemaal, maar niet in dit topic toch?
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Jawel, in post #4
Ach jawel dus, een pagina terug.
Ja, heerlijke auto. Net ‘n ton gereden, in superstaat en met een koppeling die nog geen 3000km oud is.
Helaas gaat m’n vader ‘m weg doen. Hij is niet van mij. Hij wil toch per sé een Citroën. Zoals hij het zelf zegt “Ik wil zweven”.
Als je er een liefhebber voor weet… Dit is een prachtexemplaar
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
WAUW!!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
s_k, ze weten je overal te vinden.