Poll | ||
Welke auto wordt het na de Xantia ? | ||
Huidig model C5, hydropneumatique | 7 | |
Huidig model C5, conventioneel geveerd | 1 | |
Eerste of 2e generatie C5 | 7 | |
Geen HP Citroen meer (kleinere citroen) | 1 | |
Ander merk | 4 | |
Totaal Aantal Stemmen: 20 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Hallo mensen,
Je kent het wel, ouderdom ken z’n kuren en vroeg of laat ben je toe aan een nieuwe auto.
Nu zijn we allemaal verwend door het comfort van Citroen’s HP vering en zal het dus een nieuwe HP Citroen moeten worden, of niet ?
Persoonlijk vind ik het eerste model C5 niet mooi. Het tweede was al een verbetering maar het huidige model zou ik wel willen, maar de portemonee werkt niet mee (ik wil persoonlijk geen lening afsluiten voor een auto).
Als geld geen rol speelde laat ik dan de eerste 2 generaties C5 links liggen en is m’n volgende auto een nieuw type C5. Daarom deze poll, met wat voor dilemma komt u als mede-Xantia rijder straks te zitten ?
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Grappig dat je deze poll opzet.
Nu mijn huidige Xantia wat kuren krijgt en ik geen sleutelaar ben, houd deze vraag me de laatste tijd ook bezig; ik had twee opties dacht ik:
-een Xsara (mooi, ruim genoeg, maar geen HP) of
-een eerste model C5 (te groot, beetje lomp, maar wel HP).
De nieuwe C5 (met HP) is nog te duur, maar die vind ik wel weer mooi.
Gister heb ik voor optie 3 gekozen: een nieuwe Xantia! (uit 2000, met slechts 92.000 op de teller en veel luxe die mijn oude niet had).
De komende >5 jaar hoef ik er meer over deze vraag na te denken, daarna zie ik wel weer verder…
Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ook een dilemma wat mij bezig houd.
Ook ik ga zeker niet lenen voor een auto, vind de c5-en gewoon te lelijk en de nieuwe c5 nog te nieuw en te duur en te groot en hoewel niet lelijk, het zou ook een skoda o.i.d. kunnen zijn..
Ik ben na 23 jaar citroen rijder nu in de bedenkelijke situatie om naar andere merken te kijken als het zover is….
maar daar word ik ook nog niet vrolijk van ergo:
houden we de xantias maar gewoon zo lang mogelijk op de weg.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Tja,heb er ook over nagedacht…
Wij rijden nu 5 jaar in vrijwel probleemloos in de Xant,het wordt zo langzamerhand wel eens tijd om over een volgende auto na te gaan denken.
Het nieuwe model C5 is fantastisch mooi,maar van de voor ons betaalbare eerdere modellen kan ik niet opgewonden raken.
Het zou dus zomaar kunnen dat we overstappen in een Subaru Legacy of Forester,en dat na bijna 20 jaar Citroen.
Met z’n vieren in je Eendje.
er zijn anders genoeg ex xantiarijders op c5club die wel heel tevreden van hun c5 zijn..
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
OK, over smaak valt niet te twisten.
Over stappen op een andere Xantia om betaalbaar toch HP te kunnen (blijven) rijden is natuurlijk geweldig. Echter zullen ook Xantia’s met weinig kilometers zeldzamer worden over de komende jaren waardoor de poll-keuze inderdaad de keuze voor nog een Xantia zal uitsluiten.
Persoonlijk denk ik ook dat ik onze Xantia het best kan ‘op’ rijden omdat er qua inruil weinig waarde meer in zin.
Als die tijd aabreekt en het nieuw model C5 is dan nog te duur, wellicht dat iki dan ook eerst een ander merk / type ga rijden totdat cd hu7idige C5 betaalbaar geraakt.
Groetjesd, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ach, ik ben na 2 xantia’s maar bmw gaan rijden…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Ik ben van plan om met mijn huidige Xantia, waar ik zeer tevreden over ben, nog een kleine 6 jaar te doen. Dan ga ik met pensioen en vertrek naar oorden waar Citroen eigenlijk geen optie is. Zal dan wel een of andere pick-up worden.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Kornstra schreef:Wij rijden nu 5 jaar in vrijwel probleemloos in de Xant,het wordt zo langzamerhand wel eens tijd om over een volgende auto na te gaan denken.
En zo verzint iedereen zijn eigen reden om weer eens iets anders aan te schaffen.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Over 5 à 6 jaar is de huidige generatie C5 voor mij betaalbaar.
Ik hoop deze periode te kunnen overbruggen met mijn huidige Xantia.
Zoniet dan als tussenpaus toch een C5 Break eerste generatie.
Een ander merk of een Citroën zonder HP is voor mij geen optie.
Jeroen
Ongeveer 3 jaar geleden is onze Xantia Millisime weg gegaan en hebben
we een C5 Exclusive uit 2003 gekocht.
Zat toch echt groot verschil tussen deze auto’s.
Maar goed, de C5 is ondertussen ook alweer pleite…
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik rijd gewoon lekker door met mijn huidige Xantia (uit 1993). Op dit moment zijn de totale kosten van de auto laag genoeg om erin te blijven rijden. Mogelijk dat ik pas actie onderneem als de variabele kosten echt toe zouden nemen als gevolg van de invoering van de kilometerbeprijzing. Maar tot die tijd? Mooi doorrijden, op naar de 5 ton.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hoi
Ik zou er momenteel voor opteren om een xantia uit duitsland te kopen die net iets meer dan een ton gelopen heeft, daarmee kun je makkelijk 6 jaar mee voorruit.
gr jeroen
Goede raad is voorraad
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Na 2 Xantia’s heb ik eerst een jaar XM gereden. Super natuurlijk, maar toch ook een auto waar wel regelmatig aan gesleuteld moest worden. Aangezien de combinatie werk en sleutelen qua tijd niet lukte heb ik gekozen voor een C5 break HDI uit 2003.
Tot nu toe erg tevreden en nog niet teleurgesteld.
Oke, het ontwerp is niet oogstrelend, maar altijd nog mooier dan een duitser of een auto uit het verre oosten. Het belangrijkste voor mij was de HP-vering.
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Redbird schreef:Hoi
Ik zou er momenteel voor opteren om een xantia uit duitsland te kopen die net iets meer dan een ton gelopen heeft, daarmee kun je makkelijk 6 jaar mee voorruit.
gr jeroen
Ik kocht mijn Xantia met iets meer dan 3 ton op de teller. Velen verklaarden mij voor gek en staan verbaasd dat ik nog steeds zonder veel extra kosten rondrijd in deze Xantia. Nu zie ik vervanging van uitlaat, dynamo, veerschotels ed als gewoon onderhoud. Daar wordt door sommigen weleens anders naar gekeken: “er komen kosten aan dus ik doe de auto maar weg”.
Zo zie je maar weer dat een hoge kilometerstand geen probleem hoeft te zijn, mits de auto normaal onderhouden is. In principe verwacht ik nog jaren vooruit te kunnen.
Het zegt ook wat over de kwaliteit van een Xantia.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
na een paar jaar en aantal xantia’s van V6 tot aan HDi heb ik gezocht naar een “verse” BX en ben ik weer terug gestapt. Behalve de C6 wordt er jammergenoeg geen echte citroen meer gemaakt, alhoewel ik een C5 type 2 en 3 wel fijne auto’s vind.
Wie weet breng ik jullie op een idee….....