Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Kan best zo zijn dat er een ballast kapot is, de set zit gewoon met stekkers vast.
Bij het monteren er van, was ik niet echt overtuigd van de kabels die er aan zitten…..Het werkte toen in ieder geval.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Nou ik heb het zwikkie er maar uitgetrokken. Nergens bleek voor mij uit waarom het stuk zou zijn, het zag er niet anders uit dan er voor. Heb nu weer gewoon H1 lampen geplaatst en eigenlijk bevalt dat prima. Er is wat meer contrast met de witte strepen op de weg waardoor ik niet per sé minder zie. Wel ga ik een setje Osram Night Breaker lampen bestellen, schijnt een flinke bak licht te geven
Ergens vind ik het ook wel fijn dat er uit is, het ziet er nu allemaal wel wat netter uit daar in dat stuk van de motorruimte
Eigenlijk klinkt het alsof de lampen te weinig spanning kregen ... Xenonlampen zijn gevoelig voor te weinig spanning, als ze iets te weinig krijgen knipperen ze wel maar slaan niet aan. Had dus toch zomaar dat relais kunnen zijn. Of een of ander massaprobleem oid.
Ben bang dat de Night breakers flink tegen gaan vallen tov xenon, maar ieder z’n ding. Mijn probleem was dat ik op donkere N-wegen de weg moeilijk kon zien indien er een rits tegenliggers me tegemoed reed ... en nog wat vakantie-ellende ... toen had ik besloten dat er zoveel mogelijk licht uit de voorkant van de auto moest komen.
Groetjes Erik!
Ik ben het wel met Erik eens. Toen ik zaterdagavond in de problemen kwam doordat de accu niet meer geladen werd, knipperde de xenons ook. En floepte toen uit.
Ik zou voor alle zekerheid maar ‘ns je (accu)spanning controleren, die moet met draaiende motor iets van 13,8V zijn.
Wim,
Disciplus Simplex
Poekoek schreef:Nou ik heb het zwikkie er maar uitgetrokken. Nergens bleek voor mij uit waarom het stuk zou zijn, het zag er niet anders uit dan er voor. Heb nu weer gewoon H1 lampen geplaatst en eigenlijk bevalt dat prima.
Precies!
Zo ging het bij ons ook.
Was het Xenon gedoe ook op de gewone aansluiting aangesloten?
Wij konden eigenlijk best gemakkelijk de hele zwik eraf halen en
de H1 lampen erin zetten.
Ik vond de Xenon lichten ook zeker wel wat hebben maar daar hebben we
(nouja mn vader) genoeg van. Bij de C5 hadden we er ook al last van,
even 2 lampjes voor de C5 besteld was ook een leuke rekening
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gelukkig was het makkelijk aangesloten op originele aansluiting. Het was even wat kabeltjes loskoppelen en daarmee was het eigenlijk gepiept.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zou de nieuwe eigenaar zich hier nog melden….?
Hij is in ieder geval niet meer van mij!
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Dat heb je snel voor elkaar!
Wat wordt de opvolger? Weer een BX?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ja dat ging inderdaad snel haha.
Het is dit keer (even) geen Citroën geworden, wilde wat kleiner en toch leuks en ik vind dat Citroën wat dat betreft maar weinig te bieden heeft wat ik kan betalen. Er staat nu een Peugeot 106 Rallye voor de deur en daar vermaak mij nu al 2 dagen opperbest mee
106 rally is een leuke auto, doet ook iets minder pijn in de portemonnee.
Ik denk wel dat je de veerbolletjes gaat missen.
In ieder geval, gefeliciteerd
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zullen we er een slotje op zetten dan maar?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
veebee schreef:106 rally is een leuke auto, doet ook iets minder pijn in de portemonnee.
Ik denk wel dat je de veerbolletjes gaat missen.In ieder geval, gefeliciteerd
Dat was ook een beetje de bedoeling. De XM was wel te betalen hoor, maar ik ben 22, woon alleen en als je het dan even normaal bekijkt is een XM gewoon totaal overbodig. Op deze manier denk ik toch plezier te blijven houden met autorijden maar dan een stuk goedkoper.
Veerbollen is het lekkerst natuurlijk, maar het valt me nog niets tegen!
@ waterman: ik laat het aan jullie. De nieuwe eigenaar is een forummer, misschien dat hij dit topic over neemt?
Jammer jah, van jou XM.
Maar een Rallye is ook erg leuk!!
Something like this:
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zo gaat ie worden!
Ook leuk!!
Zal er maar over ophouden, tis tenslotte een Citroën forum
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94