De gegeven routebeschrijving naar de Conservatoire is vanaf Parijs, want zowel Porte de la Chapelle als Porte de Bagnolet liggen op de Périphérique.
Dat kan verwarring opleveren, want wij komen uit het noorden, althans de meesten van ons en dan moet je niet vóór CDG maar ná CDG de afslag Soissons (A104) nemen.
Ik ben zo vrij geweest om zo goed mogelijk, samen met mijn vriendje Goegel Aarde, de routebeschrijving om te werken naar aankomst vanuit het Noorden.
Conservatoire Citroën
Routebeschrijving vanuit het Noorden
Snelweg A1
o Na Roissy Charles de Gaulle (CDG) neem de afslag Soissons (A104 in oostelijke richting).
o Rechts aanhouden en neem de 1e afslag “PARC DES EXPOISITIONS / LIVRAISONS”
o Rechts aanhouden richting Aulnay = Bld ANDRÉ CITROËN
o Bij de 2e rotonde, neem de ingang “Usine PSA d’Aulnay / Entrée visiteurs”
o Sla onmiddelijk rechts af naar de parkeerzone (zonder de receptie te passeren)
o Ga recht door tot aan het grijze gebouw met het afgeronde dak: Le CONSERVATOIRE
Adres:
PSA Peugeot Citroën
Bâtiment Conservatoire
Bld André Citroën
93 600 Aulnay sous Bois
tel.: +33 1 5650 8028
tot 8 feb,
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Als je gewoon je GPS volgt, kom je er dan niet?
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ja hoor! Ik ben er in 2006 prima met TT5 gekomen.
Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is hier toch?
Deze hal
Wordt je eigenlijk rond geleid of kan je gewoon zelf rond lopen?
Ik versta geen woord Frans, dus aan een rondleiding in het Frans heb ik niet zoveel
Totaal aantal Berichten: 6319
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Arjan,
dat is inderdaad de hal in kwestie. Er wordt meestal wel een rondleiding gegeven, maar er is absoluut genoeg gelegenheid om zelf rond te kijken.
Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Iemand erbij die goed Frans verstaat is handig, die kan dan eventueel de toelichting die gegeven wordt vertalen. Destijds hadden wij zo’n tolk bij ons. (XBXG)
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6319
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ze spreken volgens (¿goede?) franse traditie geen of weinig engels. Is er iemand onder de ingeschrevenen die wil tolken?
Zeker niet vloeiend, maar als we de betreffende fransoos kunnen overtuigen om niet te snel te praten, zal het waarachtig wel gaan.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
En ik wil bovenstaande ook wel helpen (met mijn roestige frans) .
Zou een rondleiding wel ten zeerste appreciëren in elk geval
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De vorige keer ging het als volgt. In het begin wordt je ontvangen in de voorhal van het conservatoire. Daar krijg je in het frans een praatje van een minuut of vijf over wat het conservatoire is, hoet ze met de auto’s omgaan, wie er allemaal werken etc etc. Het is wel handig als er dan een tolk is als niet iederee redelijk frans verstaat.
Daarnaa gaan de deuren naar de hal open en kan iedereen naar hartelust lanterfanten tussen alle auto’s door. Die man die het beginpraatje houdt is er ook en kan alle vragen beantwoorden. Wel interessant, maar daar hoeft niet altijd een tolk bij te blijven hangen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Helaas heb ik mijn kansen op een bezoek aan het Conservatoire moeten laten vanwege een weekendje weg. Anders was ik jullie graag van dienst geweest. Nou weet ik uit betrouwbare bron, dat er iemand meegaat, die ook beschikt over de nodige Franse taalvaardigheid, die bovendien over een uitmuntende kennis van Citroëns beschikt: Yuri. Het gaat denk ik allemaal wel goed komen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 5476
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
,
Tja, ik stond als eerste op het reservelijstje. Jammer dat Robin niet kan, maar een geluk voor mij..
Dus, ik ga nu in de plaats van Robin naar het museum. Ik tel de dagen af.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5476
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
woutersmits schreef:djmoqua schreef:En bijgelezen en daarbij gezien dat er inderdaad nog een meerijder is en dat Rik wellicht toch met zijn eigen Prrrrrestige gaat.
Man man man, ik heb er nu al zin in! Vandaag mijn verlofbriefje ingeleverd (als ik er dan nog werk ...)Ik wil wel in de prrrrestige mee. Vanuit Nijmegen?
kan ik meeliften?
(Of misschien per Xsaar naar Frankrijk?)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
GWHENDRIKS2 schreef:,
Tja, ik stond als eerste op het reservelijstje. Jammer dat Robin niet kan, maar een geluk voor mij..
Dus, ik ga nu in de plaats van Robin naar het museum. Ik tel de dagen af.
Ik zou ze ook hebben afgeteld. Maar ik heb nooit op de lijst gestaan. Toen ik het las, zou ik op tijd zijn geweest, maar mijn meisje had iets voor mij in petto, waar ik pas weer op werd geattendeerd, toen ik mijn agenda pakte om het cifo-uitje te plannen… Volgende keer beter.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl