gloeibogies vervangen xsara break 1.9d
kanjer11
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-01-2010

Gepost: 23 januari 2010 03:13 PM

hallo ik ben nieuw hier.
hoe vervang ik de gloeibogies bij mijn xsara.
graag stappen plan voor het verwijderen van de onderdelen.
Zoals beschermkap motor, en dan plastic kap bij uitlaat motorblok??
volgens mij zitten daar de gloeibogies ook onder, klopt dat ????

wie wil mij helpen hiermee…....


Bvd.

Profiel  
 
kanjer11
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-01-2010

Gepost: 25 januari 2010 11:28 PM
  [ # 1 ]

weet al iemand iets ?? het is echt nodig want de auto
wil haast niet meer starten.!!!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 januari 2010 12:31 AM
  [ # 2 ]
kanjer11 schreef:

Zoals beschermkap motor, en dan plastic kap bij uitlaat motorblok??
volgens mij zitten daar de gloeibogies ook onder, klopt dat ????

Welkom Smile

Gezien je vragen vragen de meesten hier zich waarschijnlijk af, of je dit klusje wel zelf kunt?
Ik wil je niet afzeiken, want iedereen is hier welkom en gelijk, maar even een stappenplan voor je uittikken tot in de details is nogal wat werk, als het gewoon in een handboek als de Haynes staat. De Haynes voor de Xsara kun je o.a. kopen bij bol.com voor c.a. 3 tientjes, en je zult er veel meer aan hebben dan alleen voor het vervangen van de gloeibougies.

Een dieselmotor is geen benzine-motor, waar je effe de bougies vervangt, weet waar je aan begint.
Of vraag iemand op het forum, die bij je in de buurt woont, om even te helpen.

Profiel  
 
kanjer11
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-01-2010

Gepost: 26 januari 2010 12:34 AM
  [ # 3 ]

ik weet waar ik mee bezig ben.
heb al vaker die dingen vervangen.
Maar dan kon je er makkelijk bij.

maar moet ik dus die plastic kap bovenop motorblok verwijderen om erbij te kunnen.
das alleen mijn vraag

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 januari 2010 12:47 AM
  [ # 4 ]

Mijn excuus, je startpost komt een beetje over alsof je een beginner ben die denkt zoiets even te fixen, we hebben met enige regelmaat mensen hier op het forum, waar je nog net niet hoeft uit te leggen, dat de motorkap eerst open moet Wink

Plastic kap over de motor zeg je? dan heb je een DW8 motor.
Als je die verwijderd, zie je de gloeibougies zitten en wijst de rest zich eigenlijk vanzelf.
Alleen de meest linkse (als je voor de auto staat) kan voor wat priegelwerk zorgen, omdat de pomp daar zit.

Stuur me anders een PB of email, dan mail ik morgen de betreffende pagina’s uit de Haynes.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 26 januari 2010 12:47 AM
  [ # 5 ]

Die kap heb ik even niet voor ogen, maar bij deze blokken kun je er best makkelijk bij. Met logisch nadenken moet het gaan lukken denk ik.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 januari 2010 03:18 AM
  [ # 6 ]

Dat is gewoon zo een sierkap (isolatie) over de motor, zit met plastic schroeven aan de zijkant vast.
Een XUD9 met Lucas pomp is lastiger, inlaatcollector en hogedruk inspuitleidingen moeten er dan af.

Ik mail kanjer11 morgen de betreffende pagina’s uit de Haynes, daarmee moet hij wel uitkomen.
Als tegenprestatie verwachten we hier wel een leuk verslagje of foto’s Smile

Profiel  
 
kanjer11
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-01-2010

Gepost: 26 januari 2010 11:13 PM
  [ # 7 ]

Probleem al opgelost.
Heb ze vanmiddag al vervangen, was maar half uurtje werk.
Met een beetje nadenken en kijken had ik de kap er al afliggen, om er bij te kunnen.

Dat is gewoon zo een sierkap (isolatie) over de motor, zit met plasticschroeven aan de zijkant vast.Een XUD9 met Lucas pomp is lastiger, inlaatcollector en hogedrukinspuitleidingen moeten er dan af.

dit was een fluitje van een cent je kunt de kap ernamelijk afdraaien als je de imbus bouten los hebt gedraait en de slangenklem hebt loasgemaakt zowel voor de dikke als voor de dunne slang.
En de bedrading voor het gloeien moet ook los (deze zit rechts onder de kap)als je voor de auto staat.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 27 januari 2010 12:19 AM
  [ # 8 ]

Kijk, goed bezig. Best te doen.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook