Ik heb hier 2 verschillende garrett turbos liggen. De een heeft de steun voor de wastegate anders zitten. Zou zo 123 nie kunnen zeggen wat het doet met de montagepunten op het spruitstuk en/of uitlaat bocht. Ze komen allebij van een type 1 wagen maar verschillende motortypes/onderblokken.
ben wel benieuwd naar je plan en de uitkomsten
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zijn het wel alle twee turbo’s van een 2.1 TD?
Misschien is er één van een benzineblok?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Allebij van 2.1TD. Ik heb de autos en hun motoren eigenhandig uit elkaar gehaald
De TD’s hebben turbo’s uit de Td04 reeks, td04-11g uit mn hoofd.
De TCT heeft een T25.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Turbo vervangen, lukt dat bij een ingebouwd blok?
Moet toch al de aandrijfassen omwisselen, demontage van de rechter geeft al behoorlijk ruimte.
Of blok iets voorover kantelen?
Sta open voor alle zinvolle tips!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ja dat gaat je wel lukken qua ruimte. De bouten zijn soms wat lastiger maar te doen.
Als je nou de bouten van de turbo niet los krijgt dan kan je beter de inlaat eraf halen en daarna het uitlaatspruitstuk demonteren. Dan kan je de laatste boutjes op je werkbank doen.
De s-bocht een de turbine zal ook vervelende wezen: deze kan je beter laten zitten op beide turbo’s.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het blok van nr. 2 is een P8C, dus met Lucas EPIC-pomp.
Ik heb besloten de turbo over te bouwen van nr. 2 naar nr. 1.
Het blok van nr. 2 ga ik bewaren, echter zonder brandstofpomp.
Over dus een Lucas EPIC-pomp inclusief ECU, liefhebbers?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
René Jongejan schreef:
..................
Vanaf welk organr. wordt de 2.1 TD met dieselmanagement gemonteerd?
Als dit hoger is dan 5817, dan is hetgeen ik wil al eens bij de donor uitgevoerd en moet dit nu ook weer lukken.
Wie heeft overigens hiermee al ervaring opgedaan en wat zijn de de aandachtspunten?
Rene:
Modeljaar 1994 ORG.NR. 6031
Alle dieselmotoren zijn voorzien van een zuiveringssysteem met een recirculatie van de uitlaatgassen (EGR). De 141 pk Turbo CT motor (RGY) wordt vanaf ORG.NR. 6263 vervangen door de 150 pk RGX variant en krijgt holle zuigers, een andere cilinderkop en een andere injectiecomputer om een rustiger maar iets krachtiger karakter te bewerkstelligen.
Heb je hier wat aan ?
Komt hier vandaan:
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/171651/
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ha die Jaap.
Bedankt voor ‘t meedenken, maar ik zocht eigenlijk het ORGA-nr. waarbij het motormanagement op een 2.1 TD is geïntroduceerd.
Weet ondertussen dat dit ergens in de eerste jaren van serie 2 is geweest.
Het ORGA-nr. voor de introductie van EGR klopt overigens niet, de mijne heeft EGR en heeft ORGA-nr. 5740.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Sorry, ik weet niet precies wat motormanagement vs EGR inhoudt.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Motormanagement beheert je inspuiting aan de hand van verschillende variabelen zoals buitentemperatuur, luchtdruk, gaspedaalstand etc.
EGR is een systeem dat een deel van de uitlaatgassen weer aan de inlaat toevoegt om minder vuile uitstoot te krijgen. Staat voor Exhaust Gas Recirculation of Emission Gas Recirculation.
Volg je hart, gebruik je hoofd.