Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik mocht die lijsten eraf halen op auto’s die gespoten moesten worden en waar die strips niet op terug hoefden te komen. Nutteloos om die strips dan kapot te maken en heb derhalve dus inderdaad een plamuurmes gebruikt. Precies onder zo’n bevestigingspunt en dan in een ‘floep’ eraf. Wel even opletten waar het plastic dingetje blijft!
Alles is ongeschonden eraf gekomen. Maar dus, vanuit het midden.
Je zou in plaats van een plamuurmes een geodriehoek kunnen gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de buitenthermometer geeft nu -5 aan op de buitenmuur, verderop zeker -7. dus ik blijf nu maar even binnen. maar ik heb al een plamuurmes klaar liggen !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat warmere temperaturen zullen vast beter zijn voor een goed resultaat. Misschien iets voorverwarmen met een föhn?
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
wederom een logische / goede suggestie.
dan is dat platic clipje lekker soepel, gaat ‘t nog beter !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- BX 1.9 TURD, de Euro
En nooit iets forceren. Als je DENKT dat het gaat knakken, dan gaat het dat ook doen.
Alles met beleid, zoals mijn wijze vader mij heeft geleerd.
Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Auw W dat roept veel te veel van die, achteraf heel wijze, opmerkingen in de herinnering. “Als je het rustig doet, gaat het goed” echoot het nu in mijn hoofd.
Maar verder ben/was ik niet ongeduldig geloof ik
Succes met de clippies gtit2 (en W ik hou dit in beraad mocht ik de Pallas ooit nog eens strippen voor een spuitbeurt)
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Ben benieuwd of het lukt met die stripjes, heb er zelf ook al een paar keer nieuwsgierig naar staan kijken.
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik vind ze niet mooi… Sorry.
Tja, ze zitten op m’n pallas, dus ik denk dat ik ze gewoon maar weer terug doe.
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zou ik doen, anders zit je met van die gekke paddestoeltjes.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ter voorbereiding voor het aankomende vinyl alvast wat strippen:
prestige strip uit rubber vd vooruit (voorruit moet er uit)
c-stijl afdekkappen er af
daklijsten er af (makkelijk, zijn nog nieuw/soepel)
kleine stripjes in het draadje hierboven genoemd nog niet gelukt .... wat koude vingers.
maar alvast maar de lijstjes rond de achterruit er af. zie echter attachment…...
tja, ook hier nest het roestduiveltje graag bij onze dames. dit moet verholpen en strak zijn voordat er vinyl op het dak komt.
als ik er van uit ga dat wat je ziet ongeveer de helft van de ellende is - dit er uit zagen, nieuw plaatje er in, en de bevestiging opnieuw hierop vastzetten ?
dan ook hemeltje er uit om er bij te kunnen vanaf de andere kant toch ?
.........iemand suggesties ??
Nou ben ik geen plaatwerker of spuiter, maar wat betreft roest bij een CX is bij mij de overtuiging ontstaan, dat er niets anders op zit, dan steeds de plek uit te slijpen en op maat een nieuw stukje er in te lassen. Een anti-roest behandeling lijkt niet te helpen. Binnen een maand had ik weer bobbels op de lak.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
precies.
deels zit de roest onder een van de 2 voeten van die steun, de roest tilt dat voetje op.
dus ga ik die steun er af halen, anders kom ik er niet goed bij. dan kijken hoe ver het zit….....
ik wil geen roesterij op de rand van een nieuw vinyl dak !
Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Roestplekken moet je altijd vergelijken met het beruchte topje van de ijsberg. CX-rijders met een schuifdak weten wat ik bedoel!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
precies, schuifdak heb ik gemeden bij mij zoektocht.
maar genoeg andere hoekjes gevoelig voor roest, zoals deze bij mij nu ....... (zie ook de fotos van “the beast” bij GSM, daar alleen wat erger.)
dit weekend die steun er af, en proberen in te schatten hoever ‘t door is geroest.