De interval om de distributiesnaar te vervangen is toch 120.000 km? Wie weet het goede antwoord.
Het gaat om een 2.5 turbo diesel 1996, 485000 km. gereden
Dat klopt Of +-7 jaar met de moderne riemen. Wat het eerst komt.
Dus als ie elke keer netjes vervangen is mag je er weer tegenaan een dezer dagen. Slacht je spaarvarken maar alvast
Ouwe mopperkont
Is dat zo duur? Het gaat toch om de snaar en de spanrollen?
Gewone d-riem set (riem + 2 rollen) kost je +- 150 euro, met de spullen van je balansas erbij 350 euro.
Multiriem meteen ff meedoen : 25 euro.
Waterpomp hoeft niet want die zit op de multiriem (gelukkig), die kost anders ook 150 euro.
En als je het gaat uitbesteden, tel er nog maar een hondertje of 2~3 bij op
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
En vergeet je spanners niet meteen te vervangen… ik spreek met een recente ervaring dat als dat niet gedaan is, het erg fout kan aflopen
Jeroen
Spanners van de multiriem bedoel je ? Even controleren is voldoende en natuurlijk regulier even een oogje op werpen als je toch onder de kap bezig bent.
je kan een kapotte dempveer prima op tijd ontdekken en vervangen
Ouwe mopperkont
En je kunt er lekker makkelijk bij….....pffffffffffffffffff..
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Ja, ook de spanner van de multiriem. Dat was bij mij de oorzaak van alle ellende. De spanning van de nieuwe riem blijkt vaak te hoog te zijn voor de gebruikte spanrol. Expert is er bij geweest en heeft dit bevestigd. Hierdoor is mijn schade betaald door de garagist.
Zolang de rol nog stroef loopt is het goed. Dwz: als je er een draai aan geeft moet ie vrijwel meteen stoppen. Als ie door loopt of echt kan tollen issie gaar. Geldt ook voor de waterpomp trouwens
Ouwe mopperkont