6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 

BX met start probleem en olieverbruik
rob384
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

Gepost: 22 januari 2010 03:27 PM
  [ # 76 ]

Ik hoop dat ik het goed doe met deze link

http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/203472/ daar staat de BX te koop.

groetjes Rob

Profiel  

rob384
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 januari 2010 09:24 PM
  [ # 77 ]

Even een update van de BX vandaag aangeboden voor Apk.
Het linkerstuurhuisrubber zit een scheurtje in linkerkant, verder alles oke.
Kosten laten maken garage ongeveer 82 euro.
Als dat heel is kan de BX er weer een jaar tegen.

Vannacht -12 graden BX starten in één keer moest ook nog 20cm sneeuw verwijderen wat op de BX lag.
Vond ik erg netjes na de storingen die ik heb gehad.

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 27 januari 2010 12:33 AM
  [ # 78 ]

Klinkt goed! Doen zou ik zeggen, met nieuwe APK is een BX nog geld waard.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169

Gepost: 27 januari 2010 08:44 PM
  [ # 79 ]

De Biks komt nu in mijn renstal erbij. Als tijdelijke vervanging van mijn oude XM, tot ik van de zomer of eerder de Xantia Break kan kopen die ik graag wil. Als de biks zich netjes blijft gedragen en zich bewijst, dan hou ik haar er naast.

Eind Februari ga ik weer naar Frankrijk, en dus wel met deze biks. Voor die tijd zal ik er veel stukken mee rijden om het vertrouwen in deze auto te kweken…

We gaan het allemaal wel zien!

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  

dvanwilligen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 27 januari 2010 11:05 PM
  [ # 80 ]

Begin vorig jaar ook wat problemen gehad van deze orde. BX cannes 1.4 U9

Stekker op de temperatuurzender voor de koudstart vuil en daardoor slecht contact. Slecht starten, beroerd lopen en soms ook op hoog stationair blijven lopen. Zaak schoon gemaakt en storing weg. Goed starten en goed lopen bij allen omstandigheden.
Oorzaak vervuiling, lekkende olie keer ring op verdelerhuis. Daar zit deze mulitistekker net onder waardoor deze vies is geworden. Keer ring gelijk ook vervangen.
De sensor kan ook stuk zijn, kost rond de €30,-

De 2 mulitstekkers onder het luchtfilter kunnen ook erg vuil zijn. Ook de moeite waard om die even los te halen en met contact spray schoon te maken. Dit is je verbinding met de ECU onder de stoel in de auto. Kan ook gekke storing geven. Je luchtfilter behuizing moet er even uitgehaald worden om de klus te klaren. Elke goed contact telt, is dat ok dan pas dingen gaan vervangen als de klacht blijft.

Gasklephuis compleet een keer vervangen, €25,- op de sloop, zijn ook de kosten niet. Is het zelfde als van de ZX, zijn er genoeg.

Succes. Dick.

PS las net dat je probleem al is opgelost, jammer dat het vertrouwen in de bx weg is. Het zijn plezierige auto’s maar moeten het wel doen, zeker als je er niet alleen in rijd.
Succes.

2cv6
BX cannes 1.4

had Visa 11 RE

Profiel  

plofkop
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 14 februari 2010 01:33 PM
  [ # 81 ]

Inmiddels heb ik zo’n 800 km met de BX gereden, en geen problemen gehad. Af en toe gaat het lampje van de labda-sensor/motormanegement aant, maar de auto blijft zich ook onder die omstandigheden goed houden. Ik dnek dat er ngo wel wat vieze stekkertjes in zitten en dat de sensor misschien niet meer helemaal doet wat deze zou moeten doen. Maar de biks is starten en direct mooi lopen.

Komende zaterdag vertrek ik er mee naar Frankrijk. Ik heb het gevoel dat ik er met deze auto veel plezier ga hebben.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 14 februari 2010 03:26 PM
  [ # 82 ]

En zi moet dat ook.
De beestjes hebben af en toe wat liefde nodig maar dan zijn ze ook meestal wel braaf.
Afgelopen jaar heb ik zo’n 30.000 kilometer met mijn BX gereden die nu inmiddels op 370.000 kilometer staat en het enige dat ik heb hoeven doen was het tankbeugeltje van het reservetankje, de distributieriem en nokkenaskeerringen en een lampje van de kentekenverlichting. Dit jaar staat er wel weer wat op stapel om vervangen te worden, onder andere de lpg verdamper omdat ie wat hikkerig aan het worden is (ding zit er ook al 220.000 kilometer op) en wat klein grut.
Veel plezier in France en maak wat mooie plaatjes van je Bixxie daar!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

rob384
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 februari 2010 08:04 PM
  [ # 83 ]
plofkop schreef:

Inmiddels heb ik zo’n 800 km met de BX gereden, en geen problemen gehad. Af en toe gaat het lampje van de labda-sensor/motormanegement aant, maar de auto blijft zich ook onder die omstandigheden goed houden. Ik dnek dat er ngo wel wat vieze stekkertjes in zitten en dat de sensor misschien niet meer helemaal doet wat deze zou moeten doen. Maar de biks is starten en direct mooi lopen.

Komende zaterdag vertrek ik er mee naar Frankrijk. Ik heb het gevoel dat ik er met deze auto veel plezier ga hebben.

Leuk om te lezen, het gaat goed met de BX daar ben ik echt blij om,en ook dat de BX bij een echte citroen liefhebber terecht is gekomen.
Veel rij plezier naar Frankrijk bye2
Rob

Profiel  

plofkop
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 februari 2010 06:44 PM
  [ # 84 ]

Vandaag heb ik de BX laten uitlijnen, dat was ook echt nodig. Bij de BandoRama in Badhoevendorp zijn ze bekend met de nukken en kwinken van Citroen, dus die hadden ook helemaal geen problemen om mijn BX weer recht op zijn sloffen te krijgen.

Bij het controleren van de band links voor kwamen ze echter een hele grote scheur tegen in het karkas van de band. Zo iets kan leiden tot een klapband met alle gevolgen vandien. Daarom zat er dus ook een vreemde hobbel in het stuur. Zo te zien zat die scheur daar al een tijdje, en daarmee is de auto wel door de APK en een steekproef heengekomen… ook een soort van mazzel…

Inmiddels zit er ook een nieuwe slof onder die overeen komt met de andere slof rechts die nog prima was. De biks stuurt nu geweldig, zoeft over de weg en zwabbert helemaal niet meer. Ik zie de toekomst wel goed tegemoed. Voor de zomer de distributie nog eens vervangen en dan kan deze dame er nog wel een tijd tegen aan.

Profiel  

plofkop
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 22 februari 2010 06:01 PM
  [ # 85 ]

Hallo iedereen,

Inmiddels zit ik in Frankrijk met de BX, ik heb er een prima rit van ongeveer 1000 km opzitten met een gemiddeld verbruik van 1 op 17. Dat gaat dus best lekker!

Profiel  

Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 594

- Evasion 2.0i
Gepost: 23 februari 2010 05:03 AM
  [ # 86 ]

toch plezier van je bxxie…

en nog leuke reacties van de franssen?

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 23 februari 2010 01:05 PM
  [ # 87 ]
plofkop schreef:

...een gemiddeld verbruik van 1 op 17.

Netjes, heel netjes!! Dat red ik niet met mijn carburateur-TU-tje.  Shocked

Profiel  

plofkop
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 28 februari 2010 11:13 PM
  [ # 88 ]

Ik ben weer terug, na een kleine 2000 km gereden te hebben ben ik nog steeds dik tevreden met het biksje.

Ook met het rare stormachtige weer in Frankrijk heeft ze het goed gedaan! Ik heb een aantal leuke complimentjes mogen vangen over de biks en er zullen nog wel wat foto’s volgen.

Het enige dat tegen zat was dat er een plastic zat op de autoroute onder de wagen kwam en tegen de uitlaat bleef plakken wat voor veel rook en stank zorgde, maar na een kleine stop was dat verholpen.

Profiel  

rob384
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 maart 2010 10:10 PM
  [ # 89 ]

Leuk leuk zo blijf ik toch op de hoogte van de BX ben zo blij dat ze het zo goed blijft doen bij je, ze heeft het echt getroffen bij jou, en daar ben ik erg blij mee.
Lekker op vakantie naar der geboorte plaats haha leuk hoor.

Profiel  

plofkop
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 21 oktober 2010 10:27 PM
  [ # 90 ]

Na een tijd stilte toch weer even een post hier!

De BX maakt het inmiddels weer prima, ook al heb ik er een hoop werk aangehad.

Alle retourleidingen waren helemaal gaar en brokkelde als boerenkool zo uiteen. Dus na lang zoeken vond ik een nieuwe octopus, maar die bleek bij montage toch ook al niet zo best. Ik ben dus naa chypase gegaan en heb een bos slangen meegenomen en alles op maat gemaakt, verbonden met t-stukken en gemonteerd. Inmiddels zweeft ze weer lekvrij.

Het 1.4 TU blok begon ook weer te bokken dus ik heb het gashuis gedemonteerd en gereinigd, de gasklepositiesensor uitelkaar gehaald en gereinigd en alle stekkers maar eens echt schoon gemaakt. Inmiddels start ze in 1 keer en loopt ze zonder bokken. Het olie-verbruik valt mee.

Binnenkort moet de D-riem vervangen worden, ik ben aan het twijfelen of ik op dat moment niet gewoon een 1.6 16V TU erin ga hangen…

Ik ben hoe dan ook best blij met de biks!

Profiel  

6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook