Inmiddels heb ik de bougiekabels vervangen en het heeft gewerkt
Maar nu de GT verkockt is kan ik weer met mn eigen bx verder,
Since de sleutelmeeting is er weer een knokend geluid rechts te horen,
Ik wordt er onderhand gek van ongeveer alles is aan die kan vervangen en nou begint die weer.
Hij doet het bij alle snelheden en bij het kleinste bultje begint die al.
Vervangen zijn de:
Fuseekogel.
Reactiestangetjes.
Lager van de reactiestang.
Wat kan het nu zijn en kan het misschien ook zijn dat het geluid rechtsachter wordt geproduceerd en waar moet ik dan naar kijken?
Overigens zoek ik eigelijk ook nog een tankklepje in de kleur Gris Silex weet iemand nog ergens een bx in de kleur te staan of heeft iemand er nog 1 liggen?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Motorsteun?
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Zoals je het beschrijft klinkt het toch weer als een reactiestangetje…
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Waarbij opgemerkt moet worden dat, als je hem rechts hoort, het weleens links kan zitten! Vraag me niet waarom, maar het is zo. Soms.
Hmm dat wordt denk ik toch weer de garage die hier naar moet gaan kijken waarschijnlijk kom ik er zelf zo niet achter wat het is.
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Het is toch een heel kenmerkend geluid,het klinkt als een soort ge-nokker als je bijvoorbeeld over een klinkerweg rijdt.
Stangetjes zijn origineel trouwens best prijzig….,maar het monteren kan je vrij eenvoudig zelf doen.
Met z’n vieren in je Eendje.
Ik weet niet waar ik nou precies naar moet kijken eerst dacht ik dat het een reactiestangetje was toen was het een fusseekogel, de 2e keer dacht ik ook dat het het reactiestangetje was het een lager van de stabilisatorstang.
Een jaar geleden zijn dus alle 2 de reactiestangetjes vervangen waarbij het die dus niet bleken te zijn.
Dus toch wil ik maar even de garage laten kijken voordat ik er weer 70 euro tegenaan gooi en het dan nog niet over is.
HEt bleek toch het reactiestangetje te zijn ik heb maar is contact opgenomen met de inmporteur want na 1,5 jaar alweer versleten zijn is toch neit normaal lijkt me ik moet nog even kijken wat eruit komt.
Verder lekt er ‘iets’ ter hoogte van de hydroliekpomp, het loopt langs de carterpan naar beneden is hierr een plek waar bx’en vaker beginnen te lekken?
Het gaval van het reactiestanegtje lijkt te zijn opgelost ik krijg gratis een vervangend onderdeel wat ik af kan halen op de auto materialenhandel, het is toch ook wel erg dat zo’n onderdeel na 1,5 jaar alweer versleten is maar ik ben blij met de afhandeling van dit geval.
Vandaag even naar de doehetzelf garage geweest die bij sommige hier wel bekend is, toch wel makkelijk,
het was de eerste keer dat ik er gebruik van maakte want ik ga met dit weer niet op straat liggen.
Het rubbertje dat om de kogel zit was afgescheurd daarom zat er waarschijnlijk nu ook zoveel speling op!
Niemand een idee wat het kan zijn die lekkage? Ik kan niet goed beoordelen of het nu olie of lhm is hoe kan ik dit goed testen? De LHM moet binnenkort ook vervangen worden die is niet echt groen meer daarom kan ik het ook niet aan de kleur zien
Verder zat er een stuk plastic los wat achter de poulie zit dit komt nu tegen de multiriem aan kan die hier ergens langs lekken?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Er zit daar alleen een krukaskeerring voor zover ik weet. Probeer toch even te kijken of het motorolie is of LHM. Dat moet toch wel te onderscheiden zijn. Maak het even helemaal schoon, en kijk dan waar het vandaan komt. Als er in die regio ergens LHM vandaan moet komen, dan moet dat bijna wel bij de pomp zijn, verder zit daar niet zoveel. Misschien het verzamelblok van de grote octopus, maar dan drupt het meestal van het subframe.
Ik heb hem vandaag maar is op de sneeuw gezet en gekeken wat voor kleur olie er op de sneeuw viel, het was een geel/bruine vlek geworden.
Daarna een drupje LHM uit het voorraadvat op de sneeuw laten vallen dit leek een fellere kleur geel/groen.
Nou is mijn vraag kan motorolie geel uitslaan op de sneeuw? ik kan namelijk geen drupje olie uit de auto halen en effe op de sneeuw laten vallen.
Toch wel, via je peilstok? Even je peilstok bovenhalen en tegen de sneeuw houden?
Nou je het zegt daar had ik helemaal niet aan gedacht, soms is de oplossing zo makkelijk dat je er niet aan denkt