distributiesnaar
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 27 januari 2010 11:14 AM

De interval om de distributiesnaar te vervangen is toch 120.000 km? Wie weet het goede antwoord.
Het gaat om een 2.5 turbo diesel 1996, 485000 km. gereden

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 27 januari 2010 11:53 AM
  [ # 1 ]

Dat klopt Smile Of +-7 jaar met de moderne riemen. Wat het eerst komt.

Dus als ie elke keer netjes vervangen is mag je er weer tegenaan een dezer dagen. Slacht je spaarvarken maar alvast Very Happy

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 27 januari 2010 12:17 PM
  [ # 2 ]

Is dat zo duur? Het gaat toch om de snaar en de spanrollen?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 27 januari 2010 12:33 PM
  [ # 3 ]

Gewone d-riem set (riem + 2 rollen) kost je +- 150 euro, met de spullen van je balansas erbij 350 euro.
Multiriem meteen ff meedoen : 25 euro.
Waterpomp hoeft niet want die zit op de multiriem (gelukkig), die kost anders ook 150 euro.

En als je het gaat uitbesteden, tel er nog maar een hondertje of 2~3 bij op Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 27 januari 2010 01:10 PM
  [ # 4 ]

En vergeet je spanners niet meteen te vervangen… ik spreek met een recente ervaring dat als dat niet gedaan is, het erg fout kan aflopen stupid

Jeroen

salut

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 27 januari 2010 01:25 PM
  [ # 5 ]

Spanners van de multiriem bedoel je ? Even controleren is voldoende en natuurlijk regulier even een oogje op werpen als je toch onder de kap bezig bent.
je kan een kapotte dempveer prima op tijd ontdekken en vervangen Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 27 januari 2010 02:16 PM
  [ # 6 ]

En je kunt er lekker makkelijk bij….....pffffffffffffffffff..

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 27 januari 2010 04:09 PM
  [ # 7 ]

Ja, ook de spanner van de multiriem. Dat was bij mij de oorzaak van alle ellende. De spanning van de nieuwe riem blijkt vaak te hoog te zijn voor de gebruikte spanrol. Expert is er bij geweest en heeft dit bevestigd. Hierdoor is mijn schade betaald door de garagist.

salut

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 27 januari 2010 04:39 PM
  [ # 8 ]

Zolang de rol nog stroef loopt is het goed. Dwz: als je er een draai aan geeft moet ie vrijwel meteen stoppen. Als ie door loopt of echt kan tollen issie gaar. Geldt ook voor de waterpomp trouwens

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook