2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
olieverlies aan achterkant motor
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 januari 2010 10:36 PM
  [ # 16 ]

Nee, die laat ik lekker zitten, ik stel ze wel, dat gaat met stelplaatjes.
Om de kop te laten vlakken, moet wel alles eraf, nokkenas, spruitstukken, verstuivers en gloeibougies. De verstuivers uiteraard met de kop nog op het onderblok, anders krijg je deze er niet zo makkelijk eruit gedraaid. Er gaat een hoop tijd zitten in allerlei klein spul dat gedemonteerd moet worden.

Profiel  
 
claus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 19-01-2010

Gepost: 26 januari 2010 10:45 PM
  [ # 17 ]

Dus ik denk in mijn geval dat ik de kop niet moet laten vlakken.Eigenlijk moet het kleppenhuis worden gedemonteerd dan het blok met de kleppen erin en dat is het dan,uiteraarde alles proper maken en de nokkenas en krukas vast gezet te hebben zoals bij het vervangen van de D-riem.Wanneer je de oude pakking hebt verwijderd en je pllats dan de nieuwe moet je dan nog een soort blauwe dichtingskit op de pakking leggen of enkel en alleen de pakking.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 januari 2010 10:54 PM
  [ # 18 ]

Zo simpel en snel is het ook weer niet, filterhuis, vacuumpomp moeten er ook af, en zo zijn er nog een paar dingen. De koppakking gaat er zo op, geen kit ofzo tussen, de complete procedure met tips staat in een handleiding zoals de Haynes.

Bij een diesel luid het advies, altijd laten controleren op vlakheid en of de wervelkamers nog goed vast zitten.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook