Zoals in het voorjaarsmeeting topic al gezegd kunnen jullie je in dit topic aanmelden voor uitdeuken zonder spuiten en/of spotrepair op de voorjaarsmeeting 20 maart 2010 in Hedel.
Er kunnen 2 diensten aangeboden worden door de aanwezige partij;
-uitdeuken zonder spuiten
-spotrepair
Bij het uitdeuken zonder spuiten worden kleine deukjes zonder lakschade uit het plaatwerk gehaald.
Hierbij worden de volgende prijzen gehanteerd. Bij een deukje per deel vraagt de uitdeuker 25 euro per deukje. Heeft men meerdere deukjes in 1 paneel zitten, dan wordt het maximum op 45 euro gesteld.
Tevens wil deze man spotrepair uitvoeren als hier animo voor is. Hierbij maakt hij gebruik van een zeer professioneel spuiter!
Bij spotrepair wordt een kleine lakschade plaatselijk bijgespoten. Hiermee kunnen dus niet alleen kleine deukjes maar ook krasjes en kale portierranden worden weggewerkt!
Wat wel en niet kan:
Wat kan wel/niet met spotrepair?
18 April 2003
De verschillende aanbieders van spotrepair hebben allemaal een verschillende set vuistregels om aan te geven welke lakschades met deze techniek kunnen worden gerepareerd, maar in grote lijnen is men het aardig met elkaar eens.PPG Industries onderscheidt drie zones op een auto: A (dak, motorkap en kofferdeksel); B (het ‘aanzicht’ van de flanken) en C (overige delen langs de onderzijde van de auto). Spotrepairs in de laatste zone zijn nooit een probleem, en ook in de B-zone kan in principe overal een spotrepair worden verricht, mits op één plaats per paneel. Voor metallickleuren als zilver, brons en lichtblauw blijft het werk in de B-zone wat PPG Industries betreft echter beperkt tot ‘randjes en kantjes’. Als maximale grootte van de totale reparatie - dus niet van de beschadiging zelf! - wordt algemeen een A4’tje gehanteerd.
Géén van de concepten van wie wij vertegenwoordigers spraken, communiceert een mogelijkheid om in de in het zicht liggende, liggende delen als motorkap en dak volgens de spotrepair-methode te behandelen. Al wordt het aan de uitvoerende partij overgelaten te beslissen of bepaalde schades aan deze delen niettemin in aanmerking komen voor een spotrepair. “Specialisten in het vak verleggen telkens hun grenzen”, aldus Fred Janssen van DLT. “Maar een spotrepair midden op de motorkap van een zilvergrijze auto, dat kan echt niet. Mensen die dat beweren weten niet waar ze het over hebben. Ik heb ooit iemand gesproken die bij hoog en bij laag beweerde dat hij het wél kon. Die hebben we toen hier in Oosterhout uitgenodigd om zijn kunsten te vertonen. Na een uurtje of wat is hij met de staart tussen de benen vertrokken…”
De prijs voor het spotrepair is nog niet bekend, maar als er voldoende animo is kunnen we hier zeker iets leuks mee doen!
Aanmelden graag in de lijstjes hieronder. Mocht je niet vroeg kunnen komen of vroeg weer weg moeten, meldt dit dan, zodat wij hier rekening mee kunnen houden bij de planning!
Aanmeldingen uitdeuken zonder spuiten:
Aanmeldingen spotrepair:
De evenementencommissie
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Ik zou mij hiervoor graag willen laten inschrijven. Tijdstip: late namiddag
Aanmeldingen uitdeuken zonder spuiten:
Hendrik69
Ik heb 1 deukje in de Xant waar ik mij zeer aan stoor. De rest boeit me niet zo
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Aanmeldingen uitdeuken zonder spuiten:
Hendrik 69 - 1 deukje
Aanmeldingen spotrepair:
hoi ik zou me hier ook graag voor willen opgeven, ik heb diverse hagelschade in me dak van me saxo.
Dus graag uitdeuken zonder spuiten.
De beste tijd laat ik aan jullie over wat het beste uitkomt.
Cor
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Marco?
Zet mij ook maar op de lijst, eens zien of hij mij rechter voordeur kan redden.
Van af hoe laat is de uitdeukert aanwezig?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb ook een deukje die hij van mij mag proberen er uit te krijgen. Als er nog plek is, zet mij dan maar bij de lijst.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik schrijf bij deze graag in voor 2 plaatdelen.
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 08-05-2006
- XM 2.0i 8v comfort break
- XM V6 12V Ambiance.
- CX CX 25 prestige aut
IK schrijf me bij deze in voor 2 deukjes
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dit gaat allemaal over dat uitdeuken zonder spuiten, geloof ik.
Zo behandel ik het maar. En als zodanig te zien in het gecombineerde, functionele lijstje.
Ik ook voor 2 kleine deukjes midden op de motorkap
Toevoeging: En wellicht nog een plekje lakschade voor ‘spotrepair’, ter plekke te beoordelen.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
Zo te zien krijgt de uitdeukertzonderspuiten het druk. Maar misschien toch ook niet. Ik zie wat dingetjes voorbij komen, waarvan ik me afvraag of de schade wel geschikt is voor deze behandeling. Wellicht zou het een idee zijn, dat de aanmelders goede foto’s maken en tevoren een inschatting laten maken.
Zonder de organisatoren voor de voeten te willen lopen, weet ik toevallig nog iemand die met mij meegaat voor tekst en uitleg bij mijn SM in wederopstanding. Hij kan wellicht zijn licht laten schijnen over herstel en kosten van schades die hem worden getoond.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
In principe ben ik het met Robin eens. Zo’n hagelschade is niet even in twintig minuten verholpen…
Alle schades zijn uiteraard ter beoordeling aan de uitdeuker ter plaatse. Zo is het altijd gegaan en zo blijft het ook.. Dat heeft altijd perfect gewerkt! Ook hagelschades kunnen opgelost worden. Als het te veel is, komen er 2 man. Desnoods kunnen ze nog werken op een aparte locatie.
Een ding wil ik even duidelijk zeggen, zonder iets vervelends te bedoelen. We hebben deze man gevraagd en hij heeft een mooi bedrag gemaakt. Als er andere mensen komen om prijzen op te geven voor schades, is dat uiteraard prima. Probeer dan wel uit het werkgebied van de uitdeuker te blijven. Kan me zo voorstellen dat het anders voor hem ook niet leuk is..
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Xsara Coupe schreef:Alle schades zijn uiteraard ter beoordeling aan de uitdeuker ter plaatse. Zo is het altijd gegaan en zo blijft het ook..
Meer duidelijkheid hoeven we niet te hebben.
Xsara Coupe schreef:Als er andere mensen komen om prijzen op te geven voor schades, is dat uiteraard prima. Probeer dan wel uit het werkgebied van de uitdeuker te blijven. Kan me zo voorstellen dat het anders voor hem ook niet leuk is..
Ik wens geenszins een kraam te maken om een plaatwerker een podium te geven om op te treden. Wim komt mee op mijn verzoek voor de liefhebbers om tekst en uitleg te geven over mijn SM in wederopstranding en omdat hij auto’s en dan met name klassiekers leuk vindt. Mijn SM parkeer ik wel aan de andere kant van het terrein ten opzichte van de uitdeukertzonderspuiten. Wim komt niet om handel te genereren. Als het zo uitkomt, dat iemand ‘m aanschiet, dan lijkt me daar niks mis mee en kan een forummer er zijn voordeel mee doen. Eigenlijk hoop ik, dat zo min mogelijk mensen nu een beroep op Wim gaan doen. Hij zegt moeilijk nee en dat betekent minder tijd voor mijn SM.
Ik heb geen aandelen Wim en dat wil ik zo houden. Tegen betaling doet hij het plaatwerk aan mijn auto’s. Omdat ik al jaren geleden voor het eerst bij hem was en nu vanwege Citroënklassiekrijden wat regelmatiger bij hem kom, hebben we een beetje een band opgebouwd. Ik zie overigens niet in, dat een uitdeukertzonderspuiten last zou kunnen hebben van een plaatwerker die last en klopt. Het zijn echt andere disciplines met een totaal ander prijskaartje.
Voor de rest gaan we het meemaken, wat wel geschikt is voor uitdeuken zonder spuiten en wat niet. Iedereeen heeft recht op zijn eigen proces.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Hier even mijn laatste opmerking over dit onderwerp en dan wil ik graag weer terug naar het doel van dit topic: aanmeldingen voor deukjes ed.
Zoals ik net schreef is het wat mij betreft prima als hij prijzen op wil komen geven. Wat ik alleen duidelijk probeer te maken om achteraf scheve gezichten te voorkomen is dat op t gebied van spot-repair en uitdeuken zonder spuiten wij voor iemand hebben gekozen en dat het daarbij van 2 kanten zuiver moet blijven.
Veel schadeherstellers doen ook uitdeuken zonder spuiten en vandaar ook mijn reactie.
Nogmaals, als het iets heel anders is; hardstikke leuk!
En nu weer over naar de aanmeldignen!
Marco