Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat 100% zuivere geluid was hiervoor ook al.
De slangen zijn ook transparant, ik geloof niet dat ze verstopt zitten
Mark Gielen schreef:De basisversie serie 1 had geen luchthoorns. Als je de luxere dus de Supers en de Pallassen hebt die hebben luchthoorns en een claxon en het is idd zo als je de toeter knop half indrukt hoor je alleen de claxon en als je hem helemaal indrukt de luchthoorn.
De serie 1 RD turbo van mijn ouders had inderdaad zo’n dubbele claxon, met half ingedrukt zo’n eend-tuutertje, dat dan een beetje zielig klinkt ten opzichte van de luchthoorn. In mijn serie 1 Pallas zit het zelfde recept.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er zit blijkbaar toch nog wat vocht in de auto. Doordat de zon er vanmiddag op stond was dat tegen de voorruit geslagen.
Aangezien het behoorlijk koud is was het ook al begonnen met te bevriezen.
Dus de CX maar weer eens warm laten lopen. Wat rookt dat lekker bij gasgeven
Ik moet in elk geval binnenkort 1 mistlamp nalopen, want 1 doet het niet meer.
Wat minder is dat de ABS lamp ging branden zodra ik ging rijden
Het viel me de laatste ritten al op dat het lampje af en toe ging branden, steeds vaker eigenlijk..
Na wat kleine rondjes ging het lampje nu ook niet uit, ook niet na herstarten van de motor.
Mijn vermoeden is bij 1 van de sensoren voor, want eerder ging het vaak in bochten aan of uit. Of tijdens remmen.
Mogelijk een vuile sensor?
Hoe maak je dit makkelijk schoon? Of moet toch even het wiel eraf?
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Je zou ook eerst de contacten even kunnen nalopen met wat contactspray, dat loste bij toen ik er last van had het probleem op. Die stekkertjes zitten volgens mij onder de achterbank en onder het reservewiel (of daar in de buurt).
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de stekker naar achteren zitten idd onder de achterbank - en zitten daar droog gaan we van uit. dus storing daar minder waarschijnlijk.
die voor voor moeten ergens naar de ABS setup onder het reservewiel gaan. daar even zoeken.
als het niet het stekkertje is, heb je kans op draadbreuk tgv sturende uitslag van de voorwielen. kan je ip. doormeten, en dan dus ook vervolgens de draadbreuk opheffen.
ik weet niet of een vervuilde sensor die storing kan geven… ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En er zit een stekker van de ABS in het stekkerblokje vlak bij de accu - die zat bij mij niet goed vast na het verwisselen van de accu. Daar kun je direct bij. Bij mij bleek dat de boosdoener - uiteraard nadat ik onder de achterbank en onder de plaats onder het reservewiel had gekeken. Als het zo nu en dan voorkomt is waarschijnlijk een sensor.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
De sensoren zelf even schoonmaken kan natuurlijk ook geen kwaad. Wiel eraf, sensor zit maar met 1 boutje vast. Bij mijn wijlen dame waren ze erg vuil en was het probleem van de storing enige tijd opgelost totdat ook ik een draadbreuk kreeg..succes gewenst want ik ben toch wel erg abs fan, zeker sinds de afgelopen Big Freeze.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb al eens eerder ABS problemen gehad zie: http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/192439/
Ik ben inmiddels wel op de hoogte waar alles zit. Het nadeel van dit ABS systeem is dat je het niet kan uitlezen zoals dat kan met de nieuwere systemen. Dan weet je direct waar je moet zoeken.
Op dit moment vermoed ik of een vuile sensor, of een draadbreuk. Mede doordat het af en toe al voor kwam maar dan ging het lampje weer uit.
Dan gaat het grootste vermoeden natuurlijk naar de voorwielen.
Ik ga ook nog wel even onder de achterbank kijken, omdat ik pas veel vocht in de auto had en de isolatiemat onder de achterbank ook aardig wat vocht vast hield, daar liggen de stekkers voor de achtersensoren gewoon los op. Het boeltje onder de achterbank controleren kost toch niet zoveel tijd.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het mistlicht doet het weer. Soms duren simpele dingen bij een CX langer dan je denkt…
Na het lampje wisselen, niks.
Na wat stekker schoon maken, niks.
Wat rommelen aan de stekkers, ja hij doet het af en toe.
12v gemeten bij de stekkers, prima.
Nog meer schoon maken, nee weer niet.
Het lamphuis zelf wat opschuren met een dremel, nog steeds niks.
Dan kom je er uiteindelijk achter dat het snoertje wat aan het H3 lampje zelf zit lam is aan de kant van het lampje zelf…
Vanmorgen een ander lampje gevonden, wat er veel beter uit ziet.
Toen kon de unit terug geplaatst worden, maar de rechter schroef gingen er niet meer in. Daar had ik de vorige keer ook al last van, en zat nu ook aardig vast toen ik hem los haalde.
Na wat klooien besloten dat dit niet ging werken, gelukkig nog zo’n reserve clipje gevonden, toen zat de schroef er in 1 keer in.
Na het testen deed het lampje het nog ook!
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Arjan mijn complimenten over je puike CX ik vind het echt een prachtwagen en ik heb vol genot naar je foto’s zitten kijken.
Het blijft voor mij nog steeds een droom om later ook zoon auto te kunnen rijden. Ik heb er nog nooit in gereden maar het lijkt me echt machtig sturen. Gaat deze ook mee naar citromobile of de voorjaarsmeeting?
Gr Rick
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks!
Ja, een CX is een hele apparte auto om in te rijden.
Ik denk dat er geen enkele auto een gelijke belevenis geeft als een CX, een DS, SM en XM hebben toch net weer andere dingetjes dan een CX. Al heb ik met de eerste 2 dan weer geen rijervaring.
Op Citromobile verwacht ik wel te zijn, ik denk op 1 van de dagen wel met de CX.
De meeting kijk ik even hoe dat dan uitkomt of ik er naar toe ga.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Dan heb je dit nog niet gezien, helemaal over zijn eigen turbo.
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Toch moet ik zeggen van alle klassiekers trek de CX mij toch het meeste aan. Ik vind deze auto’s echt geweldig ik hoop hier toch nog een keer in de kunnen rijden. En later er zelf 1 te kunnen bezitten.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ze kosten wel veel tijd!
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Hobby/ liefhebberij mag tijd kosten toch dat is alleen maar leuk. Tenminste dat vind ik wel maar dan moet ik er wel plek voor hebben om hem te stallen en te kunnen sleutelen. Want zoon auto wil ik absoluut niet langs de weg zetten. En bij ons thuis op de oprit zal ons moeder ook niet blij mee zijn.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003